voorvork c50
voorvork c50
Hee, ik heb net een (opknap) c50 gekocht die eigenlijk prima rijd, er is alleen één dingetje: de voorvork is een beetje ingezakt waardoor als ik tijdens het rijden mijn voorrem in knijp, de voorvork juist omhoog klapt i.p.v. inveerd (omdat hij al voor een groot deel ingeveerd is tijdens het rijden). Ik heb er al even naar gekeken, maar ik kon niet echt goed zien waar het aan lag. Dus voordat ik de hele vork uit elkaar haal vroeg ik me af of iemand hier misschien ervaring mee heeft of weet waar het misschien aan kan liggen. Kom maar op met de reacties zou ik zeggen
gr Jaap
gr Jaap
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
haha nee, ik heb het misschien niet helemaal duidelijk gezecht: ik wordt echt omhoog gelanceerd, dit hoort volgens mij echt niet...
Laatst gewijzigd door hillbilly op 30 mar 2008 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
ga met dat hok een keer naar een ritje. Daar zullen vast wel ervarings deskundige rondlopen.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Nog geen lid van de HVN?
Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
tsja dat is een vreemd verhaal, je moet inderdaad even iemand vinden in de buurt bij je die ook een C50 heeft dan kun je vergelijken.
Want het klinkt wel raar. Maar zo'n vork hoort wel echt omhoog te veren, dus wat die vorige eigenaar dan bedoelt met dat het eerst niet was...
groeten,
Dennis
Want het klinkt wel raar. Maar zo'n vork hoort wel echt omhoog te veren, dus wat die vorige eigenaar dan bedoelt met dat het eerst niet was...
groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
ja ik weet dat het omhoog hoort te veren tijdens het remmen, maar dit is heel extreem. De vork is ook iets ingezakt tijdens het rijden, dus hij veert ook niet super ver in als je hem indrukt. Met als logisch gevolg dat hij dus harder omhoog schiet (omdat hij bij het rijden meer ingeveerd is) als je de voorrem inknijpt. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
- Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80 - Locatie: Zuid-Holland
Toch maar even uit elkaar halen en controleren. Als het dan toch uit elkaar is, monteer dan zo'n voorvork revisiesetje. Kost ongv. 2 tientjes, daar zitten alle draaiende dingetjes in. Dan is het gelijk weer fit voor vele km's, en jij weet dan zelf dat het goed zit daar vooronder.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Bij een Cee moet je altijd een beetje spelen met een combinatie van de voor en achter rem om er voor te zorgen dat je niet keihard omhoog gelanceerd word. Ik schrok me ook het lam lazarus toen ik voor de eerste keer stevig moest remmen met de Cee. Dus alles zal bij jou nog wel goed zitten, maar het is natuurlijk nooit verkeerd even alles uit elkaar te halen en een revisie setje te monteren, daar gaat ie ook weer een stuk strakker van sturen. Verder, als er echt een veer gebroken is staat je wiel er ook vaak scheef in.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:22
- Locatie: Ede