Allerlei kleine probleempjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Jhonny33
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2024 18:16
Bezit: Skyteam Dax

Allerlei kleine probleempjes

Bericht door Jhonny33 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingBeste 4takt liefhebbers

Ik had speling op de assen van mijn achterbrug en zat al een tijdje te denken om een nieuwe te kopen, dus heb ik een verstevigde achterbrug van kepspeed gekocht.

Nu zit ik met enkele problemen:
1) De kettingbeschermer kan onmogelijk op de nieuwe achterbrug geplaatst worden, kan ik gewoon rijden zonder kettingbeschermer?

2) De achterwiel as is net 1cm te kort waardoor ik de moer aan de rechterkant niet volledig over de schroefdraar van de moer geraakt, koop ik dan best een langere as (M12X1.25X230) of kan ik zo gewoon rondrijden?

3) Ik weet niet hoe te verbinden de buitenkant van mijn originele trommelrem aan de nieuwe achterbrug, ik heb een langer plaatje gekregen maar ik weeet niet in welke positie deze er mogelijks wel op zou passen

4) Ik heb een langere remstaaf met zo een veer op gekregen die je verbindt aan het uiteinde van je rempedaal en verbindt aan de buitenkant van de trommelrem maar ik zou niet weten hoe ik de originele kan verwijderen en de nieuwe kan installeren aangezien de originele gedrukt zit in een metalen omhulsel en ik dit omhulsel niet op de nieuwe remstaaf heb gekregen en dit dus niet aan de achterkant van het rempedaal kan bevestigen.

5) Ik heb een andere luchtfilter dan de originele maar door de richting van het spruitstuk duwt het stukje rubber wat de carburateur en de luchtfilter verbind deels in het frame, kan dit kwaad, of kan ik beter een spruitstuk kopen met een buiging naar links of rechts zodat dit niet in het frame duwt.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Veel rijplezier

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Allerlei kleine probleempjes

Bericht door nielspbr »

1. klopt.

2, nee omdat de borg van de moer niet op het schroefdraad zit en dus niet borgt raak je die moer kwijt en jij gaat knalhard met brommer en al op je plaat.
Zat er geen langere achteras bij die nieuwe brug?

3.remanker achterrem, plaatje, Ik zie op de foto aan de binnenkant van de brug het gat waar je met een boutje het remanker moet vastzetten...

4. remstang, kijk eens aan de achterkant van dat pennetje dat door je remstang en je rempedaal heen gaat...
5. of je zet je originele luchtfilter terug. powerfilters zijn pauperfilters. Merk je vanzelf als het regent.

Jhonny33
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2024 18:16
Bezit: Skyteam Dax

Re: Allerlei kleine probleempjes

Bericht door Jhonny33 »

nielspbr schreef: 15 feb 2024 21:34 1. klopt.

2, nee omdat de borg van de moer niet op het schroefdraad zit en dus niet borgt raak je die moer kwijt en jij gaat knalhard met brommer en al op je plaat.
Zat er geen langere achteras bij die nieuwe brug?

3.remanker achterrem, plaatje, Ik zie op de foto aan de binnenkant van de brug het gat waar je met een boutje het remanker moet vastzetten...

4. remstang, kijk eens aan de achterkant van dat pennetje dat door je remstang en je rempedaal heen gaat...
5. of je zet je originele luchtfilter terug. powerfilters zijn pauperfilters. Merk je vanzelf als het regent.
Dankjewel voor je reactie, ik denk dat ik nu wel verder kan

Plaats reactie