Dax 50cc Injectie start niet [OPGELOST]

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Dax50st6
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2024 14:44

Dax 50cc Injectie start niet [OPGELOST]

Bericht door Dax50st6 »

Beste, ik heb mijn 50cc dax injectie helemaal uit elkaar gehaald om te laten poederlakken alsook de benzine uit de tank en pomp gedaan, de oude olie zit er wel nog in, nu heb ik geprobeerd om deze te starten en deze will niet starten, hij heeft wel compressie maar start niet, deze vonkt, olie staat nog goed, bijna volle tank in gedaan. Zou iemand weten wat het probleem zou kunnen zijn? (Deze start niet met kickstart en ook niet met elektrische start.) , en ja de pekkel is omhoog. Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Dax50st6 op 20 mar 2024 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Dax 50cc Injectie start niet

Bericht door Ben C50 »

Start ie wel als je wat remreiniger in de luchtinlaat spuit?

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Dax 50cc Injectie start niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

Injectie moet je ontluchten als ie droog gestaan heeft, of de pomp controleren als deze droog gedraaid heeft deze is namelijk vloeistofgekoeld.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Dax 50cc Injectie start niet

Bericht door lil »

neh allemaal onzin. ik heb hetzelfde gehad toen ik over wou op een van mn andere injectiebrommers, en dacht van, weet je wat, ik zet het tot nog toe gebruikte blok zolang over op het definitieve frame, zodat ik eerst dat oude blok helemaal oprij voordat ik die andere zou gaan gebruiken, die er minder kilometers op had zitten. beide blokken liepen gewoon goed, maar toen ik de ene had overgebouwd liep die alleen nog maar kut of helemaal niet meer. vanalles overgezet met de gedachte dat bijv de injectiecomputer op dat ene blok was afgeregeld, maar niks hoor. ik heb nu 1 van de blokken werkbaar op mn bedoelde frame, maar die andere nooit meer goed gekregen, terwijl die altijd goed gelopen heeft met exact dezelfde opstelling.(ik ga die nog met carbu bruikbaar maken van de zomer om hem alsnog helemaal op te kunnen rijden)

waar ik op uitkom is dat de connecties van de sensoren parten spelen, vooral die van de lambdasonde. dus mijn advies is; controleer je connecties. een beetje vocht of corrosie of weetikveel en het is verziekt, das mijn ervaring.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dax50st6
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2024 14:44

Re: Dax 50cc Injectie start niet

Bericht door Dax50st6 »

CheapUrbanBitches schreef: 19 mar 2024 18:10 Injectie moet je ontluchten als ie droog gestaan heeft, of de pomp controleren als deze droog gedraaid heeft deze is namelijk vloeistofgekoeld.
Hoe zou ik deze moeten ontluchten? Ik heb hem gewoon weer in elkaar gezet, benzine slangen erop aangesloten en proberen te starten.

Dax50st6
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2024 14:44

Re: Dax 50cc Injectie start niet

Bericht door Dax50st6 »

lil schreef: 19 mar 2024 19:16 neh allemaal onzin. ik heb hetzelfde gehad toen ik over wou op een van mn andere injectiebrommers, en dacht van, weet je wat, ik zet het tot nog toe gebruikte blok zolang over op het definitieve frame, zodat ik eerst dat oude blok helemaal oprij voordat ik die andere zou gaan gebruiken, die er minder kilometers op had zitten. beide blokken liepen gewoon goed, maar toen ik de ene had overgebouwd liep die alleen nog maar kut of helemaal niet meer. vanalles overgezet met de gedachte dat bijv de injectiecomputer op dat ene blok was afgeregeld, maar niks hoor. ik heb nu 1 van de blokken werkbaar op mn bedoelde frame, maar die andere nooit meer goed gekregen, terwijl die altijd goed gelopen heeft met exact dezelfde opstelling.(ik ga die nog met carbu bruikbaar maken van de zomer om hem alsnog helemaal op te kunnen rijden)

waar ik op uitkom is dat de connecties van de sensoren parten spelen, vooral die van de lambdasonde. dus mijn advies is; controleer je connecties. een beetje vocht of corrosie of weetikveel en het is verziekt, das mijn ervaring.
Zal deze ook eens bekijken maar aan de lambasonde niets te zien.

Plaats reactie