Dax schakelt raar..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Dax schakelt raar..

Bericht door Hondacd50 »

Ik heb nu mijn st70 motodax klaar met als schakelpatroon 1 N 2 3. Het rare is dat als ik rij in eerste en ik naar tweede wil,ik twee keer moet duwen anders ligt hij in neutraal. Dit is enkel als ik rij. Als ik stilsta verspringt hij zonder moeite van 1ste naar tweede. Zijn dit kapotte schakelvorken?

Mvg
Louis
Pure HONDA

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Bericht door roow »

Bij een Semi is dit normaal dat je 2 keer moet drukken om naar z'n 2e versnelling te gaan

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Ik moet inderdaad ook 2 x drukken om naar de 2 te gaan vanaf de 1 .

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

is dat met iedere semi :shock:
Ook niet ideaal toch.Je bent al weer aan het vertragen tegen dat je in tweede ligt :oops:
Pure HONDA

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Andere bak erin.. Engelse klok is imo het fijnst 8)
Ga heen en vereenvoudig u!

Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 214
Lid geworden op: 12 jun 2007 14:27
Locatie: Groningen

Bericht door Jolijn »

Ja.. ik wil niet te veel zeggen, want ik heb er natuurlijk geen kont verstand van, maar bij mij is 't N-1-2-3. Ook semi. Maar ik geloof dat dat best wel heel normaal is wat er bij jou aan de hand is.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Jij hebt dus de engelse klok 8)
Ga heen en vereenvoudig u!

Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 214
Lid geworden op: 12 jun 2007 14:27
Locatie: Groningen

Bericht door Jolijn »

Weet ik.

Heb ik nu iets bijgedragen aan het oplossen van het probleem? Een beetje?

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Jolijn schreef:Weet ik.

Heb ik nu iets bijgedragen aan het oplossen van het probleem? Een beetje?
Alleen als hij er een Engelse bak in gooit :lol:
Het lijkt irritant, maar ik heb mijn neutraal tussen de 1 en de 2 inzitten. meestal lukt het wel om die te vinden maar soms is het echt een drama :P

N-1-2-3 is een stuk fijner.

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Bericht door arnold-d »

gewoon "snel" leren schakelen :wink:

maar alle NL Ceetjes hebben dit...
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

de oplossing is in zn 2 wegrijden

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Ik heb het inderdaad ook bij mijn C, ik erger me er niet aan. is even wennen en idd een kwestie van " snel" schakelen.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

robert schreef:de oplossing is in zn 2 wegrijden
Wat een geniaal idee.
Afbeelding

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Chappy schreef:
robert schreef:de oplossing is in zn 2 wegrijden
Wat een geniaal idee.
Dat is geen oplossing, dat is een "work around"
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Hondacd50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jan 2007 00:01
Locatie: Ursel

Bericht door Hondacd50 »

is opgelost. Na lange tijd stilstaan met het blok weer constant te rijden is het schakelen veel versoepeld en kan ik makkelijker en sneller doorschakelen

Mag dicht
Mvg
Louis
Pure HONDA

Plaats reactie