brommer slaat af na 50 meter

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
thomazz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:16
Locatie: wezep

Bericht door thomazz »

ik ben vandaag ff met die singa bezig geweest..

ik kwam achter het volgende: als hij vonkt start hij gewoon zonder problemen. maar als ik dan 50 meter rij stopt hij der mee. Direct daarna gekeken of ik een vonk had maar die is er dus niet.

er is dus iets mis met de ontsteking!
maar ik heb al andere bobine geprobeerd
ander cdi kastje
andere bougie
dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..

maar hoe zie je of dat ding kapot is?

alvast bedankt!

gr thomas

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

je kan de ontstekingsspoel doormeten op ohmse weerstand. Als een spoel goed is, dan moet je een constante waarde meten. iets van een of twee ohm (als ik het goed heb, tenminste bij contactpunten ontsteking)

Al eens je benzine vervangen, het kan namelijk ook zijn dat er water in je tank is gekomen, en aangezien water zwaarder is dan benzine zou water eerder uit je tank komen dan benzine. Het is een suggestie, kleine moeite :wink:

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

thomazz schreef: dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..

gr thomas
Niet helemaal, het kan ook nog de opnemer zijn. Wat de weerstand daarvan moet zijn weet ik niet. Blijf het wel vreemd vinden dat ie altijd na 50m stopt. Als je gaat meten neem dan ook de kabelboom mee, dus meet vanaf de CDI stekker. Trek de stekker los, meet van alle pootjes naar massa de weerstand. Ga dan rijden tot ie er mee stopt en meet dan weer.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

thomazz schreef:ik ben vandaag ff met die singa bezig geweest..

ik kwam achter het volgende: als hij vonkt start hij gewoon zonder problemen. maar als ik dan 50 meter rij stopt hij der mee. Direct daarna gekeken of ik een vonk had maar die is er dus niet.

er is dus iets mis met de ontsteking!
maar ik heb al andere bobine geprobeerd
ander cdi kastje
andere bougie
dus in mijn oogpunt blijft dan de ontstekings spoel over..

maar hoe zie je of dat ding kapot is?

alvast bedankt!

gr thomas
Gewoon vervangen ? Kost 16 euro ofzo.. Weet je het meteen.

bender
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:42
Locatie: doorn

Bericht door bender »

tering,
ik heb hetzelfde probleem, hopelijk weet iemand het...
je hebt waarschijnlijk ook dat als je rijdt op het begin.. niks aan het handje.. daarna als je terug wilt schakelen valt hij uit , of afremt oid.?

4-T Freak

Bericht door 4-T Freak »

weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend. :!:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

4-T Freak schreef:weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend. :!:
Zei ik ook al...

Of dus kapotte condensator ofzo

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

weer even een update van het mysterie met de skyteam....

hij REED weer!(dankzij coos) maar nu is het weer afgelopen...
wil ook niet meer aan, hij krijgt benzine hij vonkt en heeft compressie.
maar ben nou heel benieuwd wat het wel is....
Wat een Machine!

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Stephan schreef:weer even een update van het mysterie met de skyteam....

hij REED weer!(dankzij coos) maar nu is het weer afgelopen...
wil ook niet meer aan, hij krijgt benzine hij vonkt en heeft compressie.
maar ben nou heel benieuwd wat het wel is....
Krijgt 'ie ook lucht? :P
Heeeeel belangerijk!

Coos
SPONSOR
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:48
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Coos »

Het bleek uiteindelijk het contactslot te wezen...
Is opgelost nu...
http://www.4taktwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: re

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:
Marinus84 schreef:
4-T Freak schreef:weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend. :!:
Zei ik ook al...

Of dus kapotte condensator ofzo
Welke cdi onsteking heeft een condensator dan?
Alle :D

Maar als die kapot is spreekt men doorgaans over een kapot CDIkastje ipv een kapotte condensator.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Nicholas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:30

Re: re

Bericht door Nicholas »

Eric schreef:
Marinus84 schreef:
4-T Freak schreef:weleens aan een warmloper gedacht. als hij na 50 meter afslaat en het na een kwartier weer doet (afkoelingsperiode) dan lijkt een warmloper mij het voor de hand liggend. :!:
Zei ik ook al...

Of dus kapotte condensator ofzo
Welke cdi onsteking heeft een condensator dan?
elke...

CAPACITIVE Discharge Ignition

Plaats reactie