OT C70 blok prehikelen ( was een andere vraag)
OT C70 blok prehikelen ( was een andere vraag)
Ik heb een net C70 blokje compleet met orginele ND VVV erop in nette staat. Maar de top is nu net 55/60 per uur.
Als ik naar zijn 2 schakel en ik wil doortrekken dan begint die al iets te haperen, rond de 40 schakel ik hem door naar zijn 3 maar daar begint die echt te haperen en loopt die niet echt lekker.
Stationair loopt die schitternd, 1 keer kicken en lopen. Nette touren dan ook.
De bougie heb ik even getrokken en is gewoon netjes koffiebruin. Verder een mooie vonk aan de bougie. Geen vonken tussen de punten. Krijgt genoeg benzine. Wat zou het kunnen zijn?
Condendator dus niet.
Bobine eigenlijk ook niet, want nette vonk.
Kleppen staan goed
Punten staan goed
Distributie staat ook goed gesteld en is ook niet verschoven.
Heb even gereden zonder luchtfilter en met, maar allebei zelfde problemen dus krijgt genoeg lucht.
Benzine toevoer is ook okee.
Ben erg benieuwd. Het is gewoon een full OT C70 blok wat eigenlijk 80 hoort te lopen. Vertanding is 15-40 dus ook dat is okee.
Als ik naar zijn 2 schakel en ik wil doortrekken dan begint die al iets te haperen, rond de 40 schakel ik hem door naar zijn 3 maar daar begint die echt te haperen en loopt die niet echt lekker.
Stationair loopt die schitternd, 1 keer kicken en lopen. Nette touren dan ook.
De bougie heb ik even getrokken en is gewoon netjes koffiebruin. Verder een mooie vonk aan de bougie. Geen vonken tussen de punten. Krijgt genoeg benzine. Wat zou het kunnen zijn?
Condendator dus niet.
Bobine eigenlijk ook niet, want nette vonk.
Kleppen staan goed
Punten staan goed
Distributie staat ook goed gesteld en is ook niet verschoven.
Heb even gereden zonder luchtfilter en met, maar allebei zelfde problemen dus krijgt genoeg lucht.
Benzine toevoer is ook okee.
Ben erg benieuwd. Het is gewoon een full OT C70 blok wat eigenlijk 80 hoort te lopen. Vertanding is 15-40 dus ook dat is okee.
Laatst gewijzigd door San op 10 jul 2007 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
I wil niet rot doen, maar dat is volgens mij geen OT ori NL kabelboom.
Voor de ontsteking geldt:
Groen/rood = neutraalschakelaar
Zwart/wit = ontstekingsdraad die naar de bobine moet (en naar het contactslot om de motor af te kunnen zetten)
Geel = laadspoeltje voor licht aan, gaat naar je lichtshakelaar
Wit = laadspoeltje voor licht uit. Gaat ook naar je lichtschakelaar. Is ook vaak groen.
Soms komt er een roze uit de ontsteking. Die wordt vaak een reserve laad draad genoemd, maar volgens mij is het een draad die in combinatie met een spanningsregelaar de spanning van de gele en groene(witte) draad regelt.
Kijk in je draadboom waar de kleuren uitkomen, dan kun je de boel aansluiten zodat het functioneert.
Voor de ontsteking geldt:
Groen/rood = neutraalschakelaar
Zwart/wit = ontstekingsdraad die naar de bobine moet (en naar het contactslot om de motor af te kunnen zetten)
Geel = laadspoeltje voor licht aan, gaat naar je lichtshakelaar
Wit = laadspoeltje voor licht uit. Gaat ook naar je lichtschakelaar. Is ook vaak groen.
Soms komt er een roze uit de ontsteking. Die wordt vaak een reserve laad draad genoemd, maar volgens mij is het een draad die in combinatie met een spanningsregelaar de spanning van de gele en groene(witte) draad regelt.
Kijk in je draadboom waar de kleuren uitkomen, dan kun je de boel aansluiten zodat het functioneert.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Henk Jan, waarom is het geen ori Nl draadboom ? Vanuit wat zie je dat ?NIX schreef:I wil niet rot doen, maar dat is volgens mij geen OT ori NL kabelboom.
Voor de ontsteking geldt:
Groen/rood = neutraalschakelaar
Zwart/wit = ontstekingsdraad die naar de bobine moet (en naar het contactslot om de motor af te kunnen zetten)
Geel = laadspoeltje voor licht aan, gaat naar je lichtshakelaar
Wit = laadspoeltje voor licht uit. Gaat ook naar je lichtschakelaar. Is ook vaak groen.
Soms komt er een roze uit de ontsteking. Die wordt vaak een reserve laad draad genoemd, maar volgens mij is het een draad die in combinatie met een spanningsregelaar de spanning van de gele en groene(witte) draad regelt.
Kijk in je draadboom waar de kleuren uitkomen, dan kun je de boel aansluiten zodat het functioneert.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Vanwege de kleuren waar je de draden uit de ontstekingsspoel op aansluit. Dat moeten de Groen/rode zijn, de gele, groene en zwarte. In een NL draadboom ben ik de roze nog nooit tegengekomen. En eigenlijk ook geen blauwe op die plek. Een NL draadboompje is heel kaal en er is eigenlijk geen twijfel mogelijk over de aan te suiten kleuren.
Check of de blauwe draad uitkomt bij een aansluiting op de bobine
De groene en gele moeten bij de aansluiting op de lichtschakelaar uitkomen.
Roze zou ik laten bungelen, maar ik ben nieuwsgierig waar die precies uitkomt.
Check of de blauwe draad uitkomt bij een aansluiting op de bobine
De groene en gele moeten bij de aansluiting op de lichtschakelaar uitkomen.
Roze zou ik laten bungelen, maar ik ben nieuwsgierig waar die precies uitkomt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Heb hem net eens aangesloten en geeft een nette vonk af aan de bougiekabel dus het klopt allemaal weer.gerbrandicus schreef:Blauw hoort inderdaad niet in een OT orgi kabelboom, dat zal de zwarte wel zijn. Dan moet je er uit kunnen komen met de FAQ.
Nu alleen nog de ketting erop, onstekingskap, kettingkast en beenkap en een proefrondje rijden.
Bougie vervangen, punten zijn goed, inlaat pakking netjes en nieuwe uitlaat pakking erop gezet. benzine slang is perfect, stroomt gewoon netjes door.robert schreef:punten ff opschuren of vervangen, bougie misschien stuk, inlaat/uitlaat pakkingen vervangen, benzineslang verstopt of te smal, andere carb proberen etc.
doe je benzine kraan eens dicht en kijk of hoe ver je komt, om te meten hoe snel je vlotterbak leeggetrokken wordt.San schreef:Bougie vervangen, punten zijn goed, inlaat pakking netjes en nieuwe uitlaat pakking erop gezet. benzine slang is perfect, stroomt gewoon netjes door.robert schreef:punten ff opschuren of vervangen, bougie misschien stuk, inlaat/uitlaat pakkingen vervangen, benzineslang verstopt of te smal, andere carb proberen etc.
Misschien trekt je tank vaccum?
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Een mooie vonk is gaan garantie dat je bobine goed is. Juist het stotteren boven een bepaald toerental is een typische bobine kwaal. Vandaar dat ik die eigenlijk als eerste verdenk, ook al is het geen garantie dat dat het euvel is. Je weet het pas zeker als je er even een andere bobine tegenaan gschroefd hebt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Heb de teur eens opengetrokken en alles doorgeblazen. Zat nog de orginele spoeier in. Zou me niet verbazen als deze nooit is open geweest. Spoeiermaat is 75. Dus zoals het hoort.NIX schreef:Een mooie vonk is gaan garantie dat je bobine goed is. Juist het stotteren boven een bepaald toerental is een typische bobine kwaal. Vandaar dat ik die eigenlijk als eerste verdenk, ook al is het geen garantie dat dat het euvel is. Je weet het pas zeker als je er even een andere bobine tegenaan gschroefd hebt.
Plan van aanpak morgen:
Even kijken wat die nu doet met de schoongemaakte teur. Daarna met gasnaald lopen te klote. Als dat niks is dan een andere bobine erop.
Wat ik me net ook eens afvroeg zou de vervroeging er misschien niet inkomen? En een C50 pijp zonder demper remt dat af?