DAX motor vervangen door een nieuwe.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1941
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: DAX motor vervangen door een nieuwe.

Bericht door lil »

hmmk, het gaat idd om een dikkere motor. maar luchtfilter blijft ook een belangerijk gegeven. en dat klik en uit, wat is dat nou weer?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16224
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: DAX motor vervangen door een nieuwe.

Bericht door nielspbr »

MrSinga schreef: 27 apr 2024 21:00
lil schreef: 27 apr 2024 15:52 dat is best veel...

heb je een goeie luchtfilter erop zitten?


en wat bedoel je klik en uit?...
120 in een vm26 is niet groot hoor, mikuni maten zijn geen keihin maten. Daar ga je snel naar een 140 moeten.
Ligt er ook aan of het een vm26-665 of 606 is, met een 665 zit je met #140 in de buurt.
Als het een "vm26" is is het eigenlijk een 22mm. (ala keihin pz16/pd22)
Heb beide op een op een yx140 uit het jaar kruik(~2007) gehad, werd een "vm26" meegeleverd, en liep op beide carburateurs goed. Met de 665 nog een slag beter.

Plaats reactie