Klepzittingen vervangen voor grotere zittingen, wie o wie?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Klepzittingen vervangen voor grotere zittingen, wie o wie?

Bericht door Dennis »

Ik heb een missie, een doel, een een een.. naja, ik heb een C320A en die moet hard, heel hard, en waarschijnlijk ook heel hard kapot, maar dat terzijde. Hij moet 100 km/h gaan lopen, al is het maar even.

Een gietijzeren kop is moeilijk te bewerken, maarja, toch maar proberen. Nou wil ik grotere kleppen in zo'n C310/320A kop hebben, dus moeten er ook grotere klepzittingen in. Is er iemand op die board bereid me te daarmee van dienst te zijn?

Eventueel als 2e optie is iemand met een draaibank die zich keihard verveelt of het gaaf vindt om te proberen met mij samen een aluminium kop te fabriceren voor de C320A met grotere kleppen, en ook grotere kanalen. Het kopje op zich is simpel, maarja, geen idee of het enigszins haalbaar is.

Alvast bedankt!
Dennis
''UNOX MAN''

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Zal lastig worden inderdaad, maar mocht je het voor elkaar krijgen, niet vergeten om foto's te maken! :D
Ga heen en vereenvoudig u!

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Kun je hem niet onder een hoek onder de kolomboor zetten? Dan zou het ook moeten kunnen toch? in principe..
Ga heen en vereenvoudig u!

De Schout
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2007 16:12
Locatie: nispen

Bericht door De Schout »

zitten in zo'n gietijzer kopje losse klepzetels dan.? anders kun je gewoon het gat in je kop groter maken en er een nieuwe schuine rand/zitting in laten frezen. lijkt me de simpelste oplossing.

ger
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2007 05:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door ger »

Ik dacht dat die kopjes uit een stuk gegoten zijn , en idd niet zo heel moeilijk te vergroten op draai en of freesbank.
Maak er eens wat foto's van, want is lang geleden dat ik er een in mijn handen heb gehad :D
Om zoiets te doen heb je goede spullen nodig , draaibank en of freesbank.
Ik heb dit allemaal en ook de ervaring , alleen ik verveel me niet echt :P

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

ik maak morgen even fotoos, ik ging er eigenlijk vanuit dat er wel klepzittingen in zouden zitten, maar inderdaad, weet niet 100% zeker. Zou mooi zijn als ze er niet in zitten, dan is het een stuk makkelijker!

Morgen meer nieuws

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

geen klepzittingen! feest :D

Nou dan gaan er zo groot mogelijk kleppen in, die elkaar precies nog net niet raken.
''UNOX MAN''

Plaats reactie