Ik ben volop (op correcte wijze) een 80cc cilinder op mijn CB50 aan het inrijden en zit met de volgende vragen.
Blok is na 14 km al op 90-95 graden warm aan het lopen.
Te heet, og normaal bij inrijden?
Na een mooi eind rijden terug in neutraal komen valt hij langzaam aan stil.
Carb regelen?
Maar volgas rijden-techniek om te regelen tijdens het inrijden klinkt strijdig met elkaar.
Als ik effe sterk optrek, valt hij enorm terug of ploft de carb wat niet mooi klinkt en niet echt klopt.
Waarom gebeurt dit?
ps: alles stond geregeld voor een 70cc cilinder.
Wat ik wel nog kan doen is van mijn 50cc kop overstappen op een 80cc kop van een xr80 (grotere inlaat, is dan 21 mil i.p.v. 18 mil).
Veel vragen, schiet maar raak met die raad.
carb probs bij inrijden cilinder
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
carb probs bij inrijden cilinder
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Ik ga de ontsteking morgen testen, stond voor veranderen cilinder goed, dus wrm nu niet.
Het terugvallen is ook maar soms, en pas als de brommer warm staat.
De grotere oliepomp ligt klaar, maar ik moet eerst een set pakkingen kopen om het onderblok open te leggen. Voorlopig denk ik dat die oliepomp het nog zal houden.
ik ga toch effe een nieuwe bougie plaatsen en de carb rijker zetten, kan zijn dat hij nu te arm staat.
Het terugvallen is ook maar soms, en pas als de brommer warm staat.
De grotere oliepomp ligt klaar, maar ik moet eerst een set pakkingen kopen om het onderblok open te leggen. Voorlopig denk ik dat die oliepomp het nog zal houden.
ik ga toch effe een nieuwe bougie plaatsen en de carb rijker zetten, kan zijn dat hij nu te arm staat.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Een keertje vol gas mag best tijdens het inrijden.
Je moet hem alleen niet helemaal doortrekken in de toeren.
Het belangrijkste bij het inrijden is:
Rijd LANGE stukken. Minstens 50 km per keer.
Houdt het toerental niet constant. Als je de hele inrijd-periode met 45km/h hebt gereden dan zal de cilinder ontzettend lui worden. Dan mis je een hoop vermogen. Je moet dus de toerentallen variëren. Dus veel optrekken, remmen op de motor en veel schakelen.
Je moet hem alleen niet helemaal doortrekken in de toeren.
Het belangrijkste bij het inrijden is:
Rijd LANGE stukken. Minstens 50 km per keer.
Houdt het toerental niet constant. Als je de hele inrijd-periode met 45km/h hebt gereden dan zal de cilinder ontzettend lui worden. Dan mis je een hoop vermogen. Je moet dus de toerentallen variëren. Dus veel optrekken, remmen op de motor en veel schakelen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?