temperatuur dx-90

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

temperatuur dx-90

Bericht door michielss50 »

ik heb net een bling jincheng 85cc motodax gekocht en na een paar terstritjes (ook snelweg) ben ik vandaag tot de conclusie gekomen dat hij toch echt te warm wordt... 110 graden vanmiddag, stukje snelweg en daarna 70/80 km/u. er staan nog maar 1200 kilometertjes op de teller en de vorige eigenaar heeft niet vaak harder dan 60 gereden. wat kan ik doen aan die temperatuur? er zit al een r-design uitlaat en iets grotere carb met powerfilter op. hij staat iets te rijk afgesteld (donker bruin) en op top snelheid ploft hij af en toe.

hetzelfde blok draait op me ss al bijna 8000 kilometertjes en dan rij ik redelijk hoogtoerig. dan wil de temperatuur wel eens uitschieten naar 95 graden, maar dan moet het buiten warm zijn, of heb ik agressief gereden.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Afstelling? Zal wel CDI hebben, maar bij punten gebeurd het wel eens dat als ze verkeerd staan hij wel eens gaat ploffen en erg warm word. Zou een kapotte CDI kunnen? Dat hij daarom verkeerd ontsteekt ofzo?

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

standaard cdi... hij start en rijdt goed, maar als je een tijdje tegen topsnelhieid aan zit, ploft hij af en toe een beetje.

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

michielss50 schreef:standaard cdi... hij start en rijdt goed, maar als je een tijdje tegen topsnelhieid aan zit, ploft hij af en toe een beetje.
je carb ff opnieuw afstellen misschien?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Spirit of '69
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2007 08:22
Locatie: P'end

Bericht door Spirit of '69 »

Dikkere oliepomp!
Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Is 110 graden te veel?

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Bericht door Skypager »

110 vind ik niet veelste warm inderdaad. Daar moet 'ie echt wel boven de 120 voor uitkomen..

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

110 graden in 2 minuten wel jah

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

anders zet je hem net heel ietsje te rijk, wordt ie minder warm van.

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

raar maar waar... ander bougiekapje en bougie scheelde al wat... mooie stalen mantel om bougiekabel heb ik ook maar preventief gedaan, net als de bobine ophangen i.p.v. losen klepjes gesteld (uitlaatklep teveel speling). ploft nu niet meer en temperatuuur lijkt lager gekomen. nu nog uitproberen of hij regenbestendig is met een powerfilter... hartstikke leuk uitproberen. moet voor september betrouwbaar filebestijdertje worden om elke dag naar den haag te komen, vandaar

Plaats reactie