5bak in 110 blok
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
- Bezit: Honda ST70
- Locatie: Utrecht.
5bak in 110 blok
hi,
Ik ben een 110,6cc blok aan het bouwen op ori ss carters.
daarin zou ik misschien wel een 5 bak willen doen.
zollie verkoopt een 5bak met een take 1e versnelling.
is deze versnellingsbak sterk genoeg?! of kan ik beter 4 versnellingen gaan rijden? het word een blok om af en toe mee te rijden.. maar wanneer die rijd zal die niet als aller sloomste bereden worden.. maar een beetje zachtaardig schakelen ben ik eventueel wel bereid te doen voor de extra versnelling.
Ik ben een 110,6cc blok aan het bouwen op ori ss carters.
daarin zou ik misschien wel een 5 bak willen doen.
zollie verkoopt een 5bak met een take 1e versnelling.
is deze versnellingsbak sterk genoeg?! of kan ik beter 4 versnellingen gaan rijden? het word een blok om af en toe mee te rijden.. maar wanneer die rijd zal die niet als aller sloomste bereden worden.. maar een beetje zachtaardig schakelen ben ik eventueel wel bereid te doen voor de extra versnelling.
Honda st70
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
- Bezit: Skyteam Gorilla
- Locatie: Utrecht
maar waar lag datook al weer aan, principe dat door de 5bak, de schakelvorken dunner zijn en dus sneller slijten?Kippenverver schreef:Klopt wel, maar als je ''trapt met beleid'' kan zo'n ding heel lang meegaan hoor.Boele schreef:Ik heb wel eens verhalen gehoord dat 5bakjes minder sterk zijn dan 4bakjes, in ieder geval bij ssjes.
wat die take 1e versnelling doet weet ik niet..
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Nee, dat ligt niet aan de vorken, maar aan het feit dat de tandwielen dunner zijn..Boele schreef:maar waar lag datook al weer aan, principe dat door de 5bak, de schakelvorken dunner zijn en dus sneller slijten?Kippenverver schreef:Klopt wel, maar als je ''trapt met beleid'' kan zo'n ding heel lang meegaan hoor.Boele schreef:Ik heb wel eens verhalen gehoord dat 5bakjes minder sterk zijn dan 4bakjes, in ieder geval bij ssjes.
wat die take 1e versnelling doet weet ik niet..
Je kunt eventueel kijken of je er een van een crf50 in kunt krijgen, die zijn steviger lijkt me
Ga heen en vereenvoudig u!
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1974
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Bekijk dit fimpje.Rv51 schreef:zijn er ook nog mensen met werkelijke ervaring i.p.v. ik denk's en volgens mij's
Hier "roert" m'n zoon even snel door een originele Honda 5-bak.!
http://members.chello.nl/ardjuna/alphen2003.mpg
Al meer dan 10 jaar (!) hebben we zo'n 5-bak in combinatie met een
Kitaco-koppeling in onze racertjes zitten. Zonder problemen, mits de
schakelvorkjes okay zijn en er netjes mee wordt geschakeld! Dat doen
ze namelijk van zichzelf wat vaag.
Let op! Orginele tandwielen zijn heel lastig te krijgen.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!