VVV CDI unit's

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: VVV CDI unit's

Bericht door nielspbr »

Ik heb uitsluitend cdi blokken. Die dingen lopen als een dolle.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: VVV CDI unit's

Bericht door mcc »

zijn het ori cdi blokken of OT voorzien van CDI. Ori cdi blokken lopen uiteraard uit goed want de fabrikant zal alles wel goed hebben aangepast. Probleem is als je een OT blok van cdi voorziet.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: VVV CDI unit's

Bericht door Eric »

Geen probleem hier....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: VVV CDI unit's

Bericht door stoterstangen90 »

Eric schreef:Hmmz. Binnenkort maar een cdi carburateur voor op mijn ss gaan zoeken dus.
Dat lijkt me verstandig.
Met een punten carburateur loopt het allemaal niet binnen het vlamfront. Bovendien kan je Cuprox spanningsregelaar het dan niet meer aan.
Afbeelding

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: VVV CDI unit's

Bericht door mcc »

grappig he die domme opmerkingen van mij.
En heb ik nog niet gezegd dat de beste onsteking voor meeste trekkracht onderin, de accu onsteking is. Dit kan op de Hondas met onderdelen van een C50/C70 OT met elektische start want deze hebben een accu onsteking. Je hebt dan gelijk ook een mooie vervroeger, innenrotor en een dynamo met veel grotere laadstroom ipv te klooien met Li battereien. Om het om te bouwen heb je wel wat elektrike kennis nodig zoals de cupru regelaar of wat ook maar die kennis is ruim voorhanden, merk ik.
Mvg

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: VVV CDI unit's

Bericht door ciebie »

Oh, natuurlijk.. een OT C70 met elektrische start, die heeft dat allang.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: VVV CDI unit's

Bericht door bernhard »

@ MCC: ik waardeer je enthousiasme maar ik heb het idee dat je regelmatig dingen plaatst waar mensen zich niet in kunnen vinden. Over het algemeen zijn dat mensen die hier al langere tijd meedraaien en die veel ervaring hebben met honda. Je opmerking over accu ontsteking bij c50 en c70 ot klopt simpelweg niet. Daarnaast is mijn c90 ot (dus wel met ontsteking via de accu) zo traag als boter. Zowel trekkracht onderin als boven in en in het midden bereik is weinig.

Doe alsjeblieft mee hier op het forum, neem ruim zou ik zeggen, ik kan vast wat van je leren, maar plaats misschien iets minder nutteloze adviezen danwel opmerkingen.

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: VVV CDI unit's

Bericht door mcc »

misschien kan je me opweg helpen, wat klopt niet? Dat een C50 ot met elektrike start een accu onsteking heeft of dat een accu ontsteking meer trekkracht geeft?

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: VVV CDI unit's

Bericht door mcc »

c90 ot, bedoel je daarmee dikke Harry blok? Dat zijn volgens mij blokken met lagere specifieke vermogens dan de latere SS/C blokken omdat ze van oudere datum van ontwerp zijn. Mvg

Ilja1974
4T-MSB addict
Berichten: 593
Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
Bezit: Honda Cd50 '72
Locatie: Hoorn

Re: VVV CDI unit's

Bericht door Ilja1974 »

@MCC.
Waarom heb je zo'n geldingsdrang en loop je allerlei dingen zo te blaten alsof jij het hier allemaal wel weet en dat iedereen wel even zal laten weten.
Terwijl het merendeel van jouw recente post van het nivo de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt zijn en laat staan fatsoenlijk zijn onderbouwd.
Zoals je misschien al door begint te krijgen ervaren mensen dat als hoogst irritant.
Een forum zoals deze hier is een hele leuke en prettige plek voor mensen met veel kennis en ervaring en ook voor de leek die geholpen wil worden en wat meer over techniek wil leren.
Ook voor de leuke dingen en grappen is men hier goed te porren .
Probeer het eens hier met een andere insteek te benaderen.
O ja ik heb zelf ook al een aardige verzameling blokken onder de fietsen die ik heb/had waarbij een deel OT met cdi was en deze liepen er heerlijk mee....
Groetjes

mcc
4T-MSB regular
Berichten: 299
Lid geworden op: 28 feb 2014 11:20
Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.

Re: VVV CDI unit's

Bericht door mcc »

je hebt helemaal gelijk. Ik heb inderdaad veels te weinig kennis en ervaring. Inderdaad kennis op nivo van horen zeggen. Stom van me om daarmee te denken mensen te kunnen helpen.

bernhard
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 116
Lid geworden op: 28 jan 2007 03:58
Bezit: Honda C90 OT
Honda C90 black bitch
Honda C70 tt
SS50 Schuurvondst
Locatie: Arnhem

Re: VVV CDI unit's

Bericht door bernhard »

mcc schreef:je hebt helemaal gelijk. Ik heb inderdaad veels te weinig kennis en ervaring. Inderdaad kennis op nivo van horen zeggen. Stom van me om daarmee te denken mensen te kunnen helpen.
Je kraamt inderdaad veel onzin uit.

Plaats reactie