Alternatief achterwiel voor Skyteam Dax?
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Die verstevigde naaf ziet eruit zoals ik hem zelf wilde gaan maken, gewoon een paar extra gaten erin, slotbouten erdoor en in het tandwiel een paar sleuven maken zodat de rubbers nog steeds hun werk kunnen doen.
Verstevigde naaf kost bij hen dan 4 tientjes incl verzending, is nog wel te doen.
Ik denk dat ik die oude naaf nog wel ff zelf kan verbeteren.
Eh, om nou 300 euro oid voor een naaf te betalen vindt ik kolder.. Kitaco en Takegawa onderdelen zijn gewoon veel te duur.Skypager schreef:Kitaco/Takegawa-achtige naaf halen?
Offtopic:
Weet iemand toevallig welke banden er in een originele Skyteam achterbrug/velg maximaal passen?
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
vreemd dat de mijne dat dan niet heeft.XoReP schreef:Nope. IS ook bij ori Hondastoterstangen90 schreef:Lijkt me een gevalletje verkeerd uitlijnen bij die 50cc van je.............XoReP schreef: (tandwielen staan bij de 125versie in 1 lijn itt. de 50 versie).Bij een 125 blok komt de as verder naar buiten.Code: Selecteer alles
| VTW | ATW
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
ze zijn iniedergeval zeer veel sterker dus je tandwiel zal je niet los trekken (zelfs bij 158cc +r blokken gaat het goed met zelfs immi naafjes..)XoReP schreef: Mij is het overigens juist afgeraden om een geschroefde te nemen (ook monkeynaaf) omdat dat infeite slechter is.
.
dat je ketting wat harder slijt, tabee..
en ik moet zeggen, je merkt weinig van die rubbers hoor
op een geschroefde naaf is Uitstekend te rijden
mijn monsterblok stond (net als het orgineel st70 blok) Perfect in lijn op de (st70) daxXoReP schreef:Nope. IS ook bij ori Hondastoterstangen90 schreef:Lijkt me een gevalletje verkeerd uitlijnen bij die 50cc van je.............XoReP schreef: (tandwielen staan bij de 125versie in 1 lijn itt. de 50 versie).Bij een 125 blok komt de as verder naar buiten.Code: Selecteer alles
| VTW | ATW
Laatst gewijzigd door Dakana op 09 aug 2007 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Dat moertje zit er alleen als hulpmiddel om je wiel te richten en op z'n plaats te houden als je je asmoer aandraait. Als je wiel eenmaal vast zit doet dat moertje in feite niets meer, en zeker niet het wiel op z'n plek houden. Als je wiel is "kromgetrokken" is er dus iets anders mis, zou ik toch even naar kijken voor je een andere naaf monteert.RaRe schreef:Ai, wat lullig.. nu ik het wiel er net af heb gehaald zie ik dat de linker stelschroef moer weg is, wiel heeft zich kromgetrokken en dat is de reden dat deze naaf nu naar de kl*te is
Nah, borgmoertjes maar gaan gebruiken, deed ik vroeger ook al
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Nou.. dat ding trekt best hard aan dat wiel hoor. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het wiel nu scheef stond of niet, maar het helpt zeker niet..
Als het niet geborgd zit zal het ongetwijfeld scheeftrekken.
Inmiddels ben ik bezig dat tandwiel met bouten te borgen, is wat werk, maar dan kan ik er in ieder geval van opaan totdat de boel weer moet worden vervangen.
Enne, die sleuven laat ik maar zitten, dan slijt die ketting maar iets harder.
Bij Loef geweest, maar die vraagt 80 euro voor die geborgde naaf. Dan kan ik hem beter eens bestellen via de Skyteam shop. De nieuwe types hebben die naaf al standaard overigens.
Als het niet geborgd zit zal het ongetwijfeld scheeftrekken.
Inmiddels ben ik bezig dat tandwiel met bouten te borgen, is wat werk, maar dan kan ik er in ieder geval van opaan totdat de boel weer moet worden vervangen.
Enne, die sleuven laat ik maar zitten, dan slijt die ketting maar iets harder.
Bij Loef geweest, maar die vraagt 80 euro voor die geborgde naaf. Dan kan ik hem beter eens bestellen via de Skyteam shop. De nieuwe types hebben die naaf al standaard overigens.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Nee, het moertje op de kettingspanner is echt alleen om de ketting te spannen en niet om het wiel tijdens het rijden op z'n plek te houden, dat weet ik 100% zeker.
Kijk maar naar de constructie, een klein m6 moertje achter een omgebogen stukje staal, dat heeft natuurlijk geen schijn van kans als je er wat kracht op zet.
Kijk maar naar de constructie, een klein m6 moertje achter een omgebogen stukje staal, dat heeft natuurlijk geen schijn van kans als je er wat kracht op zet.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
De as met moer is natuurlijk het belangrijkste, maar dat piepkleine stukje staal in combinatie met de as/moer is voldoende om ervoor te zorgen dat het niet verschuift.ml03zl schreef:Nee, het moertje op de kettingspanner is echt alleen om de ketting te spannen en niet om het wiel tijdens het rijden op z'n plek te houden, dat weet ik 100% zeker.
Kijk maar naar de constructie, een klein m6 moertje achter een omgebogen stukje staal, dat heeft natuurlijk geen schijn van kans als je er wat kracht op zet.
Ik zou zeggen: draai die moer los en ga er 300 km mee rijden (125cc dan) kijken offie wel of niet is verschoven. (en niet stiekum die as vast slaan met een moker)
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg