punten stellen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

punten stellen

Bericht door aj90 »

Ik kom er maar niet uit met punten stellen. Ik heb het geprobeerd volgens de FAQ schroefje los, op goeie punt zetten, bovenkant aanduwen en vastzetten. Maar hij blijft op het zelfde punt openen. Wat doe ik fout??
CD50

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Afbeelding

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

Heb ik ook naar gekeken. Punten openen te laat, maar wat bedoelen ze dan met wijder stellen. Ik snap echt niet waarom het niet lukt.
CD50

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Als ze te laat openen moet je de puntjes iets omhoog draaien.. Openen ze te vroeg, moeten ze omlaag.

Het makkelijkst is om je vliegwiel net vóór punt F te zetten, en dan de puntjes zo draaien dat ze net beginnen te openen.. Dan zit je aardig goed.
Ga heen en vereenvoudig u!

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Re: re

Bericht door aj90 »

Eric schreef: Met een hand hou je een zaklampje vast en met de ander draaie je de punten totdat ze open gaan (rechtsom dag ik). Dan draai je hem weer terug totdat ze net sluiten en draai je de punten weer vast.
dit is het enige stukje uit het verhaaltje waar ik niet helemaal begrijp wat ik moet doen.
CD50

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: re

Bericht door Kippenverver »

aj90 schreef:
Eric schreef: Met een hand hou je een zaklampje vast en met de ander draaie je de punten totdat ze open gaan (rechtsom dag ik). Dan draai je hem weer terug totdat ze net sluiten en draai je de punten weer vast.
dit is het enige stukje uit het verhaaltje wat ik niet helemaal begrijp wat ik moet doen.
Als je omhoog draaid, is dat linksom
Als je omlaag draaid is dat rechtsom
Ga heen en vereenvoudig u!

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

het lukt me echt niet. zit ik misschien bij het verkeerde schroefje ofzo? kan je even via deze partlist uitleggen wat ik moet losdraaien en bewegen?

http://www.hondaheaven.org/Album-CD50H_ ... -16_G.html
CD50

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Nr 6 en het schroefje waarmee nr 6 vast zit.

Misschien heb je hier nog iets aan:
http://www.hondavereniging.nl/index.php ... em&id=1762

aj90
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 sep 2007 10:35
Locatie: WbD

Bericht door aj90 »

hmm dan zit ik wel bij het goeie schroefje, maar ik heb het ook al op die manier geprobeerd van die link, maar het lukt gewoon niet.
CD50

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ik denk dat je het dan nooit zelf gaat leren... Misschien beter een keer met iemand samen doen, en dat je dan ziet hoe het moet.

(of dr zit gewoon iets gigantisch mis bij je ontsteking)

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Je ziet wel dat als je dat schroefje los draait je het plaatje (incl de rest van de punten) op en neer kan bewegen. De punten bestaan uit twee delen. Een V-vormig deel en het plaatje erachter, waarmee dus de punten vast zitten geschroeft.

Draai het schroefje los en beweeg dat plaatje zo ver mogelijk omhoog. Draait het schroefje iets aan zodat die op die positie blijft klemmen.

Draai nu je vliegwiel op het gewenste tijdstip. Druk vervolgens het V-vormig deel naar benenden, richting het middelpunt van het vliegwiel. Als je nu het vliegwiel indezelfde positie houd en ondertussen het schroefje aandraait zou die goed moeten zijn.

Ik heb ook wel ooit gehad dat deze methode op een of andere manier niet wilde. Je kunt dan het dan ook gewoon op het gevoel beetje bij beetje doen. Draai je vliegwiel een slag en verschuif via het andere gat het plaatje een tikkeltje. Vervolgens weer kijken of het tijdstip goed is. Zoniet dan het plaatje nog een keer een tikkeltje verschuiven.

Plaats reactie