Ik ben eruit. Mag dicht.
Door het gekloot met die zekering was er een pinnetje uit de bobine gesprongen waardoor er geen vonkt meer was.
De zekering heb ik vervangen, en we zien wel of het nu beter gaat.
Thanks iedereen!
Mag dicht
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Re: Snelle zekeringvraag
@vonk: nee, dat is een circuit met eigen spoelSkypager schreef:Als de zekering van mijn dax doorgebrand is. Krijg ik dan ook geen vonk meer?
Ik heb meer ampere in mijn dashbord gestopt. Moet ik dan zeker ook een zwaardere zekering pakken?
Ik heb echt de ballen verstand van electro, dus als dit debiel vragen zijn dan excuseer ik mij
@meer ampere: dat kan, maar is niet waarschijnlijk. De zekering is 7-10A, dat is veel meer dan het maximum verbruik (niet meer dan 3A schat ik), dus dan moet je heel veel meer ampere's gebruiken om de zekering te laten doorslaan.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Je haalt enkele begrippen door elkaar.
P/ vermogen = Watt. V/ spanning = Volt. I/ stroom = Ampere.
Je hebt dus de 1.5 Watt lampjes vervangen door 5 Watt lampjes.
De installatie in je brom kan dat makkelijk aan, de vraag gaat worden, kan aldat plastic van je dashboard die hitte aan?
P/ vermogen = Watt. V/ spanning = Volt. I/ stroom = Ampere.
Je hebt dus de 1.5 Watt lampjes vervangen door 5 Watt lampjes.
De installatie in je brom kan dat makkelijk aan, de vraag gaat worden, kan aldat plastic van je dashboard die hitte aan?
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Als je in je dashboard bezig bent, zal er daar wel iets aan massa liggen dat sluiting maakt. Tenzij je ook andere plaatsen bezig bent. Dus rustig kijken wat de oorzaak kan zijn, en niet een veel te zware zekering erin stoppen, dat geeft alleen maar meer problemen.
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Ik ken Skyteam niet zo goed, maar branden die lampjes wel op de accu? Ik denk dat ze op de verlichting branden, dat staat dus (net als de ontsteking) los van de accu. Sluit me aan bij de vorige: kijk of je ergens kortsluiting gemaakt hebt. Breng alles weer terug naar de oude situatie, heb je het dan nog? 5W lampen in je dashboard, dat lijkt me zowiezo wel erg veel. Meestal is dat ook een andere fitting dacht ik, dus wel een beetje vreemd, wat staat er op de lampjes?Skypager schreef:Dus er is wel gewoon een vonk als de zekering is doorgebrand?
Het gaat om een Skyteam, 12volt, met CDI ontsteking trouwens.
Ik heb nu 4 lampjes van 5 ampere in mijn dashboard, ipv 4 x 1.5 volt. De zekering is volgens mij 10a.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
- Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk
Ik heb de 4 5 wat lampjes in het dashbord teruggebracht naar 2. Effe kijken of dat beter gaat. Toch raar, want ze zaten er al een tijdje in en voorheen nooit last gehad.
Ook raar dat mijn brommer niet starte nadat ik de gaskabel had vervangen. Hij was dik verzopen en het leek erop dat hij gewoon geen vonk kreeg. Dit heeft dus niks met de kapotte zekering te maken?
Ook raar dat mijn brommer niet starte nadat ik de gaskabel had vervangen. Hij was dik verzopen en het leek erop dat hij gewoon geen vonk kreeg. Dit heeft dus niks met de kapotte zekering te maken?