Nu ik voor de 2e keer een achternaaf van een imi Skyteam Dax kapot heb gereden (cliprand afgebroken..)
vraag ik me af wat voor mogelijkheden er bestaan als alternatief.
Ik zag iemand die een originele Dax naaf heeft bijvoorbeeld. Ik denk ook wel aan een Monkey achterwiel (die heeft geen rubbers, dus die slijt iets harder?) ik wil ook wel een andere achterbrug met wiel proberen (wie heeft er wat liggen?)
Zijn er alternatieve wielen die in een originele achterbrug passen van een scooter or minibike bijvoorbeeld? Hoeft niet mooi te zijn, moet solide zijn.. ik heb niet graag een achterwiel wat vastslaat met 120kmpu op de snelweg..
Alle info en eventuele aanbiedingen welkom, links naar producten, foto's zeer gewaardeerd
Alternatief achterwiel voor Skyteam Dax?
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Alternatief achterwiel voor Skyteam Dax?
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Ik heb een standaard 125cc Skyteam Dax, zo uit krat, nix an gedaan verder, enige nieuwe onderdeel is een snelle luchtfilter.
Ik zal alles nog eens nalopen, ding heeft pas 1400km gelopen.. ik ben geen leek, die originele Hondablokjes reviseerde ik vroeger voor de lol. Ik weet wel op welke dingen ik moet letten om iets goed in elkaar te zetten. Omdat ik ook deze nieuwe naaf niet vertrouwde heb ik het ding een paar keer nog op de bok nagekeken of alles nog ok was en recht zat.
Ik ben gewend dat een Hondatje nadat ik hem in mekaar heb geschroeft het gewoon 2500-3000km uithoudt zonder brokken (heen en terug naar de Cote D'Azur). Dit ding is nieuw en hij houdt het geen 1200km vol..
Eerste naaf ging stuk op 1200 km maar pas bij de 500 heb ik pas de gashandle aangepast om de gasschuif volledig open te kunnen krijgen en een snelle luchtfilter erop gezet.
Ik denk dat ik er een paar slotbouten in draai met bussen eromheen om dat tandwiel op zijn plaats te houden met wat sleuven zodat die rubbers nog werken, ik heb geen zin in een nieuwe naaf elke 3-400 km..
Ik zal alles nog eens nalopen, ding heeft pas 1400km gelopen.. ik ben geen leek, die originele Hondablokjes reviseerde ik vroeger voor de lol. Ik weet wel op welke dingen ik moet letten om iets goed in elkaar te zetten. Omdat ik ook deze nieuwe naaf niet vertrouwde heb ik het ding een paar keer nog op de bok nagekeken of alles nog ok was en recht zat.
Ik ben gewend dat een Hondatje nadat ik hem in mekaar heb geschroeft het gewoon 2500-3000km uithoudt zonder brokken (heen en terug naar de Cote D'Azur). Dit ding is nieuw en hij houdt het geen 1200km vol..
Eerste naaf ging stuk op 1200 km maar pas bij de 500 heb ik pas de gashandle aangepast om de gasschuif volledig open te kunnen krijgen en een snelle luchtfilter erop gezet.
Ik denk dat ik er een paar slotbouten in draai met bussen eromheen om dat tandwiel op zijn plaats te houden met wat sleuven zodat die rubbers nog werken, ik heb geen zin in een nieuwe naaf elke 3-400 km..
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Nou rukkerig rijden.. dat is wat kleine jongetjes en meisjes doen op scooters, die weten niet of ze willen stoppen of rijden, en niet schijnen te weten dat gas geven ook gedoseerd kan..
Maar geef toe: ik wil nog wel eens snel optrekken als ik in het verkeer in de stad sta.
Toch verwacht ik niet dat een naaf breekt na een paar honderd kilometer. Er moet ook wel wat beters te vinden zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Honda Zoomer wiel, wellicht dat die sterker zijn.
Maar geef toe: ik wil nog wel eens snel optrekken als ik in het verkeer in de stad sta.
Toch verwacht ik niet dat een naaf breekt na een paar honderd kilometer. Er moet ook wel wat beters te vinden zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Honda Zoomer wiel, wellicht dat die sterker zijn.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg