CT90/110/Motra dual range transmission..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

CT90/110/Motra dual range transmission..

Bericht door stangenstoter »

iemad hier die me daar iets over kan vertellen?

zijn de CT90/110 en Motra varianten daadwerkelijk hetzelfde of past het CT spul alleen op OT dikke harrie blokken en die van een motra alleen op NT blokken..?

Hoe vindt de montage van deze externe transmissie plaats; zit deze gewoon over de bestaande uitgaande versnellingsbakas gemonteerd..?

En kan deze transmissie zodoende op ieder standaard blok gemonteerd worden..?



lijkt me namelijk leuk om sequoias uit de grond te kunnen trekken..
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Re: CT90/110/Motra dual range transmission..

Bericht door lowrider »

stangenstoter schreef:iemad hier die me daar iets over kan vertellen?

zijn de CT90/110 en Motra varianten daadwerkelijk hetzelfde of past het CT spul alleen op OT dikke harrie blokken en die van een motra alleen op NT blokken..?

Hoe vindt de montage van deze externe transmissie plaats; zit deze gewoon over de bestaande uitgaande versnellingsbakas gemonteerd..?

En kan deze transmissie zodoende op ieder standaard blok gemonteerd worden..?

lijkt me namelijk leuk om sequoias uit de grond te kunnen trekken..
Partslist Motra

http://www.cmsnl.com/honda-ct50jc-japan ... partslist/

Partslist CT110

http://www.cmsnl.com/honda-ct110-trail- ... partslist/

Mag jezelf de nummers gaan vergelijken..

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

is totaal ander spul dus . Heb het hier beiden liggen :lol:
Afbeelding

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..? :D
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Bericht door lowrider »

stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..? :D
Neem een tw drager en achtertw. set van een C105T oid, hebt alleen een ander tw drager nodig en een extra stuk ketting.. hi-low uit de jaren '60..

Meest linkse set, is van CT200, C105T heeft alleen dunnere tw..

Afbeelding

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..? :D
hehe dejavu heb al is gekeken bij die van mau, je zal je halve frame moeten verlassen bij de motra blokjes.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

john schreef:hehe dejavu heb al is gekeken bij die van mau, je zal je halve frame moeten verlassen bij de motra blokjes.
he bummer, volgens mij gaat het voornamelijk om de achterbrug of niet..?


lowrider schreef:
stangenstoter schreef:ja ik zie het, wordt ook een flinke pens werk om dit alles pas te maken op een conventioneel bromfietsblokje maarre pytrik; als jij zon dual range bakje hebt liggen zou je dan even voor me willen kijken op welke plaats het uitgaande kettingtandwiel zich bevindt ten opzichte van het ingaande tandwiel; is dat recht achter de secundaire uitgaande bakas en hoe ver is de zijdelingse verplaatsing in verband met de kettinglijn..? met andere woorden; denk je dat het qua kettinglijn zo ongeveer zou kunnen passen op een c50..? :D
Neem een tw drager en achtertw. set van een C105T oid, hebt alleen een ander tw drager nodig en een extra stuk ketting.. hi-low uit de jaren '60..

Meest linkse set, is van CT200, C105T heeft alleen dunnere tw..

Afbeelding

en dan is het kwestie van afstappen; ketting verleggen en rijden..?

is het voortandwiel dan ook dubbel uitgevoerd zodat de kettingsapnning tussen beide gieringen nagenoeg hetzelfde zal blijven en je niet constant je wiel heen en weer hoeft te spannen..?
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

lowrider
4T-MSB addict
Berichten: 643
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:59

Bericht door lowrider »

stangenstoter schreef:
en dan is het kwestie van afstappen; ketting verleggen en rijden..?

is het voortandwiel dan ook dubbel uitgevoerd zodat de kettingsapnning tussen beide gieringen nagenoeg hetzelfde zal blijven en je niet constant je wiel heen en weer hoeft te spannen..?
Nope. Je komt een berg tegen, haalt je kettingverlengstuk uit je zak, schroeft de 4 bouten van het grote tandwiel los (deze zit vast aan 4 lippen aan de tw drager, ACHTER je normale tandwiel), je schuift het losse grote tandwiel over het 'standaard' tw, schroeft de grote vast aan het kleine tw met dezelfde bouten (bout valt in halve cirkelsparing bij grote tw en tussen 2 tanden van kleine tandwiel) en je verlengt de ketting, voortandwiel blijft hetzelfde...

Op het plaatje zit het grote tandwiel vast aan de lippen van de tw-drager.

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

jeetje wat een systeem hee.. 8) heb hier nog wel ergens een onmundig lomp tandwiel liggen; zal eens kijken of ik daar wat leuks mee kan maken.. :D


vond er nog een mooi plaatje van, wat zijn die trial cubs toch geweldig zeg!!

Afbeelding


voor de liefhebber..

http://www.hondamuseum.com/hallOfFame.a ... Trail%2090
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

weetje hoeveel kracht er op dat tandwiel staat...
zou ik dus echt niet met 4 boutjes durven doen.

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

weet je hoeveel hondatjes meneer honda verkocht heeft..?
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

hondasander
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:27
Bezit: drie rood witte, een rode, een blauwe, een zwarte, een blauw grijze
Locatie: anywhere

Bericht door hondasander »

je zal me wel voor gek verklaren maar ik snap het niet helemaal.
Heeft iemand er misschien een filmpje van evt?

Plaats reactie