drijfstang vastgelopen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
- Locatie: erp (veghel)
drijfstang vastgelopen
ik heb echt een heel gek probleem het gebeurde onderweg naar belgie en waardoor ik dus af moest haken. Mijn blok liep dus vast dus ik dacht dat de cilinder vastgelopen was maar wat blijkt nu de drijfstang zit gewoon muur vast. hoe kan dit gebeurd zijn. En wat zijn de eventuele gevolgen want ik zit nu te twijfelen om misschien een ander blokje eronder te hangen.
John Deere DAX
-
- Moderator
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: SS50 KO en een Chaly
- Locatie: Amsterdam
Dan heeft hij te weinig olie gehad. Controleer je nokkenas ook even goed, of is deze gelagerd?
De vraag is dus, waarom heeft het big-end geen olie gehad.
Dit kan zijn omdat je pomp niet werkt, neemt de distrib-ketting je pomptandwiel nog wel mee?
Zit je olie-filter zeefje verstopt?
Zit je koppeling volgekoekt in het centrifugaal filter?
Zit er een kanaaltje verstopt?
Dat zijn de vragen die je moet beantwoorden om je probleem te achterhalen.
De vraag is dus, waarom heeft het big-end geen olie gehad.
Dit kan zijn omdat je pomp niet werkt, neemt de distrib-ketting je pomptandwiel nog wel mee?
Zit je olie-filter zeefje verstopt?
Zit je koppeling volgekoekt in het centrifugaal filter?
Zit er een kanaaltje verstopt?
Dat zijn de vragen die je moet beantwoorden om je probleem te achterhalen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
- Locatie: erp (veghel)
mijn nokkenstok is nog goed er zit net een andere goede kop op. het olifilter is ook net vervangen dus ook die kan niet vol zitten. de oliepomp werkt want de olie berijkt de kop. dus dan zou de koppeling volgekoekt kunnen zitten of een kanaaltje verstopt zitten. Het blok moet toch helemaal open wil ik het verhelpen dus dan check ik de koppeling ook meteen.plofkop schreef:Dan heeft hij te weinig olie gehad. Controleer je nokkenas ook even goed, of is deze gelagerd?
De vraag is dus, waarom heeft het big-end geen olie gehad.
Dit kan zijn omdat je pomp niet werkt, neemt de distrib-ketting je pomptandwiel nog wel mee?
Zit je olie-filter zeefje verstopt?
Zit je koppeling volgekoekt in het centrifugaal filter?
Zit er een kanaaltje verstopt?
Dat zijn de vragen die je moet beantwoorden om je probleem te achterhalen.
John Deere DAX
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 30 jan 2007 13:34
- Locatie: erp (veghel)
nu moet ik dus de koppeling eraf halen maar een vorige eigenaar heeft deze bouten nogal mishandeld (kruiskop). maar het dekseltje moet eraf voor ik bij
de koppelingsmoer kan komen. Maar deze bouten liggenverzonken in het dekseltje dus als ik deze uitboor heb ik dan nog genoeg draad over om de rest eruit te draaien??
de koppelingsmoer kan komen. Maar deze bouten liggenverzonken in het dekseltje dus als ik deze uitboor heb ik dan nog genoeg draad over om de rest eruit te draaien??
John Deere DAX
ik heb het ook gehad met mijn C50, de krukas etc had geen olie gehad.stoterstangen90 schreef:die kruk moet gereviseerd of vervangen worden.
dus de piston pen eruit geramt. en nieuwe cilinder erop, altijd goed gereden, dus meteen vervangen is misschien wat te gek?
p.s. bij mij viel de vastloper nog wel mee, ik weet niet hoe het hier zit, dus kan er weinig over zeggen .
Paul.
"ons kent ons"
PBC bv.
PBC bv.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Bredere boor pakken. Dan boor je alleen de kop er af en mol je het schroefdraad niet.Geert schreef:nu moet ik dus de koppeling eraf halen maar een vorige eigenaar heeft deze bouten nogal mishandeld (kruiskop). maar het dekseltje moet eraf voor ik bij
de koppelingsmoer kan komen. Maar deze bouten liggenverzonken in het dekseltje dus als ik deze uitboor heb ik dan nog genoeg draad over om de rest eruit te draaien??
Je kan ook een slagschroevendraaien proberen. alleen hebben die helaas minder goed effect op de koppeling, omdat de koppelingsveren de klap dempen.
Wat ik altijd doe als die schroefjes echt niet willen:
Met een 4mm boortje zo'n 5~8mm in de schroef boren. Als je dat in het midden doet dan blijft je schroefdraad dus gewoon heel. En dan een tegendraadse tap er in. Ploink, los.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- Admin
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Ik ben geert aan het helpen met zijn blok. We weten nog niet wat de oorzaak is.
Als de er een kanaal verstopt zou zin, moeten we dit dan zoeken in het carter of in de kruk?plofkop schreef:Dan heeft hij te weinig olie gehad. Controleer je nokkenas ook even goed, of is deze gelagerd? Niks mis mee, kop krijg olie.
De vraag is dus, waarom heeft het big-end geen olie gehad.
Dit kan zijn omdat je pomp niet werkt, neemt de distrib-ketting je pomptandwiel nog wel mee? Ja, kop krijgt olie, dus oliepomp werkt goed.
Zit je olie-filter zeefje verstopt? Nee
Zit je koppeling volgekoekt in het centrifugaal filter? Nee
Zit er een kanaaltje verstopt? Deze mogelijke oorzaak blijft dan nog over.
Dat zijn de vragen die je moet beantwoorden om je probleem te achterhalen.