CDI ontsteking CB50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16 mei 2023 18:46
- Bezit: Honda CB50S 1980
CDI ontsteking CB50
Hallo mede honda fanaten, ik hou het een beetje kort
Ik heb zelf een honda CB50S en ben zeer geïnteresseerd om een 12v cdi ontsteking te monteren, ik zie dat er al een kit bestaat van 4taktwinkel maar zijn er ook andere opties.
Kan ik ook bijv een kit van een cf50 van takegawa er onder knallen of moet het per se die kit zijn?
Ik heb zelf een honda CB50S en ben zeer geïnteresseerd om een 12v cdi ontsteking te monteren, ik zie dat er al een kit bestaat van 4taktwinkel maar zijn er ook andere opties.
Kan ik ook bijv een kit van een cf50 van takegawa er onder knallen of moet het per se die kit zijn?
Leuke Honda CB50S dagelijkse scheur machine
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CDI ontsteking CB50
je hebt de spullen van een staande cylinder nodig, niet de liggende. cf50 is liggend dus dat werkt niet.
als je origineel wilt kun je de spullen van de latere staande cylinders als ape of crf gebruiken. ik kocht wel crf80 vliegwielen of zelfs de late xr80 vliegwielen hiervoor. grondplaat van xr80/crf80 past ook. moet je zelf een set spoelen zoeken, zijn er zat voor weinig. de rest is redelijk universeel, cdi en regelaar en 12v lamjes.
maar wat is er mis met de puntenontsteking? ik had zelf laatst ook een '80 cb50s met ori punten, dat liep perfect!
als je origineel wilt kun je de spullen van de latere staande cylinders als ape of crf gebruiken. ik kocht wel crf80 vliegwielen of zelfs de late xr80 vliegwielen hiervoor. grondplaat van xr80/crf80 past ook. moet je zelf een set spoelen zoeken, zijn er zat voor weinig. de rest is redelijk universeel, cdi en regelaar en 12v lamjes.
maar wat is er mis met de puntenontsteking? ik had zelf laatst ook een '80 cb50s met ori punten, dat liep perfect!
grote klappen, snel thuis
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: CDI ontsteking CB50
Is zo veeeeeeeel werk
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: CDI ontsteking CB50
Nou eigenlijk niet ...of is dit weer zon poeppraatje
grote klappen, snel thuis
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: CDI ontsteking CB50
dat bedoelt ie waarschijnlijk ook. niks mis met punten ontsteking, loopt prima, en afstellen is zo gedaan. nergens voor nodig om dat allemaal om te gaan zitten bouwen.
alhoewel een 12 volt systeem wel lekker is omdat je dan ook gewoon allerlij auto attributen gebruiken kan.
alhoewel een 12 volt systeem wel lekker is omdat je dan ook gewoon allerlij auto attributen gebruiken kan.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16 mei 2023 18:46
- Bezit: Honda CB50S 1980
Re: CDI ontsteking CB50
Hallo ben ik weer, ik vind dat de standaart ontsteking ook al goed is maar ik weet niet hoe je het moet afstellen.
Het moest met iets van een lampje maar hoe en waar ik dat moet toepassen weet ik ook niet, ik heb het laatste jaar gedaan op gevoel en gehoor maar dat werkte af en toe niet heel goed.
Weet iemand hoe je die puntjes stelt met een lampje?
Het moest met iets van een lampje maar hoe en waar ik dat moet toepassen weet ik ook niet, ik heb het laatste jaar gedaan op gevoel en gehoor maar dat werkte af en toe niet heel goed.
Weet iemand hoe je die puntjes stelt met een lampje?
Leuke Honda CB50S dagelijkse scheur machine
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4018
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: CDI ontsteking CB50
Dan laat je dat toch een keer doen
Met nieuwe punten en condensator en een
puntje speciaalvet op de nok hoeft het daarna
pas weer over 10.000km.
Gr. Wim.
Met nieuwe punten en condensator en een
puntje speciaalvet op de nok hoeft het daarna
pas weer over 10.000km.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: CDI ontsteking CB50
nou ja als je weet dat de puntjes contact maken met de massa dan kun je zelf wel nagaan dat je het lampje moet verbinden met het draadje van de puntjes en aan de andere kant met de plus van de accu. is het nodig? nee niet echt, gewoon op het oog doen. zie ook FAQ topic; viewtopic.php?p=52#p52LittleNub_OP schreef: ↑24 nov 2023 15:09 Hallo ben ik weer, ik vind dat de standaart ontsteking ook al goed is maar ik weet niet hoe je het moet afstellen.
Het moest met iets van een lampje maar hoe en waar ik dat moet toepassen weet ik ook niet, ik heb het laatste jaar gedaan op gevoel en gehoor maar dat werkte af en toe niet heel goed.
Weet iemand hoe je die puntjes stelt met een lampje?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: CDI ontsteking CB50
Grootste voordeel 12V is echt wel betere/constantere lichtopbrengst en het gemak van bijna iedere doe het zelf zaak binnen te lopen om een nieuw lampje. 6v lampen worden echt wel zeldzamer (ik heb wel een aantal reserves, maar veel winkels hebben die niet meer of meoten ze bestellen)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16 mei 2023 18:46
- Bezit: Honda CB50S 1980
Re: CDI ontsteking CB50
Waarschijnlijk mijn fout maar mn mooie 6v systeem heeft zojuist alle lichten eruit laten knappen voor de zoveelste keer weer.MrSinga schreef: ↑25 nov 2023 22:41 Grootste voordeel 12V is echt wel betere/constantere lichtopbrengst en het gemak van bijna iedere doe het zelf zaak binnen te lopen om een nieuw lampje. 6v lampen worden echt wel zeldzamer (ik heb wel een aantal reserves, maar veel winkels hebben die niet meer of meoten ze bestellen)
Dus ik denk dat ik investeer in een goede 12v vdi ontsteking want ik wordt nogal moe van het vele problemen die ik heb gehad, en mischien gelijk een 80cc takegawa eronder.
Leuke Honda CB50S dagelijkse scheur machine
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16 mei 2023 18:46
- Bezit: Honda CB50S 1980
Re: CDI ontsteking CB50
Heel erg bedankt dat je die link doorgestuurd hebt en had er niet aan gedacht om de punten zo te stellen, ik zal het z.s.m proberen.lil schreef: ↑25 nov 2023 10:14nou ja als je weet dat de puntjes contact maken met de massa dan kun je zelf wel nagaan dat je het lampje moet verbinden met het draadje van de puntjes en aan de andere kant met de plus van de accu. is het nodig? nee niet echt, gewoon op het oog doen. zie ook FAQ topic; viewtopic.php?p=52#p52LittleNub_OP schreef: ↑24 nov 2023 15:09 Hallo ben ik weer, ik vind dat de standaart ontsteking ook al goed is maar ik weet niet hoe je het moet afstellen.
Het moest met iets van een lampje maar hoe en waar ik dat moet toepassen weet ik ook niet, ik heb het laatste jaar gedaan op gevoel en gehoor maar dat werkte af en toe niet heel goed.
Weet iemand hoe je die puntjes stelt met een lampje?
En dankjewel allemaal voor de goede adviezen en ik denk dat ik de komende jaren nog flink op deze forum actief zal zijn .
Leuke Honda CB50S dagelijkse scheur machine
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16207
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: CDI ontsteking CB50
Als je 6v systeem lampjes opblaast zou ik eerst eens naar je regelaar en accu kijken.LittleNub_OP schreef: ↑25 nov 2023 22:49Waarschijnlijk mijn fout maar mn mooie 6v systeem heeft zojuist alle lichten eruit laten knappen voor de zoveelste keer weer.MrSinga schreef: ↑25 nov 2023 22:41 Grootste voordeel 12V is echt wel betere/constantere lichtopbrengst en het gemak van bijna iedere doe het zelf zaak binnen te lopen om een nieuw lampje. 6v lampen worden echt wel zeldzamer (ik heb wel een aantal reserves, maar veel winkels hebben die niet meer of meoten ze bestellen)
Dus ik denk dat ik investeer in een goede 12v vdi ontsteking want ik wordt nogal moe van het vele problemen die ik heb gehad, en mischien gelijk een 80cc takegawa eronder.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: CDI ontsteking CB50
[/quote]
Als je 6v systeem lampjes opblaast zou ik eerst eens naar je regelaar en accu kijken.
[/quote]
En naar de belastingsweerstand en of de koplamp het juiste wattage heeft en alle contacten aarde enz. waarmee deze aangesloten zijn. De spanning wordt in toom gehouden door de lichtspoel te belasten. Gebeurt dit niet dan gaan de lampjes met een kleiner wattage meestal stuk.
Er bestaan overigens ook 6V spanningsregelaars. Die komen dan in plaats van de gelijkrichter en lossen het probleem op een modernere manier op. Ik heb er een gebruikt voordat ik uiteindelijk toch overging naar 12V (en CDI). Is prima bevallen.
Als je 6v systeem lampjes opblaast zou ik eerst eens naar je regelaar en accu kijken.
[/quote]
En naar de belastingsweerstand en of de koplamp het juiste wattage heeft en alle contacten aarde enz. waarmee deze aangesloten zijn. De spanning wordt in toom gehouden door de lichtspoel te belasten. Gebeurt dit niet dan gaan de lampjes met een kleiner wattage meestal stuk.
Er bestaan overigens ook 6V spanningsregelaars. Die komen dan in plaats van de gelijkrichter en lossen het probleem op een modernere manier op. Ik heb er een gebruikt voordat ik uiteindelijk toch overging naar 12V (en CDI). Is prima bevallen.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.