Hallo,
Ik ben misschien van plan om over te stappen van 50cc naar 70cc.
Mijn vraag is, wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?
pakkingen lijkt mij alleen en de tandwiel verhouding. Ik heb nu 12-42 op mn ss, maar wat is verstandig met 70cc? Met 50cc haal ik de 68-72 ongeveer: wat gelijk staat aan ongeveer 9-10k toeren. Haal ik dit ook met 70cc? Of moet ik hiervoor een snelle nok plaatsen? Ik zat te denken aan 14-42. Is dit te zwaar of is 13-42 een betere optie? Wat hebben jullie als tandwiel verhouding bij 70cc?
setup: Honda blok
18mm imi Keihin
12-42
ori nok
vvv
tips etc zijn ook welkom!
bvd
70cc
Re: re
en hoe hard blaas je dan met die setupEric schreef:Ik heb een ss met 70cc en 50 kop. De vertanding van die brommer is 16/42. Ik hou tegenwoordig niet meer van knetterhard optrekken enzo. Ik heb liever gewoon rustige toeren. Echt te zwaar is het ook niet want hij trok me gewoon nog beste bergen op tijdens een vakantie .
oowja vast gezet vliegwiel en 19mm. Die 19mm wil ik denk ik nog een keer vervangen voor een 16.
Wat wil je precies? hard crossen? of juist lekker rijden zonder het idee te hebben dat je blok te zwaar belast?
Jarenlang op m'n c50 gereden elke dag op neer utrecht-amtserdam voor school:
c50 blok honda
70cc cilinder
originele 50 kop
originele 12 mm valstroom carb.
vastgezet vliegwiel
knots van een achterband
Vertanding dusdanig dat ik gemakkelijk mee kon met het verkeer bij verkeerslichten enzo.
M'n top lag zo rond 70-75 km/u, maar zoveel toeren was niet echt mijn ding.
60 rijden was echt relaxed en ik kon dus fatsoenlijk mee tussen de auto's op de 60 km wegen, wel zo veilig.
Verbruik tussen de 1:40 en 1:45
Voor mijn gebruik was dit ideaal.
Jarenlang op m'n c50 gereden elke dag op neer utrecht-amtserdam voor school:
c50 blok honda
70cc cilinder
originele 50 kop
originele 12 mm valstroom carb.
vastgezet vliegwiel
knots van een achterband
Vertanding dusdanig dat ik gemakkelijk mee kon met het verkeer bij verkeerslichten enzo.
M'n top lag zo rond 70-75 km/u, maar zoveel toeren was niet echt mijn ding.
60 rijden was echt relaxed en ik kon dus fatsoenlijk mee tussen de auto's op de 60 km wegen, wel zo veilig.
Verbruik tussen de 1:40 en 1:45
Voor mijn gebruik was dit ideaal.
cracque frontal
Ik wil niet per se crossen, maar gewoon lekker kunnen rijden zonder afressief te rijden. Top iets van 75, maar ook lekker optrekken.irmin schreef:Wat wil je precies? hard crossen? of juist lekker rijden zonder het idee te hebben dat je blok te zwaar belast?
Jarenlang op m'n c50 gereden elke dag op neer utrecht-amtserdam voor school:
c50 blok honda
70cc cilinder
originele 50 kop
originele 12 mm valstroom carb.
vastgezet vliegwiel
knots van een achterband
Vertanding dusdanig dat ik gemakkelijk mee kon met het verkeer bij verkeerslichten enzo.
M'n top lag zo rond 70-75 km/u, maar zoveel toeren was niet echt mijn ding.
60 rijden was echt relaxed en ik kon dus fatsoenlijk mee tussen de auto's op de 60 km wegen, wel zo veilig.
Verbruik tussen de 1:40 en 1:45
Voor mijn gebruik was dit ideaal.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 15 feb 2007 16:39
- Locatie: amersfoort/amsterdam.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Official HVN procrastinator
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
- Locatie: Nijmegen
Ik zou ook ff kijken hoe gezond je carb nog staat afgesteld na de overstap op 70cc.amigo schreef:Hallo,
Ik ben misschien van plan om over te stappen van 50cc naar 70cc.
Mijn vraag is, wat moet ik hiervoor allemaal aanpassen?
pakkingen lijkt mij alleen en de tandwiel verhouding. Ik heb nu 12-42 op mn ss, maar wat is verstandig met 70cc? Met 50cc haal ik de 68-72 ongeveer: wat gelijk staat aan ongeveer 9-10k toeren. Haal ik dit ook met 70cc? Of moet ik hiervoor een snelle nok plaatsen? Ik zat te denken aan 14-42. Is dit te zwaar of is 13-42 een betere optie? Wat hebben jullie als tandwiel verhouding bij 70cc?
setup: Honda blok
18mm imi Keihin
12-42
ori nok
vvv
tips etc zijn ook welkom!
bvd
Ik heb een paar keer de 90 gehaald met 70cc op mijn ss. Met 50 kop ook.
14-42, 19mm, vastgezet vliegwiel. Met vervroegend vliegwiel heb ik ook nog even gereden maar dat veranderde niks aan de topsnelheid.
Dus ik neem aan dat je de 70 wel haalt.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: re
mijn kilometer teller gaat maar tot 80... stel dat ik met 70cc de 90 km/u ga halen... gaat mijn kilometerteller dan kapot?Eric schreef:De kilometer teller doet het al een tijdje niet meer. Maar als het mooi weer is, en als ik perongeluk haast heb om aan het werk te komen dan haal ik vaak zat auto's in die op de 80kmh weg rijden.