CT90/110/Motra dual range transmission..
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
CT90/110/Motra dual range transmission..
iemad hier die me daar iets over kan vertellen?
zijn de CT90/110 en Motra varianten daadwerkelijk hetzelfde of past het CT spul alleen op OT dikke harrie blokken en die van een motra alleen op NT blokken..?
Hoe vindt de montage van deze externe transmissie plaats; zit deze gewoon over de bestaande uitgaande versnellingsbakas gemonteerd..?
En kan deze transmissie zodoende op ieder standaard blok gemonteerd worden..?
lijkt me namelijk leuk om sequoias uit de grond te kunnen trekken..
zijn de CT90/110 en Motra varianten daadwerkelijk hetzelfde of past het CT spul alleen op OT dikke harrie blokken en die van een motra alleen op NT blokken..?
Hoe vindt de montage van deze externe transmissie plaats; zit deze gewoon over de bestaande uitgaande versnellingsbakas gemonteerd..?
En kan deze transmissie zodoende op ieder standaard blok gemonteerd worden..?
lijkt me namelijk leuk om sequoias uit de grond te kunnen trekken..
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
Re: CT90/110/Motra dual range transmission..
Partslist Motrastangenstoter schreef:iemad hier die me daar iets over kan vertellen?
zijn de CT90/110 en Motra varianten daadwerkelijk hetzelfde of past het CT spul alleen op OT dikke harrie blokken en die van een motra alleen op NT blokken..?
Hoe vindt de montage van deze externe transmissie plaats; zit deze gewoon over de bestaande uitgaande versnellingsbakas gemonteerd..?
En kan deze transmissie zodoende op ieder standaard blok gemonteerd worden..?
lijkt me namelijk leuk om sequoias uit de grond te kunnen trekken..
http://www.cmsnl.com/honda-ct50jc-japan ... partslist/
Partslist CT110
http://www.cmsnl.com/honda-ct110-trail- ... partslist/
Mag jezelf de nummers gaan vergelijken..
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..?
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
Neem een tw drager en achtertw. set van een C105T oid, hebt alleen een ander tw drager nodig en een extra stuk ketting.. hi-low uit de jaren '60..stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..?
Meest linkse set, is van CT200, C105T heeft alleen dunnere tw..
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
hehe dejavu heb al is gekeken bij die van mau, je zal je halve frame moeten verlassen bij de motra blokjes.stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
he bummer, volgens mij gaat het voornamelijk om de achterbrug of niet..?john schreef:hehe dejavu heb al is gekeken bij die van mau, je zal je halve frame moeten verlassen bij de motra blokjes.
lowrider schreef:Neem een tw drager en achtertw. set van een C105T oid, hebt alleen een ander tw drager nodig en een extra stuk ketting.. hi-low uit de jaren '60..stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..?
Meest linkse set, is van CT200, C105T heeft alleen dunnere tw..
en dan is het kwestie van afstappen; ketting verleggen en rijden..?
is het voortandwiel dan ook dubbel uitgevoerd zodat de kettingsapnning tussen beide gieringen nagenoeg hetzelfde zal blijven en je niet constant je wiel heen en weer hoeft te spannen..?
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
Nope. Je komt een berg tegen, haalt je kettingverlengstuk uit je zak, schroeft de 4 bouten van het grote tandwiel los (deze zit vast aan 4 lippen aan de tw drager, ACHTER je normale tandwiel), je schuift het losse grote tandwiel over het 'standaard' tw, schroeft de grote vast aan het kleine tw met dezelfde bouten (bout valt in halve cirkelsparing bij grote tw en tussen 2 tanden van kleine tandwiel) en je verlengt de ketting, voortandwiel blijft hetzelfde...stangenstoter schreef:
en dan is het kwestie van afstappen; ketting verleggen en rijden..?
is het voortandwiel dan ook dubbel uitgevoerd zodat de kettingsapnning tussen beide gieringen nagenoeg hetzelfde zal blijven en je niet constant je wiel heen en weer hoeft te spannen..?
Op het plaatje zit het grote tandwiel vast aan de lippen van de tw-drager.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
jeetje wat een systeem hee.. 8) heb hier nog wel ergens een onmundig lomp tandwiel liggen; zal eens kijken of ik daar wat leuks mee kan maken..
vond er nog een mooi plaatje van, wat zijn die trial cubs toch geweldig zeg!!
voor de liefhebber..
http://www.hondamuseum.com/hallOfFame.a ... Trail%2090
vond er nog een mooi plaatje van, wat zijn die trial cubs toch geweldig zeg!!
voor de liefhebber..
http://www.hondamuseum.com/hallOfFame.a ... Trail%2090
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
- Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
- Locatie: anywhere