Distributie ketting spannen
Distributie ketting spannen
Hallo,
Ik was gister ff aan het sleutelen, toen ik lichtjes mn vliegwiel heen en weer liet bewegen hoorde ik een tik. Ik dacht, zal wel distributie ketting zijn. Dus kapje er af, en ja, ketting stond aan de slappen kant. Maar toen ik de ketting wilde spannen (dat schroefje wat geborgd is onder het vliegwielkapje) kon ik draaien wat ik wilde maar het schroefje ging niet in of uit. Dus de ketting ging ging ook niet strakker. Weten jullie wat het probleem is en wat kan ik er aan doen. Moet ik de bout onder het blok los halen waar de ketting spanner zit, of is dat een slecht idee?
Help me out
Ik was gister ff aan het sleutelen, toen ik lichtjes mn vliegwiel heen en weer liet bewegen hoorde ik een tik. Ik dacht, zal wel distributie ketting zijn. Dus kapje er af, en ja, ketting stond aan de slappen kant. Maar toen ik de ketting wilde spannen (dat schroefje wat geborgd is onder het vliegwielkapje) kon ik draaien wat ik wilde maar het schroefje ging niet in of uit. Dus de ketting ging ging ook niet strakker. Weten jullie wat het probleem is en wat kan ik er aan doen. Moet ik de bout onder het blok los halen waar de ketting spanner zit, of is dat een slecht idee?
Help me out
de veer zal waarschijnlijk wel "moe" zijn
Of het busje van de disteributie blijft steken, dit komt vrijwel altijd door slijtage..
Ehm,
je kan de veer vervangen, moet je idd die schroef eronder vandaan halen, maar makkelijk is, als je de onstekingsgrondplaat er effe vanaf haald, dat je meteen effe het busje en evt tandwieltjes vervangt..
Nadat je een nieuwe veer etc geinstaleerd heb, kijk of alles goed zit ( ook makkelijker als de grondplaat eraf ligt ) en of je kleptiming nog klopt -en- of je disteributiespanning wel verdeeld en strak is
succes!
Of het busje van de disteributie blijft steken, dit komt vrijwel altijd door slijtage..
Ehm,
je kan de veer vervangen, moet je idd die schroef eronder vandaan halen, maar makkelijk is, als je de onstekingsgrondplaat er effe vanaf haald, dat je meteen effe het busje en evt tandwieltjes vervangt..
Nadat je een nieuwe veer etc geinstaleerd heb, kijk of alles goed zit ( ook makkelijker als de grondplaat eraf ligt ) en of je kleptiming nog klopt -en- of je disteributiespanning wel verdeeld en strak is
succes!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
ik heb maar eens die bout onder het blok eraf gehaald en de ketting proberen te spannen, maar toen ik het schroefje indraaide, schoot opeens een veer eruit. Dit is niet goed neem ik aan. Wat moet ik er aan doen?
Laatst gewijzigd door amigo op 12 feb 2007 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Admin
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Je kan ze wel bestellen
Maar als je toevallig lid bent dan heb je het magazine gekregen, daar staat het idd ook in.
Die veer hoort er trouwens in. Dus veer erin en de schroef er weer in. Je hebt de verkeerde kant in gedraaid. Om hem strakker af te stellen moet je de schroef indraaien en niet uitdraaien. Succes
Maar als je toevallig lid bent dan heb je het magazine gekregen, daar staat het idd ook in.
Die veer hoort er trouwens in. Dus veer erin en de schroef er weer in. Je hebt de verkeerde kant in gedraaid. Om hem strakker af te stellen moet je de schroef indraaien en niet uitdraaien. Succes
ja ik had eerst de bout erafgedraaid (zodat ik bij de stelschroef kwam) en daarna de stelschroef ingedraaid. Maar toen sprong de veer eruit. Ik heb toen de veer er weer in gepropt en toen snel de bout er weer op gezet, maar moet ik misschien eerst de stel schoef eruit halen, dan de veer, dan weer de stelschroef erin en daarna pas de afsluitingsbout?