brommer slaat af na 50 meter
ik ben vandaag ff met die singa bezig geweest..
ik kwam achter het volgende: als hij vonkt start hij gewoon zonder problemen. maar als ik dan 50 meter rij stopt hij der mee. Direct daarna gekeken of ik een vonk had maar die is er dus niet.
er is dus iets mis met de ontsteking!
maar ik heb al andere bobine geprobeerd
ander cdi kastje
andere bougie
dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..
maar hoe zie je of dat ding kapot is?
alvast bedankt!
gr thomas
ik kwam achter het volgende: als hij vonkt start hij gewoon zonder problemen. maar als ik dan 50 meter rij stopt hij der mee. Direct daarna gekeken of ik een vonk had maar die is er dus niet.
er is dus iets mis met de ontsteking!
maar ik heb al andere bobine geprobeerd
ander cdi kastje
andere bougie
dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..
maar hoe zie je of dat ding kapot is?
alvast bedankt!
gr thomas
je kan de ontstekingsspoel doormeten op ohmse weerstand. Als een spoel goed is, dan moet je een constante waarde meten. iets van een of twee ohm (als ik het goed heb, tenminste bij contactpunten ontsteking)
Al eens je benzine vervangen, het kan namelijk ook zijn dat er water in je tank is gekomen, en aangezien water zwaarder is dan benzine zou water eerder uit je tank komen dan benzine. Het is een suggestie, kleine moeite
Al eens je benzine vervangen, het kan namelijk ook zijn dat er water in je tank is gekomen, en aangezien water zwaarder is dan benzine zou water eerder uit je tank komen dan benzine. Het is een suggestie, kleine moeite
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Niet helemaal, het kan ook nog de opnemer zijn. Wat de weerstand daarvan moet zijn weet ik niet. Blijf het wel vreemd vinden dat ie altijd na 50m stopt. Als je gaat meten neem dan ook de kabelboom mee, dus meet vanaf de CDI stekker. Trek de stekker los, meet van alle pootjes naar massa de weerstand. Ga dan rijden tot ie er mee stopt en meet dan weer.thomazz schreef: dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..
gr thomas
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Gewoon vervangen ? Kost 16 euro ofzo.. Weet je het meteen.thomazz schreef:ik ben vandaag ff met die singa bezig geweest..
ik kwam achter het volgende: als hij vonkt start hij gewoon zonder problemen. maar als ik dan 50 meter rij stopt hij der mee. Direct daarna gekeken of ik een vonk had maar die is er dus niet.
er is dus iets mis met de ontsteking!
maar ik heb al andere bobine geprobeerd
ander cdi kastje
andere bougie
dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..
maar hoe zie je of dat ding kapot is?
alvast bedankt!
gr thomas
Het bleek uiteindelijk het contactslot te wezen...
Is opgelost nu...
Is opgelost nu...
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: re
AlleEric schreef:Welke cdi onsteking heeft een condensator dan?Marinus84 schreef:Zei ik ook al...4-T Freak schreef:weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend.
Of dus kapotte condensator ofzo
Maar als die kapot is spreekt men doorgaans over een kapot CDIkastje ipv een kapotte condensator.
Re: re
elke...Eric schreef:Welke cdi onsteking heeft een condensator dan?Marinus84 schreef:Zei ik ook al...4-T Freak schreef:weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend.
Of dus kapotte condensator ofzo
CAPACITIVE Discharge Ignition