Achterwiel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Achterwiel

Bericht door Willem-Jan- »

Hey,

Me achterwiel had laatst heel veel speling, dus heb me wiel eruit gesloopt . Lagers etc zaten vol met zooi ( kleine stukjes ijzer :S ) dus alles schoongemaakt, schoon gespoten alles opnieuw ingevet en de lagers er weer in gedaan . Zag dat waar je de lagers in slaat, nogal aan gort was . Aan het eind van de naaf was het een beetje afgeschaaft. heb dat ook een beetje beigeveilt dus het was wel weer netjes . Dus ik denk nou ik probeer gewoon als het nu wel weer goed word . Alles er weer opgefixed, en er was geen speling meer . Dus ff half uurtje rond geboekt, en hij had weer net zoveel speling als eerst . Dus waarschijnlijk is alles weer aan gort gedraait .

Wat is volgens jullie de oplossing? Lijkt net alsof de lager eruit trilt omdat bij het los maken 1 lager er gelijk uitviel, moet ik meer opvulbussen gebruiken, zodat alles strakker staat?

Bedankt

WJ

Name of Steel

Bericht door Name of Steel »

nieuw lager?? :roll:


edit, spacertje kaduuk? ( als ie krom is gaat je remsegment bibberen )

Larss50

Bericht door Larss50 »

Met de juiste afstandbus en idd nieuwe lagers moet het wel lukken

Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:18
Locatie: De Bilt
Contacteer:

Re: Achterwiel

Bericht door Cromlech »

Willem-Jan- schreef:Hey,

Lagers etc zaten vol met zooi ( kleine stukjes ijzer :S ) dus alles schoongemaakt, schoon gespoten alles opnieuw ingevet en de lagers er weer in gedaan

:lol:

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Re: Achterwiel

Bericht door Willem-Jan- »

Cromlech schreef:
Willem-Jan- schreef:Hey,

Lagers etc zaten vol met zooi ( kleine stukjes ijzer :S ) dus alles schoongemaakt, schoon gespoten alles opnieuw ingevet en de lagers er weer in gedaan

:lol:
Ja wat lach je nou dom, ga bij iemand anders zeuren..


Als je je lagers er eenmaal uit zijn geweest, moet je dan nieuwe lagers erindoen? naja ik koop wel weer nieuwe

Volty
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:29
Locatie: Middelie

Bericht door Volty »

Als je lagers vol ijzervijlsel zitten wordt het echt tijd om nieuwe te kopen..
Tomos A35 + Honda 4-takt = Homos
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker :D

Actionhank

Bericht door Actionhank »

Zat er ooit een kooi (zegmaar een stukkie staal om de kogeltjes op een bepaalde afstand van elkaar te houden) om de kogeltjes? Zo ja, is die nu verdwenen?

Nouja maakt niet uit, zowieso nieuwe lagers monteren.

snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

Re: Achterwiel

Bericht door snelwyn »

Willem-Jan- schreef:
Cromlech schreef:
Willem-Jan- schreef:Hey,

Lagers etc zaten vol met zooi ( kleine stukjes ijzer :S ) dus alles schoongemaakt, schoon gespoten alles opnieuw ingevet en de lagers er weer in gedaan

:lol:
Ja wat lach je nou dom, ga bij iemand anders zeuren..


Als je je lagers er eenmaal uit zijn geweest, moet je dan nieuwe lagers erindoen? naja ik koop wel weer nieuwe
dit is geen zeuren maar een versleten achterband ga je ook geen nieuw profiel in snijden en er weer omheen leggen :wink:
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Re: Achterwiel

Bericht door Willem-Jan- »

snelwyn schreef:
Willem-Jan- schreef:
Cromlech schreef:
Willem-Jan- schreef:Hey,

Lagers etc zaten vol met zooi ( kleine stukjes ijzer :S ) dus alles schoongemaakt, schoon gespoten alles opnieuw ingevet en de lagers er weer in gedaan

:lol:
Ja wat lach je nou dom, ga bij iemand anders zeuren..


Als je je lagers er eenmaal uit zijn geweest, moet je dan nieuwe lagers erindoen? naja ik koop wel weer nieuwe
dit is geen zeuren maar een versleten achterband ga je ook geen nieuw profiel in snijden en er weer omheen leggen :wink:
tjaa daar zit wat in :P

Plaats reactie