brommer slaat af na 50 meter

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

brommer slaat af na 50 meter

Bericht door Stephan »

mijn brommer(skyteam monkey) slaat dus af na ong 50m,vlak daarna start hij ook niet meer. dan moet je eerst weer een kwartier wachten.
de eerste keer gebeurde het in de regen...dus ik dacht dat het water was wat in me carb was gekomen ofzo. maar later weer precies hetzelfde.
heb er een andere carb opgezet, bobine verwisseld,cdi,bougie,bougiedop....
maar nog steeds hetzelfde.
wat kan het nogmeer zijn???

alvast bedankt! :wink:
Wat een Machine!

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Vuil in je benzinefilter/kraantje?

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

ml03zl schreef:Vuil in je benzinefilter/kraantje?
net nagekeken maar doet het nog prima en is niet verstopt.
Wat een Machine!

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

regen in je luchtfilter?(powerfilter?)

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

BasC50 schreef:regen in je luchtfilter?(powerfilter?)
nee het was dus geen regen, want nadat de vlottenbak schoon was deed hij het nog steeds niet goed.
Wat een Machine!

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
Nog een test: als ie niet meer wil starten moet je bougie wel nat worden. Dan weet je dat je het bij de ontsteking moet zoeken.

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
Wat een Machine!

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Stephan schreef:
Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
geen vastloper gehad ongemerkt?
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Probeer toch maar eens die schroef onderaan de vlotterbak eruit te draaien. Het klinkt namelijk heel erg als benzine die niet snel genoeg bij de cabbereteur aankomt.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Marinus84 schreef:
Stephan schreef:
Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
geen vastloper gehad ongemerkt?
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...
Een ongemerkte vastloper?

Het is geen tweetakt met gesleutel van het brommerforum.nl niveau hè, dit loopt niet elke 50 meter vast. :lol:
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Stephan
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:37

Bericht door Stephan »

Jurrien schreef:Probeer toch maar eens die schroef onderaan de vlotterbak eruit te draaien. Het klinkt namelijk heel erg als benzine die niet snel genoeg bij de cabbereteur aankomt.
ik zal er morgen even naar kijken!

bedankt alvast!
Wat een Machine!

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Jurrien schreef:
Marinus84 schreef:
Stephan schreef:
Henk Veen schreef:Weet je ook zeker dat er voldoende benzine in de vlotterkamer komt? Onder aan de vlotterbak zit een aftapschoef, als je die open draait, komt er dan voldoende uit?
Voor de rest? Als ik zie wat je vervangen hebt, blijft nog de ontstekingsspoel over. Kijk eens hoe de vonk is als ie het wel doet en niet. Zie je verschil?
heb meteen daarna ook de vonk getest maar die is nog even goed.
en op andere brommer doet de carb het nog wel goed.
geen vastloper gehad ongemerkt?
lijkt wel dat als hij eenmaal warm is, door het uitzetten afslaat ofzo...
Een ongemerkte vastloper?

Het is geen tweetakt met gesleutel van het brommerforum.nl niveau hè, dit loopt niet elke 50 meter vast. :lol:
Ja, lijkt me ook wel dat je dat gemerkt zou hebben..
Misschien is je Condensator kapot in je ontsteking.

Heb dat zelf ook gehad, dan deed hij het ook maar even, en daarna werd dat ding te heet, die condensator van mij was helemaal aan het borrelen.
Nieuwe erin en hij reed weer als koekoek.

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Vocht / regen die kortsluiting maakt bij de dodemansknop ? dit was bij mijn brommer ( jincheng Singa) het geval. is losgekoppelt en maakt nu geen kortsluiting meer en ben van mijn problemen af... wat ook helpt met dit weer is het inspuiten van electra kabels met een vochtverdringer of een middeltje dat vocht tegenhoudt. bijvoorbeeld Blanke Tectyl. maar kan ook wat anders zijn...

tim
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:15
Locatie: Utrecht

Bericht door tim »

SingaBernd schreef:Vocht / regen die kortsluiting maakt bij de dodemansknop ? dit was bij mijn brommer ( jincheng Singa) het geval. is losgekoppelt en maakt nu geen kortsluiting meer en ben van mijn problemen af... wat ook helpt met dit weer is het inspuiten van electra kabels met een vochtverdringer of een middeltje dat vocht tegenhoudt. bijvoorbeeld Blanke Tectyl. maar kan ook wat anders zijn...
skyteams hebben geen dodemansknop :wink:

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

oke :D weer wat geleerd. wel verstandig van ze ! haha. alleen de plastic benzinekraan hadden ze wel beter mogen afwerken... bij de dax dan.. nog nooit een skyteam monkey gezien :shock:

Plaats reactie