lagers voor zeer hoge temperatuur
lagers voor zeer hoge temperatuur
hee lui
ik ga zelf aan een uitlaat klussen en nu wil ik een roterende schijf (rotor dus) in m'n demper die aangedreven wordt door de uitlaatgassen. Maar nu zit ik met het volgende: dat ding wil ik gelagerd hebben.
het porbleem is vooral de smering in combinatie met de temperatuur.............
Ik ga komende week informeren bij SKF, maar ik dacht: wie weet heeft hier iemand een ide.
ik ga zelf aan een uitlaat klussen en nu wil ik een roterende schijf (rotor dus) in m'n demper die aangedreven wordt door de uitlaatgassen. Maar nu zit ik met het volgende: dat ding wil ik gelagerd hebben.
het porbleem is vooral de smering in combinatie met de temperatuur.............
Ik ga komende week informeren bij SKF, maar ik dacht: wie weet heeft hier iemand een ide.
cracque frontal
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Ik zou gewoon een (bronzen/koperen) glijlager nemen. Omdat ik denk dat kogellagers eerder vast gaan zitten bij die smeerboel in de uitlaat. Verder is de smering gemakkelijker: in het midden van het lager een gaatje boren, pijpje naar boven, en daar buiten de uitlaat iets met een dekseltje/vetnippel maken. Daar af en toe wat olie/vet in mikken.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
dat zit dan zo dichtgekoekt.Henk Veen schreef:Ik zou gewoon een (bronzen/koperen) glijlager nemen. Omdat ik denk dat kogellagers eerder vast gaan zitten bij die smeerboel in de uitlaat. Verder is de smering gemakkelijker: in het midden van het lager een gaatje boren, pijpje naar boven, en daar buiten de uitlaat iets met een dekseltje/vetnippel maken. Daar af en toe wat olie/vet in mikken.
het idee kwam van een turbo, aangedreven door uitlaatgassen. toen dachten wij: als je dat op het uiteinde van je demper doet, ziet dat er ruig uit als je er achter staat. Dus leuk iets visueels.Dezelfde Jasper schreef:Excuses dat ik je niet kan helpen, maar ik ben benieuwd waar je die rotor voor wilt gebruiken
.
en toen laatst dat filmpje van die machinegun exhaust langskwam dacht ik er weer aan.
maar dat iedee van lagers die gebruikt worden voor straalmotortjes... da's wel een goeie
bronzen bus........ ik heb daar een beetje m'n bedenkingen bij, maar ik kan niet beargumenteren waarom dus ik hou het idee in m'n achterhoofd.
cracque frontal
doe zoals een turbine van een kerncentrale
steek de as in een buis zorg dat dit dicht is en vul de buis met olie en dan druk erop steken.
geen wrijving en gaat nooitkapot
steek de as in een buis zorg dat dit dicht is en vul de buis met olie en dan druk erop steken.
geen wrijving en gaat nooitkapot
SS finished
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.
carbu gesteld voor de 1ste keer in mijn leven hij draait mooi.
waarsch!ijnlijk binnen een maand mijn eerste moto om op te knappen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Hoe belangrijk is de duurzaamheid van dat lager? Maak gewoon zelf een lager van een stuk betonijzer dat draait ineen dikke moer ofzo. Het zal lang genoeg blijven draaien en als het vastloopt zal je brommer er niet langzamer of sneller door gaan lopen. Dus who cares?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.