Bedrading C50 NT

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Phil
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2024 18:06
Bezit: SS50
C50st (NT)

Bedrading C50 NT

Bericht door Phil »

Hi allemaal,
Na een tijd al met veel plezier jullie berichten gelezen te hebben heb ik nu zelf een vraag over de bedrading van een C50 NT.

Ik heb de C50 voorzien van een chinees blok met handkoppeling. Voor het ontkoppelen heb ik de linker stuurschakelaar vervangen voor een skyteam schakelaar met koppelingshendel. Nu zit ik met het aansluiten van de bedrading. De koplamp heb ik werkend alleen de achterlamp werkt niet meer. Als ik de orginele schakelaar terugplaats werkt het wel.

Afbeelding

De orginele heeft:
Blauw Wit Geel = voorlamp
Bruin
Zwart + groen= claxon
Waar is bruin voor?

Skyteam heeft:
Afbeelding

Geel roze aangesloten op blauw wit voor de voorlamp
Zwart/wit en groen/geel voor de claxon
En licht blauw en lichtgroen voor de knipperlichten, die ik niet gebruik want die zitten al rechts.
En nog een zwarte draad.

Heeft een van jullie een idee waarom het achterlicht het niet doet? Het remlicht doet het wel. Moet er nog iets op de bruine van de kabelboom worden aangesloten?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1359
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door ildert »

Achterlicht is bruin
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16223
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door nielspbr »

Bij een (oudere?) skyteam gaan de stadslicht, tellerverlichting en achterlicht aan op de bruine draad die van de (skyteam) rechter stuurschakelar af komt. De rechter schakelaar heeft namelijk de hoofdschakelaar voor de verlichting. Een standje verder schakelt de rechterschakelaar geel ook door naar bruinwit. Bruinwit geeft de spanning via de stekkers in de koplamp door naar de linker schakelaar die het daar naar blauw of wit doorgeeft. Onder normale omstandigheden worden bruin en bruinwit gevoed door geel.


(er is ook nog een parkeerlichtstand met voeding vanaf de accu maar die is voornamelijk goed in het opblazen van zekeringen als je per ongeluk de sleutel omdraait terwijl je parkeerlichten aan staan.)

Phil
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2024 18:06
Bezit: SS50
C50st (NT)

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door Phil »

nielspbr schreef: 02 mei 2024 19:23 Bij een (oudere?) skyteam gaan de stadslicht, tellerverlichting en achterlicht aan op de bruine draad die van de (skyteam) rechter stuurschakelar af komt. De rechter schakelaar heeft namelijk de hoofdschakelaar voor de verlichting. Een standje verder schakelt de rechterschakelaar geel ook door naar bruinwit. Bruinwit geeft de spanning via de stekkers in de koplamp door naar de linker schakelaar die het daar naar blauw of wit doorgeeft. Onder normale omstandigheden worden bruin en bruinwit gevoed door geel.


(er is ook nog een parkeerlichtstand met voeding vanaf de accu maar die is voornamelijk goed in het opblazen van zekeringen als je per ongeluk de sleutel omdraait terwijl je parkeerlichten aan staan.)
Zou ik in de koplamp een verbinding kunnen leggen tussen Honda geel en bruin? In de Honda schakelaar zijn die ook verbonden als ik het goed heb.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16223
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door nielspbr »

Even bij gebrek aan c schema het schema van een nt monkey erbij gepakt.

bruin(honda monkey) is daar de tellerverlichting en die zit op geel nog voor de lichtschakelaar (altijd aan bij lopende motor)
Achterlicht is trouwens ook geel.
Afbeelding

Phil
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2024 18:06
Bezit: SS50
C50st (NT)

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door Phil »

Dank je Niels, ik ga morgen even kijken.

Phil
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2024 18:06
Bezit: SS50
C50st (NT)

Re: Bedrading C50 NT

Bericht door Phil »

Het werkt nu. Heb een verbinding gemaakt tussen geel en blauw in de koplamp met een vertakking naar de koplamp. Achterlicht werkt zo ook. Is niet helemaal zoals orgineel wat de voorlamp brand minder hard zo. Zal nog wat verder zoeken.

Plaats reactie