70cc

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

70cc

Bericht door amigo »

Hallo,

Ik ben misschien van plan om over te stappen van 50cc naar 70cc.
Mijn vraag is, wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?
pakkingen lijkt mij alleen en de tandwiel verhouding. Ik heb nu 12-42 op mn ss, maar wat is verstandig met 70cc? Met 50cc haal ik de 68-72 ongeveer: wat gelijk staat aan ongeveer 9-10k toeren. Haal ik dit ook met 70cc? Of moet ik hiervoor een snelle nok plaatsen? Ik zat te denken aan 14-42. Is dit te zwaar of is 13-42 een betere optie? Wat hebben jullie als tandwiel verhouding bij 70cc?
setup: Honda blok
18mm imi Keihin
12-42
ori nok
vvv

tips etc zijn ook welkom!
bvd

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

als je een compleet setje koopt zit meestal alles erbij, cilinder,zuiger,pakkinger,rubbertjes, piston etc.

Ik ben nu 70cc aan het inrijden met een 12mm carb. en trekt wel vlot met 14-42 vertanding en vastgezet vliegwiel.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Hoezo vervangen?

verbruik? :P

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

je kan er ook snelle nok in doen, heb ik ook maar je moet er wel op letten dat je hem hoog in de toeren moet houden ook met schakelen, want je hebt minder kracht in lage toeren en extra kracht in hoge toeren.
CD50

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Re: re

Bericht door amigo »

Eric schreef:Ik heb een ss met 70cc en 50 kop. De vertanding van die brommer is 16/42. Ik hou tegenwoordig niet meer van knetterhard optrekken enzo. Ik heb liever gewoon rustige toeren. Echt te zwaar is het ook niet want hij trok me gewoon nog beste bergen op tijdens een vakantie :D .

oowja vast gezet vliegwiel en 19mm. Die 19mm wil ik denk ik nog een keer vervangen voor een 16.
en hoe hard blaas je dan met die setup

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

Wat wil je precies? hard crossen? of juist lekker rijden zonder het idee te hebben dat je blok te zwaar belast?

Jarenlang op m'n c50 gereden elke dag op neer utrecht-amtserdam voor school:
c50 blok honda
70cc cilinder
originele 50 kop
originele 12 mm valstroom carb.
vastgezet vliegwiel
knots van een achterband :twisted:

Vertanding dusdanig dat ik gemakkelijk mee kon met het verkeer bij verkeerslichten enzo.
M'n top lag zo rond 70-75 km/u, maar zoveel toeren was niet echt mijn ding.
60 rijden was echt relaxed en ik kon dus fatsoenlijk mee tussen de auto's op de 60 km wegen, wel zo veilig.
Verbruik tussen de 1:40 en 1:45

Voor mijn gebruik was dit ideaal.
cracque frontal

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

oja, zoals ik iedereen toespreek die over dergelijke zaken nadenkt

[vadermodus]

Voordat je begint met opvoeren: zorg dat je remmen tip-top in orde zijn.

[/vadermodus]
cracque frontal

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

irmin schreef:Wat wil je precies? hard crossen? of juist lekker rijden zonder het idee te hebben dat je blok te zwaar belast?

Jarenlang op m'n c50 gereden elke dag op neer utrecht-amtserdam voor school:
c50 blok honda
70cc cilinder
originele 50 kop
originele 12 mm valstroom carb.
vastgezet vliegwiel
knots van een achterband :twisted:

Vertanding dusdanig dat ik gemakkelijk mee kon met het verkeer bij verkeerslichten enzo.
M'n top lag zo rond 70-75 km/u, maar zoveel toeren was niet echt mijn ding.
60 rijden was echt relaxed en ik kon dus fatsoenlijk mee tussen de auto's op de 60 km wegen, wel zo veilig.
Verbruik tussen de 1:40 en 1:45

Voor mijn gebruik was dit ideaal.
Ik wil niet per se crossen, maar gewoon lekker kunnen rijden zonder afressief te rijden. Top iets van 75, maar ook lekker optrekken.

koenkoenkoen
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
Locatie: amersfoort/amsterdam.

Bericht door koenkoenkoen »

ik rij c50, 17mm
vastgezet vliegwiel, ori ontsteking

lekker topje van wat zal het zijn, tegen de 80
en lekker koppel onderin, heerlijke chill brommer

ik rij met een 14-41 verhouding,
prima verhouding, de top hoeft van mij niet zo hoog,

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

een zeer goed topic dit, wil binnenkort 70cc aanschaffen :D

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Erik.. »

amigo schreef:Hallo,

Ik ben misschien van plan om over te stappen van 50cc naar 70cc.
Mijn vraag is, wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?
pakkingen lijkt mij alleen en de tandwiel verhouding. Ik heb nu 12-42 op mn ss, maar wat is verstandig met 70cc? Met 50cc haal ik de 68-72 ongeveer: wat gelijk staat aan ongeveer 9-10k toeren. Haal ik dit ook met 70cc? Of moet ik hiervoor een snelle nok plaatsen? Ik zat te denken aan 14-42. Is dit te zwaar of is 13-42 een betere optie? Wat hebben jullie als tandwiel verhouding bij 70cc?
setup: Honda blok
18mm imi Keihin
12-42
ori nok
vvv

tips etc zijn ook welkom!
bvd
Ik zou ook ff kijken hoe gezond je carb nog staat afgesteld na de overstap op 70cc.
Ik heb een paar keer de 90 gehaald met 70cc op mijn ss. Met 50 kop ook.
14-42, 19mm, vastgezet vliegwiel. Met vervroegend vliegwiel heb ik ook nog even gereden maar dat veranderde niks aan de topsnelheid.
Dus ik neem aan dat je de 70 wel haalt.
Afbeelding

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: re

Bericht door chaly-dude »

Eric schreef:De kilometer teller doet het al een tijdje niet meer. Maar als het mooi weer is, en als ik perongeluk haast heb om aan het werk te komen dan haal ik vaak zat auto's in die op de 80kmh weg rijden.
mijn kilometer teller gaat maar tot 80... stel dat ik met 70cc de 90 km/u ga halen... gaat mijn kilometerteller dan kapot?

Plaats reactie