oliecooler

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
vogel

oliecooler

Bericht door vogel »

Hallo Allemaal ik heb een oliecooler uit griekenland kan hij ook boven
de cilinder? de slang aan sluitingen zitten aan de zijkant bij de boegie hij moet op een Jincheng Monky (weet niet of de oliepomp sterk genoeg is)
B.v.b.d Harald

Han is Lief
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:00
Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000
Locatie: Overlangel

Bericht door Han is Lief »

Pomp is sterk genoeg.

Juis boven de cilinder hangen, dan loopt de koele (dikke) olie makkelijk naar beneden............ :D :wink:

vogel

Bericht door vogel »

[quote="Han is Lief"]Pomp is sterk genoeg.

Juis boven de cilinder hangen, dan loopt de koele (dikke) olie makkelijk naar beneden............ :D :wink:[/quote]

bedankt voor het antwoord harald

da master of honda
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door da master of honda »

hoeveel cc dan?

50cc? lekker nutteloos ......komt je motor nooit op de juiste temperatuur....
Honda Civic Vtec

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: oliecooler

Bericht door Dakana »

vogel schreef:Hallo Allemaal ik heb een oliecooler uit griekenland kan hij ook boven de cilinder?
http://www.daikitana.com/extra/monkey/klxDSC03060.JPG

Ja!

als je je oliekoeler niet opzijn kop hangt gaat dat perfect (en zo wel, even rustig warm rijden dat de oliekoeler vol gepompt is en houd rekening met je oliepeil)
zoals al gezegd ; je pomp is sterk genoeg
Afbeelding

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Als je de koeler niet nodig heb op je blok en hem er alleen voor de "pimp" factor op wilt zou ik hem niet aansluiten. Anders is het alleen maar slecht voor je blok, dan komt ie niet op bedrijfs temperatuur. Je moet wel een dik blok hebben wil je een olie koeler echt nodig hebben, als je standaard blok te warm word zit er iets niet goed in je blok en moet je dat oplossen. En er niet simpel een koelertje op schroeven.

Wat voor blok heb je?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Skypager
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:23
Locatie: Pijlsweerd, Utrecht natuurlijk

Bericht door Skypager »

Vanaf hoeveel cc moet je aan de koeler en ontluchting eigenlijk?

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Cooler als je blok te heet wordt. Een aantal cc valt er niet aan te hangen. Een 124cc bami blok heeft geen cooler nodig.

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Bericht door toerieteller »

mijn niewe 110 bami is zeer gelukkig met cooler(110graden zonder cooler op een vlak stuk rustig rijden/met cooler volgas gaan in de bergen en max 110graden), terwijl mijn vorige 110 blokje maar zelden boven de 100 graden kwam zonder cooler.
dus dat verschilt nogal, maar weet dat de compressie erg hoog is van mijn nieuwe blokje, en/of de verkeerde cdi unit eraan heb gehangen.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

vogel

Bericht door vogel »

[quote="Brommert"]Als je de koeler niet nodig heb op je blok en hem er alleen voor de "pimp" factor op wilt zou ik hem niet aansluiten. Anders is het alleen maar slecht voor je blok, dan komt ie niet op bedrijfs temperatuur. Je moet wel een dik blok hebben wil je een olie koeler echt nodig hebben, als je standaard blok te warm word zit er iets niet goed in je blok en moet je dat oplossen. En er niet simpel een koelertje op schroeven.

Wat voor blok heb je?[/quote]

een standaard blok nog meer voor de sier

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

vogel schreef:een standaard blok nog meer voor de sier
Dan zou ik hem niet aansluiten, want je brommertje rijd het lekkerste als het blokje een beetje op temperatuur kan komen. Dat is ook beter voor je blokje en je olie. En als je een koeler gaat aansluiten op je standaard blokje loop je het risico dat het allemaal te goed gaat koelen en je blokje niet op temperatuur komt. Dus als je zo'n koeler mooi vind gewoon lekker op je brommer schroeven, dan kun je hem altijd nog aansluiten als je een getuned blok onder je brommer schroeft ofzo.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

vogel

Bericht door vogel »

[quote="nielspbr"]Geen olieaansluitingen op de adapterplaat op de kop afsluiten, dan altijd bypassen met een stukje slang. (anders krijgt je kop geen olie)[/quote]

Hallo IK ben net 50 geworden na 17 motorfietsen toch weer een bromert
iedereen lacht dus zal wel goet zijn(of niet) op mijn 16dereed ik al Honda
toen lachte ze me ook uit die FS1 ers Groetjes en bedangt voor de tips
Harald

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Haha, goed bezig meneer. Tegenwoordig is het omgekeerde wereld, en worden de FS1's uitgelachen. Tenminste, ik lach ze altijd uit.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie