SS50ZE motor
Ik rij met 14-44.herms schreef:Hey camiel met welke vertanding zit je?Camiel schreef:Ligt eraan hoe je opvoert. Ik rij met een standaard 50cc ZE blokje, maar ik heb al eens 95 gereden, stukje bergaf weliswaar. Dan zit 'ie wel aan de max van toeren, alsof je 65 in de 3 rijd. Meestal rij ik 70-75 op een lang stuk rechtdoor. Dus met goede vertanding, die ervoor zorgt dat je naar de top toe kan trekken, vervroegend vliegwiel en snelle nokkenas moet 85 toch zeker lukken.
Ik zit op 12-42.
Grtz
Honda SS50 125cc 49cc
Compressies is goed en blok is een 1000 km geleden uit elkaar gehaald om helemaal na te checken...nitelife schreef:hoe is je compressie? wanneer heb je voor het laatst onderhoud gepleegd aan je blokje en wat heb je toen gedaan?
Maar gisteren heb ik persies valse lucht gehoord ga het deze week si nakijken.
@camiel: trekt die dan nog wel goed op? en kom ja dan niet in toerenproblemen voor in 5e te schakelen?.
Mvg
Ik rijd inderdaad met 4bak.Dennis schreef:rijdt camiel met een 5bak dan?
Volgens mij gaat het hier gewoon over 4bakken, en 14-44 is ongeveer hetzelfde als 13-42 en dat gaat prima met optrekken en ook wel doortrekken in z'n 4e versnelling, of 5e, allebei zelfde eindoverbrenging als ik me niet vergis.
groeten,
Dennis
Honda SS50 125cc 49cc
Ah ok misverstand dan :pCamiel schreef:Ik rijd inderdaad met 4bak.Dennis schreef:rijdt camiel met een 5bak dan?
Volgens mij gaat het hier gewoon over 4bakken, en 14-44 is ongeveer hetzelfde als 13-42 en dat gaat prima met optrekken en ook wel doortrekken in z'n 4e versnelling, of 5e, allebei zelfde eindoverbrenging als ik me niet vergis.
groeten,
Dennis
Kheb altijd de pech dat men blok het minder doet maja het is nu zo
Grtz
de meeste honda's met 50cc rijden max. 65 a 70km/h.
Er zijn wel mensen die sneller gaan, maar elk blok is anders, sommige blokken gaan als de brandweer en andere gaan wat minder hard met dezelfde setup aan onderdelen. Ontsteking afstellen zal helpen. Er zijn wel 50cc blokken geweest die harder gingen, 90 officieel, maar daar is wel wat meer aan gedaan dan wat jij voor blok hebt. Van die blokken is de compressie verhoogd, grotere carburateur en kanalen in de cilinderkop, 5bak, vervroegend vliegwiel en toeren janken, dan haalt zo'n blok dat officieel.
Er zijn wel mensen die sneller gaan, maar elk blok is anders, sommige blokken gaan als de brandweer en andere gaan wat minder hard met dezelfde setup aan onderdelen. Ontsteking afstellen zal helpen. Er zijn wel 50cc blokken geweest die harder gingen, 90 officieel, maar daar is wel wat meer aan gedaan dan wat jij voor blok hebt. Van die blokken is de compressie verhoogd, grotere carburateur en kanalen in de cilinderkop, 5bak, vervroegend vliegwiel en toeren janken, dan haalt zo'n blok dat officieel.
''UNOX MAN''
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:31
- Locatie: langbroek