Voor mijn toekomste project ga ik zelf van deze wielen inspaken, maar ik wil eigenlijk gewoon kruislings spaken, met binnen en buitenspaken, dus niet zoals de meeste wielen die ik zie, alle spaken zijn binnenspaken en steken recht naar de velg toe.
Is het luiheid ofzo? of is er echt een reden voor?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-C5 ... enameZWDVW
alvast bedankt,
Dennis
71 spaaks wielen, waarom niet kruislings spaken??
71 spaaks wielen, waarom niet kruislings spaken??
''UNOX MAN''
Neeeeee joh! Het staat helemaal niet snel vind ik. kruislings staat snel. Hele dikke chrome spaken erin, misschien af en toe expres een paar spaken weglaten, zodat je van die ruimtes in je wiel krijgt, zoiets.
Ik heb het in mijn hoofd, maar ik weet nog niet zeker of ik het zo ga doen.
Verder commentaar welkom!
Groeten,
Dennis
Ik heb het in mijn hoofd, maar ik weet nog niet zeker of ik het zo ga doen.
Verder commentaar welkom!
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
Er is ook technisch een verschil.
De recht gespaakte wielen kunnen waarschijnlijk een grotere asdruk aan, je ziet ze ook wel in stuntfietsjes.
De gekruiste spaken (origineel) vangen ook de krachten van remmen en acceleratie beter op.
Bij welk wiel dan ook spaken weglaten lijkt me een onveilige keuze.
De recht gespaakte wielen kunnen waarschijnlijk een grotere asdruk aan, je ziet ze ook wel in stuntfietsjes.
De gekruiste spaken (origineel) vangen ook de krachten van remmen en acceleratie beter op.
Bij welk wiel dan ook spaken weglaten lijkt me een onveilige keuze.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Je ziet ook weleens fietsen met op 5 plekken 2 spaken.edho schreef:Er is ook technisch een verschil.
De recht gespaakte wielen kunnen waarschijnlijk een grotere asdruk aan, je ziet ze ook wel in stuntfietsjes.
De gekruiste spaken (origineel) vangen ook de krachten van remmen en acceleratie beter op.
Bij welk wiel dan ook spaken weglaten lijkt me een onveilige keuze.
Van die zwarte meestal
Dus in totaal per wiel 10 spaken.
En dan in setjes van 2 tegenover elkaar op 5 plekken verdeeld over de velg.
Ook erg mooi, maar dat gaat op een brommer niet relax zijn, aangezien als hij stil staat het gewicht natuurlijk naar beneden drukt, en dan gaan de spaken denk ik uiteindelijk krom :S
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.