voorvork c50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1487
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

en met zo'n revisiesetje heb je ook gelijk weer dempertjes, in plaats van de oude versleten fietspompen :wink:

Tuinslet©
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 189
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:58

Bericht door Tuinslet© »

Dus jij hebt de bever cee gekocht! :P

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

je mag er wel een keertje op rijden hoor :wink: eerst maar eens een beetje opkappen, maar volgens mij is het frame behoorlijk rot helaas. Desondanks heel blij met de aankoop en ik hoop er een mooi ctje van te kunnen maken. Hij wordt wel weer oranje, vond ik wel een gaaf kleurtje.

ozzie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 mar 2008 23:03
Bezit: 2 schattige C50-jes, metalic zwart, en nl turf groen
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door ozzie »

hillbilly schreef:oke bedankt voor alle tips! Ik was inderdaad al van plan om zo'n revisie setje te kopen en alles even na te gaan. Heb ik weer wat te doen!

Gr Jaap
hoi koop dan wel goed spul dat van twee tientjes is rotzooi rovaza heeft het goeie spul kost wel wat meer. suc6
hoe harder ik rijd hoe korter ik vervuil

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

ik heb nog een 2e hands setje liggen die nog wel ff mee kan. ik heb een nos setje op ebay gekocht eens die ik erop heb zitten dus de oude heb ik over. scheeld wel flink. 8)
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ben dus de vorige eigenaar.

volgens mij lag het aan de voorvork wat ik me nog kan herinneren (de veer was volgens mij doorgeschoten in de voorvork).

Als de demper of veer door de vork is geshoten is er ook een nieuwe vork nodig ben ik bang.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

ja was idd al een beetje aan het kijken op internet voor een nieuwe vork, maar ik wil eerst maar eens die vork die er nu op zit uit elkaar halen, om even te kijken of die veer echt doorgeschoten is. Daar heb ik deze week alleen niet echt tijd voor, dus dat wordt dan waarschijnlijk volgende week... wordt nog druk dan, ik heb ook nog een ssje staan die aandacht wil... Ik denk dat ik zowiezo eerst de ss maar eens z.s.m. ga fixen zodat ik wat heb om op te rijden, en daarna de c eens goed onderhanden nemen. Heb er nu al zin in!

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

dat zul je ook aan de buitenkant wel een beetje moeten kunnen zien lijkt me. als hij halverwege de vork wat bobbelig en roestig is, of er gaten in zitten zal het aardig duidelijk zijn, je kunt het als je je spatbord eruit haalt ook zien, in het gat aan de binnenkant van de vorkpoten.
Als flink met je stuur op en neer schudt en hem dus in de veren drukt kun je vast ook wel horen dat er ergens iets niet klopt, als hij tikt en rammelt...
scheelt misschien toch weer wat vervelend demonteerwerk, die vorken zijn meestal de makkelijkste niet.
Net pindakaas gegeten dus.

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

ik heb nog even goed gekeken en de veer is inderdaad doorgeschoten in de vork. Wordt een nieuwe vork dus...

Gr Jaap

Plaats reactie