kapotte versnellingsbak-> UPDEET MET FOTO'S

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

kapotte versnellingsbak-> UPDEET MET FOTO'S

Bericht door Steve55 »

Goed zoals al besproken eerder had ik per ongeluk mijn 3e versnelling kaduuk gemaakt, waardoor tijdens het rijden het leek of er enkele tandjes misten..

Nou heb ik mijn hele blok gesplits omdat ik niets van de sneeuwpret wil missen maar... geen enkel tandwiel mist een tandje...

dussss welke andere oorzaken zijn mogelijk om het rijden in mn 3e versnelling onmogelijk te maken ??????????????


UPDEET

goed ffkes foto's gemaakt, Tandwielen zijn nog heel dus t moet denk k hier aan liggen maar ik weet de grens niet tussen bruikbaar en vern&$kt.


Dit is een van de gleuven waar een schakelvork in zit... hij heeft een scherpe slijtrand eraanzitten... heeft dat effect?

Afbeelding

Dit zijn de schakelvorken, nou weet ik wel dat ze niet nieuw zijn maar die van mijn Jc blokje zien er ook zo ong uit en die schiet niet ui zn versnelling...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan dit, Dit is de geleider en ik weet dat deze idd gewoon op is maar kan dit de oorzaak zijn dat hij (ALLEEN BIJ DE 3E VERSNELLING) de hele tijd in en uit glipt???

Afbeelding

Bij voorbaat dank
Laatst gewijzigd door Steve55 op 10 feb 2007 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: kapotte versnellingsbak theorie niet juist

Bericht door bart beekhuizen »

Steve55 schreef:Goed zoals al besproken eerder had ik per ongeluk mijn 3e versnelling kaduuk gemaakt, waardoor tijdens het rijden het leek of er enkele tandjes misten..

Nou heb ik mijn hele blok gesplits omdat ik niets van de sneeuwpret wil missen maar... geen enkel tandwiel mist een tandje...

dussss welke andere oorzaken zijn mogelijk om het rijden in mn 3e versnelling onmogelijk te maken ??????????????


alvast bedankt
dat heb je nau eemaal met honda blokken je kan beter een bamiblok, kopen.

nee, grapje. zijn je schakelvorken nog goed?
Afbeelding

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

beetje ruw aan de korte kant en qua dikte wat weggeslepen,

zou dat effect kunnen hebben op alleen de 3e versnelling?????

En NT en OT schakelvorken zijn uitwisselbaar toch?



ps... laat die 4bak maar zitten Bart, Sorry...
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

kijk voor de gein ook eens naar de nokken/gaten in je tandiwelen..

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Bericht door ReezYard »

stangenstoter schreef:kijk voor de gein ook eens naar de nokken/gaten in je tandiwelen..
.... en naar de geleidepennetjes van de schakelvorken! :wink:
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

ReezYard schreef:
stangenstoter schreef:kijk voor de gein ook eens naar de nokken/gaten in je tandiwelen..
.... en naar de geleidepennetjes van de schakelvorken! :wink:
nokken/gaten zijn ook nog goed, Geleidpennetjes zou heel goed het probleem kunnen zijn...

Maar dan zou hij toch bij alle versnellingen erin en eruit glippen??!?!?!
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

hmmm morgen et JC blokje maar splitsen en zoeken naar verschillen dus... Ik heb nog nooit een "nieuwere" staat versnellingsbak gezien en et zelfde geldt voor de vorken.. :lol:
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

Updatummus met fotokes
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

die schakelvorken zijn zwaar versleten en dat ene pinnetje :shock:
Zo erg zie ik ze niet vaak. Ik denk dat daar een groot deel van je oorzaak ligt.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die ene pen is totaal versleten en die vorken zijn niet alleen versleten, maar ook blauw alsof er zonder olie mee is gereden. Misschien zijn de tandwielen (ook hun nokken en gate) en assen slechter dan die van je Singa waardoor deze bak zo rot doet. Bij mij zouden deze vorken er niet meer in komen.

Die scherpe rang kan een nieuwe vork weer snel laten slijten. Of de versleten vork deze rand heeft veroorzaakt of andersom, weet ik niet. Geen idee wat anderen vinden, maar als ik dat tandwiel opnieuw moest gebruiken, haalde ik die scherpe rand weg met een stuk waterproof schuurpapier. Maar beter vervang je vork en tandwiel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Mrtn

Bericht door Mrtn »

Die schakelvorken zijn op. Volgens mij hoort de vork alleen slijtage te vertonen op het einde van de vork en niet zoals bij jou ook in de boog. Dan is hij écht versleten..
Dat geeft een hoop frictie en dat zal hem wel kleuren, zeker als er te weinig olie in je blok heeft gezeten: dat zal het effect alleen maar versterken.
Als je nu gewoon nieuwe vorken zou monteren, slijten de nieuwe vorken in op de oude tandwielen. Denk dus even goed na wat je daarmee wil doen.

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

Als ik nu nieuwe vorken monteer genoeg olie erbij gooi en die gleuf weer netjes maak zou hij niet meer moeten slijten...
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dan is nog die sleuf uitgesleten, want dat scherpe randje ontstaat niet zomaar. Vergeet ook de pen niet. Ik zou zeker het tandwiel met de scherpe rand ook vervangen. Zonde van de nieuwe vork, anders.

Dat tandwiel zou ik hooguit gebruiken als het helemaal niets mag kosten en je een gebruikte vork hebt gekregen en een niet versleten pen. Maar dan zit je al aardig in de beun-en-trash-zone.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Bericht door stoterstangen90 »

tandwiel is op. Niet meer monteren.
Afbeelding

Plaats reactie