ik heb een ct70 blok onder mijn dax zitten het blok is door de oude eigenaar gereviseerd.
Als ik overschakel bokt mijn dax net of je een handkoppeling te snel op laat komen zeg maar hoe komt dat komt dat door de nieuwe koppelingsveren die er in zitten?
En het blok zoemt aan de koppelingskant heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen de koppleing zit wel goed vastgeschroefd.
ik heb de koppeling uit elkaar gehaald maar ik zag dat de koppelingsplaten aan een kant kaal zijn en aan de andere kant niet!
en het metalen plaatje wat tussen de koppelingsplaten is zit is wel gevoerd zeg maar
maar nu is de vraag hoe moet ie in elkaar moeten de gevoerde kanten naar elkaar toe of andersom?
dit zit allemaal in de koppeling ik heb wel een werkplaats handboek van een c50 maar dit is net even wat anders
achterkant van de koppelingsplaat zoals je ziet is ie kaal
en deze hoort bij een c50 tussen de platen in maar normaal is ie kaal zeg maar, maar moeten de platen er met de gladde kant tegen aan of andersom
kan dicht
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 28 jan 2007 19:21
- Locatie: Werkhoven
kan dicht
Laatst gewijzigd door leon de klein op 13 feb 2007 19:46, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
- Locatie: Werkhoven
zou kunnen zijn dat het primaire tandwiel niet bij dat kleine tandwiel onder je koppeling hoort, daardoor gaat ie zoemen, als het net 1 tandje verkeerd is. Verder dat bokken bij overschakelen is toch dat je koppeling niet lekker vrij omt.
Als je nou je brommer gewoon uit zet, en je trapt je schakelpookje naar beneden, en je houdt hem beneden, kun je dan je brommer verrijden? dus komt de koppeling dan vrij? en wanneer komt ie vrij, best snel al, of pas als je helemaal je pookje hebt ingetrapt.
Groeten,
Dennis
Als je nou je brommer gewoon uit zet, en je trapt je schakelpookje naar beneden, en je houdt hem beneden, kun je dan je brommer verrijden? dus komt de koppeling dan vrij? en wanneer komt ie vrij, best snel al, of pas als je helemaal je pookje hebt ingetrapt.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Ik denk neit dat ie gaat zoemen door verkeerde tandwielen... je zal eerder tikken en kraken horen. Als de tandwielen niet samenhoren, en een verkeerde onderlinge verhouding hebben is de tolerantie echt niet groot genoeg om dan gewoon te blijven draaien.Dennis schreef:zou kunnen zijn dat het primaire tandwiel niet bij dat kleine tandwiel onder je koppeling hoort, daardoor gaat ie zoemen, als het net 1 tandje verkeerd is. Verder dat bokken bij overschakelen is toch dat je koppeling niet lekker vrij omt.
Als je nou je brommer gewoon uit zet, en je trapt je schakelpookje naar beneden, en je houdt hem beneden, kun je dan je brommer verrijden? dus komt de koppeling dan vrij? en wanneer komt ie vrij, best snel al, of pas als je helemaal je pookje hebt ingetrapt.
Groeten,
Dennis
Eerder dat er ergens een shim vergeten is lijkt me.
OF, het is een befaamde tomoskoppeling ... met dat smerige jankgeluid.
broem
ik weet uit ervaring dat de tandwielen gaan zoemen als het primaire tandwiel bijvoorbeeld 1 tandje te klein is. Of als het primaire tandwiel en dat koppelingstandwiel erg versleten zijn.
Maar eerst maar eens zorgen dat die koppeling het doet, als die straks goed in mekaar zit/afgesteld is, is het zoemen misschien ook weg.
Groeten,
Dennis
Maar eerst maar eens zorgen dat die koppeling het doet, als die straks goed in mekaar zit/afgesteld is, is het zoemen misschien ook weg.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''