drijfstang GB2 vs GK4

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

drijfstang GB2 vs GK4

Bericht door motorboy »

Hallo

Is de lengte identiek of zit er verschil tussen GB2 drijfstang en G(K)B4
Graag mensen die het zeker weten aub :wink:

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

De drijfstang van een GB2 (TT) is iets korter dan GK4. Kijk maar:
Afbeelding

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Bericht door motorboy »

De GB2 kop heeft een grotere verbrandingskamer en grotere kleppen
dan de GB4 kop
dus kan het niet daardoor zijn dat de zuiger hoger mag komen dan?
Ik wil het zeker zijn liefst dat de drijfstang korter is van de GB4
Is er iemand die beide krukken heeft en kan vergelijken?

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Als ik me goed herinner was hier iemand die de GB2 kop zonder aanpassing heeft vervangen voor een GK4 kop. De verbrandingskamer is dan gelijk aan elkaar. Misschien kan die persoon dit bevestigen?

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Bericht door motorboy »

Als je op een GB2 motor met GB2 kop een GB4 kop plaatst botst de zuiger type GB2 volgens mij tegen de kop omdat de GB4 kop een kleinere verbrandingsruimte heeft en geen schuine rand heeft zoals een GB2 kop
Correct me if i am wrong :wink:

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

motorboy schreef:Als je op een GB2 motor met GB2 kop een GB4 kop plaatst botst de zuiger type GB2 volgens mij tegen de kop omdat de GB4 kop een kleinere verbrandingsruimte heeft en geen schuine rand heeft zoals een GB2 kop
Correct me if i am wrong :wink:
Dat gebeurd als je een NT kop op een OT blok zet, maar GB2 en GK4 zijn beide NT (GB2 heeft een nok op glijlagers, GK4 heeft kogellagers).
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Bericht door motorboy »

ml03zl schreef:
motorboy schreef:Als je op een GB2 motor met GB2 kop een GB4 kop plaatst botst de zuiger type GB2 volgens mij tegen de kop omdat de GB4 kop een kleinere verbrandingsruimte heeft en geen schuine rand heeft zoals een GB2 kop
Correct me if i am wrong :wink:
Dat gebeurd als je een NT kop op een OT blok zet, maar GB2 en GK4 zijn beide NT (GB2 heeft een nok op glijlagers, GK4 heeft kogellagers).
GB2 en GB4 kop en zuigers zijn heel anders
Lees uitleg aub nog eens van mij ivm hoogte zuiger en grotere verbrandingsruimte
Tzou leuk zijn dat je alles door elkaar kon gooien en dat alles perfect zou werken
Volgens mij gaat dit niet!

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

motorboy schreef:
ml03zl schreef:
motorboy schreef:Als je op een GB2 motor met GB2 kop een GB4 kop plaatst botst de zuiger type GB2 volgens mij tegen de kop omdat de GB4 kop een kleinere verbrandingsruimte heeft en geen schuine rand heeft zoals een GB2 kop
Correct me if i am wrong :wink:
Dat gebeurd als je een NT kop op een OT blok zet, maar GB2 en GK4 zijn beide NT (GB2 heeft een nok op glijlagers, GK4 heeft kogellagers).
GB2 en GB4 kop en zuigers zijn heel anders
Lees uitleg aub nog eens van mij ivm hoogte zuiger en grotere verbrandingsruimte
Tzou leuk zijn dat je alles door elkaar kon gooien en dat alles perfect zou werken
Volgens mij gaat dit niet!
Goed lezen wat ml03zl en ik zeggen: Bij een GB2 drijfstand hoort een GB2 zuiger. Bij een GK4 drijfstang hoort een GK4 zuiger. De verbrandingsruimte van een GB2 en GK4 zijn gelijk (NT), dus de koppen zijn uitwisselbaar. Dat komt omdat de GB2 een kortere drijfstang heeft en hogere zuiger en GK4 een langere drijfstang met lagere zuiger.

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Bericht door motorboy »

Jullie gaan wel gelijk hebben hoop ik maar ik zit toch nog met een paar vragen :wink:
ML03ZL zegd dat er iemand een GB4 kop vervangen heeft door een GB2!Wel als je een kleinere verbrandingskamer vervangt door een grotere is het logisch dat dit geen problemen heeft maar doe eens het omgekeerde?
Ok dus nu heb ik een 126 zuiger op de GB2 stang gezet met een NT 72 kop Honda met glijlager en dit werkt perfect
MAAR de 126 zuiger door wat moet die vervangen worden op een GB4 drijfstang wil je ook met 72cc rijden met een 72 NT kop
Of bestaat daar niets voor origineel?
Ivm GB2 en GB4 kop heb ik foto,s en een exemplaar hier dus als er iemand wil gaan vergelijken ben ik klaar om te luisteren

Plaats reactie