carb probs bij inrijden cilinder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Foxbeach
4T-MSB regular
Berichten: 312
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
Locatie: Nieuwpoort - België

carb probs bij inrijden cilinder

Bericht door Foxbeach »

Ik ben volop (op correcte wijze) een 80cc cilinder op mijn CB50 aan het inrijden en zit met de volgende vragen.

Blok is na 14 km al op 90-95 graden warm aan het lopen.
Te heet, og normaal bij inrijden?

Na een mooi eind rijden terug in neutraal komen valt hij langzaam aan stil.
Carb regelen?
Maar volgas rijden-techniek om te regelen tijdens het inrijden klinkt strijdig met elkaar.

Als ik effe sterk optrek, valt hij enorm terug of ploft de carb wat niet mooi klinkt en niet echt klopt.
Waarom gebeurt dit?

ps: alles stond geregeld voor een 70cc cilinder.

Wat ik wel nog kan doen is van mijn 50cc kop overstappen op een 80cc kop van een xr80 (grotere inlaat, is dan 21 mil i.p.v. 18 mil).

Veel vragen, schiet maar raak met die raad.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

Die hitte, dat zit wel goed.
De rest weet ik niet.

50 kopje op 80cc is wel erg klein, en volgensmij is het ook wel aan te raden een andere oliepomp in je blokje te hebben als je boven de 70/72cc gaat. (dat is mij althans aangeraden, daarom bij 72cc gebleven))

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

je ontsteking staat goed ?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Foxbeach
4T-MSB regular
Berichten: 312
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:59
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)
Locatie: Nieuwpoort - België

Bericht door Foxbeach »

Ik ga de ontsteking morgen testen, stond voor veranderen cilinder goed, dus wrm nu niet.
Het terugvallen is ook maar soms, en pas als de brommer warm staat.

De grotere oliepomp ligt klaar, maar ik moet eerst een set pakkingen kopen om het onderblok open te leggen. Voorlopig denk ik dat die oliepomp het nog zal houden.

ik ga toch effe een nieuwe bougie plaatsen en de carb rijker zetten, kan zijn dat hij nu te arm staat.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Bericht door ivo215 »

Een keertje vol gas mag best tijdens het inrijden.
Je moet hem alleen niet helemaal doortrekken in de toeren.

Het belangrijkste bij het inrijden is:
Rijd LANGE stukken. Minstens 50 km per keer.
Houdt het toerental niet constant. Als je de hele inrijd-periode met 45km/h hebt gereden dan zal de cilinder ontzettend lui worden. Dan mis je een hoop vermogen. Je moet dus de toerentallen variëren. Dus veel optrekken, remmen op de motor en veel schakelen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie