Distributie ketting spannen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Toch snap ik het niet helemaal. Waar de stelbout in zit is een gang met schroefdraad. Die stelbout sluit die gang volledig af. Hoe kan er dan ooit een veer langsaf schieten. :?

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

inderdaad raar verhaal.. maar eens hele blok uit elkaar halen? :P wie weet kom je nog meer veertjes op rare plekken tegen :lol:
"ons kent ons"
PBC bv.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

René schreef:Toch snap ik het niet helemaal. Waar de stelbout in zit is een gang met schroefdraad. Die stelbout sluit die gang volledig af. Hoe kan er dan ooit een veer langsaf schieten. :?
wat jij nu zegt klopt helemaal. Het leek mij ook raar dat er een veer uit kwam zetten, maar tussen de bout en de stelschroef zat dus blijkbaar een veer. Moet ik dan de stelschroef er ook uit halen, en dan daar de veer weer terug in zetten?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Hondaheaven is je vriend:

Afbeelding

Zo hoort het dus in elkaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

als er een veer uit kwam als je het "dopje" eraf haalde dan is het een autospanner

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

ik haalde 16 los en toen wilde ik 10 aandraaien, maar toen schoot denk ik nummer 7 eruit. die veer (7) moet dus achter 10, dus moet ik eerst 10 eruit draaien en dan de veer erin zetten?

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

amigo schreef:ik haalde 16 los en toen wilde ik 10 aandraaien, maar toen schoot denk ik nummer 7 eruit. die veer (7) moet dus achter 10, dus moet ik eerst 10 eruit draaien en dan de veer erin zetten?
Heb je 9 en 21 ook? Anders is het een autospanner. Zie http://www.hondaheaven.org/Album-C70_sh ... 204_G.html. Autospanner heeft daar alleen een boutje.

PizzaBenly

Bericht door PizzaBenly »

Na hoeveel km moet je die distr ketting controleren eigenlijk ?

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

amigo schreef:ik haalde 16 los en toen wilde ik 10 aandraaien, maar toen schoot denk ik nummer 7 eruit. die veer (7) moet dus achter 10, dus moet ik eerst 10 eruit draaien en dan de veer erin zetten?
robert schreef:als er een veer uit kwam als je het "dopje (jouw nr 16 dus)" eraf haalde dan is het een autospanner

Je hebt dus waarschijnlijk een autospanner en zo ziet dat er dus uit: http://www.hondaheaven.org/Album-NTDax_ ... 004_G.html

en:
PizzaBenly schreef:Na hoeveel km moet je die distr ketting controleren eigenlijk ?
Als hij tikt.


Koop een werkplaatshandboek en
wordt lid van de hvn, het staat notabene in het hvn magazine

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

ik heb een haynes werkplaatshandboek, maar daar staat niet precies uitgelegd het gebeuren met de distributie spanner. nummer 9 en 21 heb ik ook, dus ik heb een handmatige spanner.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Dan gewoon het eens monteren zoals het op het plaatje van NIX staat. Misschien tikt ie dan al niet meer, aangezien het nu niet goed gemonteerd zat.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

maar kan je nummer 10 er helemaal uit draaien, want ik wil het hele zaakje eruit halen. Ik heb nu nummer 9 eruit, maar ik wil ook de andere veer en nummer 8 eruit

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Ja die kan je er gewoon uitdraaien.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

maar als ik die er bijna uitdraai, dan wil die op het einde niet meer verder, gewoon doordraaien? :?

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Dat zou wel moeten kunnen...

Plaats reactie