ik had/heb wat probleempjes met me 120cc lifan blok
hij stottert af en toe, eerst deed ie dat niet toen weer wel
en nu is het er weer, en als ik volgas wilgeven dan reageert ie laat en gaat hij langzamer harder?
eerst had ik dit niet
maar nu kijk ik naar de bougie
schroefdraad is lichtjes zwart en de elektrode is gewoon wit?
dit klopt niet
er zit op dat gebogen stukje metaal wat koffiebruin
dit hoort heel de bougie te hebben
maar niet?
heb met het blok al meer dan 1000km gemaakt
maar had eerst geen problemen met langzaam doortrekken, stotteren enzz
er zit nu een sproeier 100 in
en op d-dodo zag ik bij de 26 mm carb sproeiers van mikuni een bijschrift van: Gangbare maten voor een 120cc blok liggen tussen 120 en 135
en ik heb 100
ik dacht volgens mij dat bij de carbjes die erbij zaten die zogenaamd 26mm zijn 24 zijn?
klopt dit?
ben nu een beetje ten einde raad met het stotteren
en nu komt het langzaam op gang komen erbij?
gangbare maten voor 120cc was
kleur bougie fout
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 02 apr 2007 22:28
- Locatie: oostvoorne
kleur bougie fout
plofplof
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
- Locatie: P'end
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
- Locatie: P'end
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Nee. Maar sommigen zetten de uitlaat iets ruimer. Bij een verse motor zet ik hem ook graag wat ruimer omdat die het snelst iets inslaat en daardoor minder ruim komt te staan.
De symptomen van het ploffen kunnen ook duiden op een te strakke klep en dat is dan meestal de inlaat.
Je hebt gelijk dat een motor eenmaal ingelopen vaak een wat andere afstelling vraagt. Meestal komt een ingelopen motor wat rijker te staan en heeft aan iets minder benzine behoefte. Dus vaak kun je na een inrijperiode een maatje kleiner. Hoeft niet altijd zo te zijn.
De symptomen van het ploffen kunnen ook duiden op een te strakke klep en dat is dan meestal de inlaat.
Je hebt gelijk dat een motor eenmaal ingelopen vaak een wat andere afstelling vraagt. Meestal komt een ingelopen motor wat rijker te staan en heeft aan iets minder benzine behoefte. Dus vaak kun je na een inrijperiode een maatje kleiner. Hoeft niet altijd zo te zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.