Uitlaat ontkolen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Uitlaat ontkolen

Bericht door amigo »

Hallo,

Ik heb een originele hoge uitlaat, en die wil ik ontkolen, nou is mijn vraag hoe. Kan ik dat boutje aan het eide van mn uitlaat eraf halen zoda de demper eruit kan? En vervolgens wasbenzine erin keilen en in de hens zetten? Of is dit geen goed plan?

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die demper is het enige dat je schoon moet maken. Schoonkrabben en met een staalborstel raggen. Als je genoeg hebt van je wenkbrauwen kun je met benzine gaan klooien. Maar nodig is het niet en werken doet het ook niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

ontkolen is ook echt iets voor bij 2takt machines...

Name of Steel

Bericht door Name of Steel »

plofkop schreef:ontkolen is ook echt iets voor bij 2takt machines...

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

ok mensen,dat lijkt me duidelijk, alleen de demper dus

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En waarschijnlijk zal je ook daar nauwelijks vuil of koek tegenkomen. Of had je 'm er al uitgehad?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

nee nog niet, maar dat ga ik maar eens doen dan.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Hoewel het typisch iets is voor 2takt met zijn tegendruk, zal je wel prestatieverschil merken als het allemaal dicht zit. Demper goed schoonmaken, en, mits er aanslag op zit, even een staaldraad in een boormachine doen en die door de bocht heen halen. In principe is het niet nodig, maar als je een slecht afgesteld blokje hebt kan er best wat aanslag inkomen, en met een ori (in vergelijking) nogal dun bochtje hoopt het zich snel op
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

plus dat 2takt olie verbrand wat overal aan koekt.
**Hona is Tjoei**

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat doen sommige 4-taktmachines ook. Het begrip olievulplug moet je die blokjes heel letterlijk nemen...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

en als je het wilt doen het chrommwerk in smeren met groene zeep dan verkleurt het niet

CbBas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jan 2007 09:03
Locatie: Indegat
Contacteer:

Bericht door CbBas »

NIX schreef:Die demper is het enige dat je schoon moet maken. Schoonkrabben en met een staalborstel raggen. Als je genoeg hebt van je wenkbrauwen kun je met benzine gaan klooien. Maar nodig is het niet en werken doet het ook niet.
Je kunt ook met Crofty in de weer. Wel uitkijken voor de ogen (!) en niet bij alu-pijpjes (zijn er die?)
You live and learn. At any rate, you live.

Plaats reactie