even meedenken, voorvork C50 inkorten, stuggere vering?
even meedenken, voorvork C50 inkorten, stuggere vering?
Ik heb nog een leuk idee, behalve de schijfrem die ik al bedacht heb. Ik wil de voorvork van mijn C inkorten. schommelvork dus. Ik wil een stukje van zo'n 2 cm maximaal weghalen op de plek waar normaal de vering loopt. dus onder de bovenste bevestiging. Hierdoor komt er meer voorspanning te staan op de voorvering. Enige probleem is dat die voorvering maar een veerweg hebben van max. 6 cm ofzo? in ieder geval weinig. Dus ik twijfel of ik dan nog genoeg veerweg heb.
Uiteraard zal ik de voorvork daarna wel weer stevig in elkaar lassen en verstevigen op een of andere manier.
Door het inkorten van de voorvork, komt als het goed is het voorwiel mooier in het voorspatbord, en ziet het er niet lelijk uit als ik een laag voorbandje neem.
Wat denken jullie?
Groeten,
Dennis
Uiteraard zal ik de voorvork daarna wel weer stevig in elkaar lassen en verstevigen op een of andere manier.
Door het inkorten van de voorvork, komt als het goed is het voorwiel mooier in het voorspatbord, en ziet het er niet lelijk uit als ik een laag voorbandje neem.
Wat denken jullie?
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
zie daar maar eens leuke bandjes voor te krijgenBasC50 schreef:18inch voorwiel 8)
maar als je je voorvork daar inkort, dan verplaats je alleen het scharnierpunt van je schommelarmen naar boven toch? (secu, je laat de rest zakken)
de lengte van veerunits blijft gelijk
oftewel, tis een hefboom, je voorwiel komt verder onder je spatbord uit.
om te verlagen, bovenste bevestiging omhoog plaatsen in de vork?
volgens mij blijft het scharnierpunt hetzelfde. Normaal gesproken zit zo'n veer element boven en onder vast, en nu doe je hetzelfde, maar je duwt de veer als het ware al een stuk in, dus hij staat veel stugger, dus als je dan je schommelarm gebruikt, heb je veel meer weerstand om de veer nog verder in te drukken.
Zo dacht ik het, maar als ik het mis heb, hoor ik het graag. Ik kan niet tekenen, dus ik kan het niet makkelijk uitbeelden. Je spatbord komt in ieder geval dichter op je voorwiel te liggen, en als ik het spatbord boven bevestig, past onder niet meer, door de inkorting van de voorvork.
Groeten,
Dennis
Zo dacht ik het, maar als ik het mis heb, hoor ik het graag. Ik kan niet tekenen, dus ik kan het niet makkelijk uitbeelden. Je spatbord komt in ieder geval dichter op je voorwiel te liggen, en als ik het spatbord boven bevestig, past onder niet meer, door de inkorting van de voorvork.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
hmm, zoals je het tekent, klopt het aardig. Er is alleen nog 1 dingetje. net links van het rechtse bolletje, maar nog wel voordat je bij het middelste bolletje bent, zit een steunpunt, waar het armpje op een rubber blokje rust.
die zou er voor moeten zorgen dat de schommelarm min of meer horizontaal blijft. Alleen 100% zeker weet ik het ook niet.
Zonder dat rubber blokje wat steun geeft, zou je sowieso gelijk hebben hoor.
Ik kan op zich de veerelementen aan de bovenkant inkorten, zodat het probleem weg is. als ik de veren zelf ook iets inkort.
Groeten,
Dennis
die zou er voor moeten zorgen dat de schommelarm min of meer horizontaal blijft. Alleen 100% zeker weet ik het ook niet.
Zonder dat rubber blokje wat steun geeft, zou je sowieso gelijk hebben hoor.
Ik kan op zich de veerelementen aan de bovenkant inkorten, zodat het probleem weg is. als ik de veren zelf ook iets inkort.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Ik weet niet of je de veren van een cee uit elkaar kan halen, maar als je een veer inkort wordt ie autometatisch ook stugger
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
bij de veren fabriek http://www.verenfabriek.com/Drukveren.htmDennis schreef:ik wilde het geheel inkorten, niet alleen de veer, maar ook de demper, zodat alles weer in balans is. Stuggere veren lijkt me wel wat. Maar hoe kom je daaraan...
Groeten,
Dennis
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen