ontstekingsprobleem?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

ontstekingsprobleem?

Bericht door ceedee »

Mijn cee doet raar; Als ie warm wordt, begint ie na een tijdje slecht te lopen en stopt dan. Bougie was altijd mooi bruin, is nu zwart/vettig. Als ik de bougie schoonmaak doet ie het weer als vanouds. Dan kan ik er soms weer een kilometer of 10 mee rijden. Het is een cdi blok. Of zouden de zuiger en cilinder aan vervanging toe kunnen zijn? Daar wijst die bougie wel op.
Olie genoeg in het blok en benzine is niet oud/vies.
hij komt bij warme motor ook slecht op toeren.
Wat denken jullie?
gr.guido

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

misschien luchtfilter verstopt? zoiets had ik eerst ook.. anders filter erop.. deed het weer goed.. Gr
"ons kent ons"
PBC bv.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

Heb ik ook aan gedacht maar soms is de bougie wel mooi bruin na een rit...Ik vind het ook te koud om het blok open te gaan halen, vandaag maar een ander blok er onder...

Mrtn

Bericht door Mrtn »

Klinkt als typisch een beetje-kapotte ontsteking. Vaak gaan bobines moeilijker doen als ze warm worden. De vonk lijkt bij koude motor goed, maar is waarschijnlijk redelijk minimaal aan de kabel? Bij warme motor is er dan niets van over.. rood knettertje van een paar mm

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

De tijd zal leren wat het nou was; heb er een ander blok ondergehangen maar wel met de oude bobine, loopt nu als een zonnetje, ben benieuwd of het probleem nu weg is. Ook leuk: breekt de uitlaat af bij de kop bij het oude blok. Maar gauw ver achterin de schuur gelegd, maar es wachten tot het voorjaar is...

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

aaaaaaaarch hetzelfde gedoe!! Wat denken jullie, kan het de cdi unit zijn of moet ik het bij de bobine zoeken?

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Bericht door carel »

Ik zou de bobine gaan vervangen, je hebt namelijk wel je blok, en dus ook de onsteking, en niet de bobine vervangen.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Bericht door ceedee »

ik heb nog een bobine liggen ,ga ik dalijk maar es ff verwisselen.

Plaats reactie