Hallo,
Heb een Jincheng Singa 50cc 3bak.
Ik ben op zoek naar een grote cilinder, 70cc of 85cc.
Kan mijn blokje een 85cc aan zonder oliekoeler?
Wat raden jullie me aan?
En wat is de snelheid met 70cc en met 85cc, 12mm carb , 15 voor 40 tands achter?
MvG koen
88cc op 50kop.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:18
- Locatie: Gorinchem
Hi,
Ik rijdt ook rond met een 51mm cilinder op een 50 kop, het is niet de beste uitvinding ter wereld, het spul wordt erg heet en door de kleine kleppen haal je er niet uit wat er in zou zitten.
bovendien bouw je er een erg hoogtoerig blokje mee, da's een beetje jammer als je rustig wilt touren en voor je benzine verbruik(mocht je je daar druk om maken)!
Mijn advies: een 47mm steken (70cc), geen gedoe met grotere oliepompen/oliekoelers en het is fel genoeg in combinatie met een 19mm ofzo!
groeten,
Albert
Ps. mijn blokje is een 6v blok
Ik rijdt ook rond met een 51mm cilinder op een 50 kop, het is niet de beste uitvinding ter wereld, het spul wordt erg heet en door de kleine kleppen haal je er niet uit wat er in zou zitten.
bovendien bouw je er een erg hoogtoerig blokje mee, da's een beetje jammer als je rustig wilt touren en voor je benzine verbruik(mocht je je daar druk om maken)!
Mijn advies: een 47mm steken (70cc), geen gedoe met grotere oliepompen/oliekoelers en het is fel genoeg in combinatie met een 19mm ofzo!
groeten,
Albert
Ps. mijn blokje is een 6v blok
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Dat klopt niet. Als je bij een standaard set-up alleen de cilinder vervangt, zal met 85cc het maximum toerental en het toerental waarop het max vermogen wordt afgegeven dalen. 70cc zal in dit geval dus zelfs hoogtoeriger zijn, wat niet weg neemt dat het de betere optie is.superbock schreef:Hi,
Ik rijdt ook rond met een 51mm cilinder op een 50 kop, het is niet de beste uitvinding ter wereld, het spul wordt erg heet en door de kleine kleppen haal je er niet uit wat er in zou zitten.
bovendien bouw je er een erg hoogtoerig blokje mee, da's een beetje jammer als je rustig wilt touren en voor je benzine verbruik(mocht je je daar druk om maken)!
Mijn advies: een 47mm steken (70cc), geen gedoe met grotere oliepompen/oliekoelers en het is fel genoeg in combinatie met een 19mm ofzo!
groeten,
Albert
Ps. mijn blokje is een 6v blok
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;