C50M, heeft die standaard innerrotor? en zo ja, scheelt het?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

C50M, heeft die standaard innerrotor? en zo ja, scheelt het?

Bericht door Dennis »

Weer een moeilijke vraag voor de meesten! Ik heb dingen in mijn hoofd, en die willen er nou een keer uit, in de vorm van mijn motorC50 project.

Ik wil een blok bouwen op basis van een C50M of C70M blok. Het moet wel een snel blok worden, dus ik wil even weten of het waar is wat ik ooit eens gehoord heb hier. (ik heb zelf zo'n complete C50M gehad....)

Heeft zo'n blok inderdaad een innerrotor, en scheelt het ook werkelijk in vergelijking met normaal vliegwiel?

Bedankt,
Dennis
''UNOX MAN''

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Ja, er zit inderdaad een innerrotor op. Met 50cc was ie niet sneller dan m'n andere 50cc blokken, maar wellicht dat je het wel merkt bij meer cc's en/of andere snelle onderdelen.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

hoe wekte hij dan stroom voor de verlichting op?

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

BasC50 schreef:hoe wekte hij dan stroom voor de verlichting op?
Ik neem aan met behulp van een spoel.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Inderdaad, net als bij de OT C90:

Afbeelding

CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

heb zo'n ontstekingssetje liggen, hoort eigelijk ook een andere krukas bij
carterhelft is anders, grondplaat is heel anders

t scheelt ongeveer 300 gram en de diameter is een stuk kleiner, je zou m bijna in een "normaal" vliegwiel kunnen leggen

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

dat is wel een aardig verschil. Ik weet dat de krukas anders is, maar is het krukastap op zichzelf 12V of 6V tap?

Bedankt,
Dennis
''UNOX MAN''

Erik-Jan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:23
Locatie: Westfriesland

Bericht door Erik-Jan »

Dennis schreef:dat is wel een aardig verschil. Ik weet dat de krukas anders is, maar is het krukastap op zichzelf 12V of 6V tap?

Bedankt,
Dennis
de C50M die ik heb is in iedergeval 6V
standaard zit er ook een vervroeger op de ontsteking
de C50M van mij loopt geheel standaard ongeveer 70 a75 km/h
Wil je scoren? Rij dan met punten!

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

ja ik weet dat de ontsteking 6V levert, maar in mijn hoofd staat me bij dat de krukastap eruit ziet als 12V, maar dan met schroefdraad naar binnen toe aan het einde van de tap, dus niet een moer erop schroeven, maar een boutje erin.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Erik-Jan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:23
Locatie: Westfriesland

Bericht door Erik-Jan »

Dennis schreef:ja ik weet dat de ontsteking 6V levert, maar in mijn hoofd staat me bij dat de krukastap eruit ziet als 12V, maar dan met schroefdraad naar binnen toe aan het einde van de tap, dus niet een moer erop schroeven, maar een boutje erin.

Groeten,
Dennis
zo iets staat mij ook bij. het plaatje een stukje hoger ziet er in ieder geval akelig bekend uit
Wil je scoren? Rij dan met punten!

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Bericht door XL50deSeauje »

ml03zl schreef:Inderdaad, net als bij de OT C90:

Afbeelding
Heeft een OT c90 een onsteking op de kop, en dan nog losse spoelen voor de lichten enz. ??
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Een OT C90 heeft alleen de contactpuntjes op de kop.

Afbeelding

Erik-Jan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2007 18:23
Locatie: Westfriesland

Bericht door Erik-Jan »

Dennis schreef:ja ik weet dat de ontsteking 6V levert, maar in mijn hoofd staat me bij dat de krukastap eruit ziet als 12V, maar dan met schroefdraad naar binnen toe aan het einde van de tap, dus niet een moer erop schroeven, maar een boutje erin.

Groeten,
Dennis
Dennis hij zit inderdaad met een boutje vast, als ik het goed heb is het dezelde ontsteking als op een C102
Wil je scoren? Rij dan met punten!

Camiel Rutten
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:58
Locatie: Arnhem

Bericht door Camiel Rutten »

als ik het goed heb is het dezelde ontsteking als op een C102
Klopt helemaal. Ontsteking en startmotor zijn hetzelfde.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

Waar het mij om gaat, is dat ik een langeslag 12V krukas wil aanpassen, en in zo'n blokje wil stoppen. Dat het vliegwiel met een boutje vastzit ipv een moer, wist ik al. :wink:
''UNOX MAN''

Plaats reactie