voorvork c50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

voorvork c50

Bericht door hillbilly »

Hee, ik heb net een (opknap) c50 gekocht die eigenlijk prima rijd, er is alleen één dingetje: de voorvork is een beetje ingezakt waardoor als ik tijdens het rijden mijn voorrem in knijp, de voorvork juist omhoog klapt i.p.v. inveerd (omdat hij al voor een groot deel ingeveerd is tijdens het rijden). Ik heb er al even naar gekeken, maar ik kon niet echt goed zien waar het aan lag. Dus voordat ik de hele vork uit elkaar haal vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft of weet waar het misschien aan kan liggen. Kom maar op met de reacties zou ik zeggen :D

gr Jaap

Monkeymadness
4T-MSB zombie
Berichten: 2060
Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Locatie: Wapenveld

Bericht door Monkeymadness »

schroef hem maar weer terug in elkaar, dat oort bij een Cee, ik weet alleen ff neit hoe dat systeem heet :oops:
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

schommel vork

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

haha nee, ik heb het misschien niet helemaal duidelijk gezecht: ik wordt echt omhoog gelanceerd, dit hoort volgens mij echt niet...
Laatst gewijzigd door hillbilly op 30 mar 2008 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

haha, ja dat hoort echt wel :lol:

hij hoort echt omhoog te gaan als je remt, tot wat ie maximaal kan.

hij hoort niet in te veren als je remt, echt gewoon niet. Het inveren is alleen als je en hobbel pakt in de weg enzo. Remmen is gewoon gelanceerd worden en aan wennen.

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Mischien zijn de veren in de voorvork versleten>?

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

oke ik vertrouw op jullie :wink: , maar de vorige eigenaar zei dat het eerst niet zo was... hoe kan dat dan? was de vork eerst niet goed dan?

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

ga met dat hok een keer naar een ritje. Daar zullen vast wel ervarings deskundige rondlopen.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

tsja dat is een vreemd verhaal, je moet inderdaad even iemand vinden in de buurt bij je die ook een C50 heeft dan kun je vergelijken.

Want het klinkt wel raar. Maar zo'n vork hoort wel echt omhoog te veren, dus wat die vorige eigenaar dan bedoelt met dat het eerst niet was...

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

ja ik weet dat het omhoog hoort te veren tijdens het remmen, maar dit is heel extreem. De vork is ook iets ingezakt tijdens het rijden, dus hij veert ook niet super ver in als je hem indrukt. Met als logisch gevolg dat hij dus harder omhoog schiet (omdat hij bij het rijden meer ingeveerd is) als je de voorrem inknijpt. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

ik denk dat 1 van je voorveren gebroken is in je voorvork.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Toch maar even uit elkaar halen en controleren. Als het dan toch uit elkaar is, monteer dan zo'n voorvork revisiesetje. Kost ongv. 2 tientjes, daar zitten alle draaiende dingetjes in. Dan is het gelijk weer fit voor vele km's, en jij weet dan zelf dat het goed zit daar vooronder.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Bij een Cee moet je altijd een beetje spelen met een combinatie van de voor en achter rem om er voor te zorgen dat je niet keihard omhoog gelanceerd word. Ik schrok me ook het lam lazarus toen ik voor de eerste keer stevig moest remmen met de Cee. Dus alles zal bij jou nog wel goed zitten, maar het is natuurlijk nooit verkeerd even alles uit elkaar te halen en een revisie setje te monteren, daar gaat ie ook weer een stuk strakker van sturen. Verder, als er echt een veer gebroken is staat je wiel er ook vaak scheef in.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

oke bedankt voor alle tips! Ik was inderdaad al van plan om zo'n revisie setje te kopen en alles even na te gaan. Heb ik weer wat te doen!

Gr Jaap

ed de bever
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:22
Locatie: Ede

Bericht door ed de bever »

Ik ben dus de vorige eigenaar.

volgens mij lag het aan de voorvork wat ik me nog kan herinneren (de veer was volgens mij doorgeschoten in de voorvork).

Plaats reactie