Dag lieve mensen, ik ben m'n blok aan het splitsen, omdat ik de krukas eruit wil halen.. Maar nu krijg ik die schroefjes van m'n centrifugaalfilter niet los..
Iemand een idee hoe ik dit ga oplossen?
Probleem.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Probleem.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ik heb ook al diverse malen zo op m'n vliegwiel staan rammen, en vraag me altijd af of het zo goed is voor de krukas.. Zijn er mensen die daar al eens iets kapot mee hebben gemaakt?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
goed passende schroevendraaier wil goed, en uitboren ook. van op dingen rammen ben ik afgestapt na een incidentje.....
@ jurrien , ja krukassen kunnen krom als je de koppelings moer NIETlos krijgt...
en als je dan al een beetje gespannen, moe en sacherijnig bent, en je al 30 keer op je vingers geslagen hebt, kan het zijn dat je er even door het roze lintje gaat en cricket met een motorblok gaat spelen...........
@ jurrien , ja krukassen kunnen krom als je de koppelings moer NIETlos krijgt...
en als je dan al een beetje gespannen, moe en sacherijnig bent, en je al 30 keer op je vingers geslagen hebt, kan het zijn dat je er even door het roze lintje gaat en cricket met een motorblok gaat spelen...........
neem een lekker goedkope dop voor je ratel (ik meen 23, kan ook 21 zijn, zelf effe meten) en met de dremel of haakse slijper brewerken tot er 4 pikkies overblijven et voila: koppelingssleutel voor 2 euro.Kippenverver schreef:Nee, ik heb ze maar uitgeboord.. Nu nog een koppelingsleutel zien te vinden..
Handkoppeling? Ik heb een soort van "F" in elkaar gelast van oud staal. Die past precies om het klaver van het koppelingshuis. Die zet ik vast met een lijmklem. Zo kun je mooi het koppelingshuis fixeren.
resultaat: voor enkele luttele euro's een perfect systeem voor het loskrijgen van je koppeling zonder belasting van je krukas.
cracque frontal
en jurrien ook niet 8).NIX schreef:Bart kan niet sleutelen. En kippeverfer ook niet.
Onzin natuurlijk want dat kan ik niet weten. Maar wat ik wel weet is dat je heel goedkoop en heel snel (zeker als je een lasapparaat ter beschikking hebt) voor zowel vliegwiel als koppeling, prachtige tools kan maken om alles los te krijgen. Zonder enige belasting van je krukas, dus dan wordt-ie ook niet krom.
Wat dat betreft ben ik het met NIX eens: als je kromme krukassen overhoudt aan het demonteren van een koppeling of vliegwiel dan is dat beunhazerij.
cracque frontal