Na >6000 km het eerste echte probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Na >6000 km het eerste echte probleem

Bericht door SBloke »

Hoihoi,

Na een slordige 6000 km doet zich dan het eerste ehcte probleem voor met de FT. Ik trek volgens mij valse lucht:

Toerental zakt niet of bijna niet of heel langzaam na gasgeven (ja de gaskabels zijn gesmeerd en ook de choke is goed) en het rijdt behoorlijk vervelend. Ik rij nu dus ook niet meer voordat het probleem is opgelost.

Dus gister langs de Action gegaan voor een bus remmenreiniger. Alle vermoedelijke lekkagepunten nagekeken (Bougie, koppakking, spruitstuk) maar bij geen van deze punten stijgt het toerental merkbaar. Motor uit, opnieuw starten, begint in een laag toerental te pruttelen maar stijgt al snel naar iets wat klinkt als 2500 toeren ofzo. (Helaas geen toerenteller meer werkzaam op mijn FT)

Alle symptomen van valse lucht zijn er, maar ik kan het lek niet vinden... wat nu? (Zou het een plakkende gassschuif kunnen zijn?)


*loopt ondertussen terug naar buiten met een stokje wierook om zo misschien ene lekje te vinden. Ergens gelezen op een ander forum bij een google zoektocht.*
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Inderdaad een CV carb.

Maar kan een scheurtje zomaar ontstaan? Dat membraan heb ik nog geen jaar geleden vervangen.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ook bij een CV carb staat er een gasklep voor die de boel dichthoudt. Als staat de schuif helemaal open. Haal je luchtfilter eraf en kijk of de schuif ook echt opengaat bij verhoogd toerental of dat ie netjes beneden blijft. Ik denk dat je gasklep toch te ver open staat of dat er wat met het spruitstuk is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Het bleek geen echt probleem.


M'n choke kabel is gaar, kon niet ver genoeg open zoals ik hem gemonteerd had, hij stond half dicht. :oops: :oops:

Kabel verwijderd en ze liep weer als een zonnetje, mede mogelijk gemaakt door een telefonisch onderhouden met NIX. :D
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wie anders?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie