Schakelprobleem, Update met foto's

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: Schakelprobleem, Update met foto's

Bericht door h5speedje »

okee allereerst moet er achter het klavertje nog een blikje zitten deze zorgt dat de haak van de schakelpook geen ruzie krijgt met het armpje..dit zou ook een reden kunnen zijn dat hij uit de versnelling springt..
Dat buigzame spul is waarschijnlijk de locktide waarmee je het verzonken boutje mee borgt...

als hij weg wil rijden in de versnelling is het inderdaad waarschijnlijk een te hoog stationair toerental, of een verkeerde afstelling of de veertjes die de platen van elkaar drukken versleten zijn..

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Re: Schakelprobleem, Update met foto's

Bericht door Chappy »

h5speedje schreef:okee allereerst moet er achter het klavertje nog een blikje zitten deze zorgt dat de haak van de schakelpook geen ruzie krijgt met het armpje..dit zou ook een reden kunnen zijn dat hij uit de versnelling springt..
Dat buigzame spul is waarschijnlijk de locktide waarmee je het verzonken boutje mee borgt...

als hij weg wil rijden in de versnelling is het inderdaad waarschijnlijk een te hoog stationair toerental, of een verkeerde afstelling of de veertjes die de platen van elkaar drukken versleten zijn..
Ik ga weer verder aan de brommer van het weekend, maar ik heb nog geen haynes manual of een vergelijkbaar werkplaatshandboek. Die moet ik nog halen, maar dat is pas over één of twee weken wanneer ik naar Loef ga om gelijk wat andere onderdelen te halen. Nu is het voor mij dus nog een beetje onduidelijk hoe ik goed bij de klaver kan komen (aangezien het mijn eerste viertakt blokje is wat ik open haal), staat er ergens op internet toevallig ergens een tekening/uitleg over hoe ik daar beter bij kan komen? (dus 'hoe het spul wat in de weg zit te demonteren zonder stukken te maken' :P )

Wat betreft die kleine stukjes buigzaam materiaal wat op het klavertje lag, dat is inderdaad iets van pakking. Ik heb nog wat grotere stukjes gevonden in het blok en dat was van pakking materiaal.

Mvg
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kijk op Hondaheaven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

sander schreef:kleine buigbare stukjes spul: restjes pakking?
Zijn inderdaad restjes pakking.

@Nix; Kan op hondaheaven alleen maar de ownersmanual vinden voor de C50..
Afbeelding

Bernard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jan 2007 20:17

Bericht door Bernard »

Chappy schreef:
sander schreef:kleine buigbare stukjes spul: restjes pakking?
Zijn inderdaad restjes pakking.

@Nix; Kan op hondaheaven alleen maar de ownersmanual vinden voor de C50..
Je moest net iets meer naar onderen scrollen ;)
http://www.hondaheaven.org/Album-C50_Partslist.html

Dezelfde probs heb ik dus ook gehad, in zn vrij schieten enzo maar heb vanavond mn blok los gehad en klavertje bleek dus gewoon los te zitten..
nu ben ik alleen mn veertje kwijt .. kut kut kut (zie mijn topic die ik zo aanmaak) Ik zie hem bij jou ook niet meer zitten..
Nr 24 hieronder:

http://img511.imageshack.us/my.php?image=14gju3.jpg

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Bernard schreef:
Chappy schreef:
sander schreef:kleine buigbare stukjes spul: restjes pakking?
Zijn inderdaad restjes pakking.

@Nix; Kan op hondaheaven alleen maar de ownersmanual vinden voor de C50..
Je moest net iets meer naar onderen scrollen ;)
http://www.hondaheaven.org/Album-C50_Partslist.html

Dezelfde probs heb ik dus ook gehad, in zn vrij schieten enzo maar heb vanavond mn blok los gehad en klavertje bleek dus gewoon los te zitten..
nu ben ik alleen mn veertje kwijt .. kut kut kut (zie mijn topic die ik zo aanmaak) Ik zie hem bij jou ook niet meer zitten..
Nr 24 hieronder:

http://img511.imageshack.us/my.php?image=14gju3.jpg
Nr 24 zit er bij mij nog wel in, is alleen niet goed te zien op de foto. Maar in ieder geval bedankt voor de link :D Ik ga morgen na mn werk weer eens kijken of ik verder kom en kijken of ik bij het klavertje kan komen. Als ik er niet uit kom post ik het hier nog wel. En anders pb ik Erik wel, die had aangeboden op het oude board te helpen als ik er niet uit kwam geloof ik :P

Hier zie je het veertje zitten btw:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie