Vocht in bedrading?
Vocht in bedrading?
Ik heb nu al 3x gehad de afgelopen tijd dat mijn brommer gaat stotteren en soms zelfs helemaal uitvalt en hij het pas na 1/2 dagen weer doet.
De eerste keer was het toen ik van Utrecht naar Amsterdam reed in stortregen.
De tweede keer was toen ik een stuk had gereden in de sneeuw/motregen en ik hem daarna ongeveer 2 uur buiten had laten staan. Toen ik daarna wegreed hielt hij er na een paar straten mee op.
De derde keer was gisteren. `s ochtends deed hij het nog perfect. Daarna heb ik hem schoongemaakt met veel water en toen reed hij de straat al geneens meer uit....
Nu zei de man waar ik hem voor reparatie altijd naartoe breng dat het vocht in de bedrading was. Kan dit kloppen?
Ook zei hij dat er absoluut niks aan te doen is, is dat echt zo? Want als dat zo is betekent dat dus dat ik emt een brommer zit die ik met nat en zeer vochtig weer gewoon niet kan gebruiken.
Het gaat trouwens om een Singa, origineel op de CDI, spatborden en achterband na.
De eerste keer was het toen ik van Utrecht naar Amsterdam reed in stortregen.
De tweede keer was toen ik een stuk had gereden in de sneeuw/motregen en ik hem daarna ongeveer 2 uur buiten had laten staan. Toen ik daarna wegreed hielt hij er na een paar straten mee op.
De derde keer was gisteren. `s ochtends deed hij het nog perfect. Daarna heb ik hem schoongemaakt met veel water en toen reed hij de straat al geneens meer uit....
Nu zei de man waar ik hem voor reparatie altijd naartoe breng dat het vocht in de bedrading was. Kan dit kloppen?
Ook zei hij dat er absoluut niks aan te doen is, is dat echt zo? Want als dat zo is betekent dat dus dat ik emt een brommer zit die ik met nat en zeer vochtig weer gewoon niet kan gebruiken.
Het gaat trouwens om een Singa, origineel op de CDI, spatborden en achterband na.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Vocht in de bedrading is meestal een probleem in het hoogspanningsgedeelte, dus vanaf de bobine t/m de bougiedop. Dan gaan er lekstromen lopen, waardoor er te weinig spannig overblijft voor de bougie. Vocht in de rest van de bedrading geeft oxidatie en slechte contacten, maar dat gaat niet weg als het weer droog wordt. Dus: probeer eens een andere bobine en bougiekop. Probeer een volgende keer eens de bedrading die nat is met een fohn droog te maken, dan weet je ook waar het zit.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 jan 2007 04:03
- Locatie: Utrecht
Zou best eens kunnen. Vooral omdat hoe harder je probeert te rijden (dus meet vonken/stroom?) hoe vaker hij een paar seconden stilvalt. Want met 20km/h stottert hij bvb bijna niet maar bij 40km/h zoveel dat je haast gelijk terugvalt naar 0km/h.Henk Veen schreef:Vocht in de bedrading is meestal een probleem in het hoogspanningsgedeelte, dus vanaf de bobine t/m de bougiedop. Dan gaan er lekstromen lopen, waardoor er te weinig spannig overblijft voor de bougie.
Hoeveel kost een nieuwe bobine + bougiedop?
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 28 jan 2007 04:03
- Locatie: Utrecht
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
Dat is zeker waar ! bij mijn Singa was dit ook een probleem, deze is nu uitgeschakeld. een NGK bougiedop doet ook wonderen.irmin schreef:ern zoals nix zegt: de dodemansknop.
Deze schijnen wel eens kortsluiting te maken bij nat weer.
Als je een nieuwe bobine + bougiedop hebt zou ik ze even insprayen met Tectyl Glashelder. dat houd ook vocht tegen!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
Dat is zeker waar ! bij mijn Singa was dit ook een probleem, deze is nu uitgeschakeld. een NGK bougiedop doet ook wonderen.irmin schreef:ern zoals nix zegt: de dodemansknop.
Deze schijnen wel eens kortsluiting te maken bij nat weer.
Als je een nieuwe bobine + bougiedop hebt zou ik ze even insprayen met Tectyl Glashelder. dat houd ook vocht tegen!