kleppen checken
ik bedoelde ook de klepgeleider. Ik heb de kleppen er ook maar eens uitgehaald, en tot mijn verbazing zat de klepgeleider van de inlaat gewoon los. Ik kon em er gewoon uit tillen Dus ik heb maar een ander kopje op de kop getikt Dat was waarschijnlijk dus ook de reden van het vast kanen, doordat ik bijna geen olie had Nu nog ff cilinder opboren, en dan hopen dat hij het weer doet.
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ligt eraan of je prestaties of duurzaamheid belangrijker vindt.
Het is vaak ook afhankelijk van hoeveel km's het blok gelopen heeft. Adviezen voor klepspelingen na een aantal km's kunnen anders zijn dan nieuw uit de fabriek, ook wordt door ervaring weleens de originele gegevens gecorrigeerd, dus zo hard zou ik niet altijd vasthouden aan wat er in ''het boekje'' staat. Als Loef 0,06 beweert kan dat misschien beter zijn, alhoewel ik denk dat 0,06 ipv 0,05 amper merkbaar is.
Het is vaak ook afhankelijk van hoeveel km's het blok gelopen heeft. Adviezen voor klepspelingen na een aantal km's kunnen anders zijn dan nieuw uit de fabriek, ook wordt door ervaring weleens de originele gegevens gecorrigeerd, dus zo hard zou ik niet altijd vasthouden aan wat er in ''het boekje'' staat. Als Loef 0,06 beweert kan dat misschien beter zijn, alhoewel ik denk dat 0,06 ipv 0,05 amper merkbaar is.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
in theorie zou je helemaal geen klepspeling nodig hebben voor de inlaat; kop is van alu, klep van staal en ik denk dat de klep niet gruwelijk warm word...voor de uitlaat is het een ander verhaal natuurlijk want die haald de 400 graden verwacht ik..nu heb je ook zoiets als vuil tussen de kleppen,inslaan om een goed pasvlak te krijgen etc etc...na bijna 40 miljoen van ongeveer de zelfde motortjes weten ze het wel bij honda..Dezelfde Jasper schreef:Ligt eraan of je prestaties of duurzaamheid belangrijker vindt.
Het is vaak ook afhankelijk van hoeveel km's het blok gelopen heeft. Adviezen voor klepspelingen na een aantal km's kunnen anders zijn dan nieuw uit de fabriek, ook wordt door ervaring weleens de originele gegevens gecorrigeerd, dus zo hard zou ik niet altijd vasthouden aan wat er in ''het boekje'' staat. Als Loef 0,06 beweert kan dat misschien beter zijn, alhoewel ik denk dat 0,06 ipv 0,05 amper merkbaar is.
Heel frapant is bmw; na het klepfrezen/inschuren schrijft bmw voor bij de r80 om juist de speling erg groot te zetten zodat het pasvlak eerder goed is..na een kilometer of ?? weer terug zetten op de orginele maat en je bent er weer..(ik heb hetzelfde trouwens bij een hondatje gedaan; kan het je niet aanraden)
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
BMW is een goed voorbeeld van wat ik bedoel; Het Haynes manual zegt inderdaad bij alle boxers de eerste 1000km 0,15 om 0,25 en daarna 0,10 om 0,20. Het Haynes manual zegt dat deze specificaties meerdere malen zijn veranderd en dat het mogelijk is dat zij wat anders adviseren dan BMW zelf. En dat de grotere spelingen die BMW aanraadt alleen bij een nieuwe motor gebruikt moeten worden.h5speedje schreef:in theorie zou je helemaal geen klepspeling nodig hebben voor de inlaat; kop is van alu, klep van staal en ik denk dat de klep niet gruwelijk warm word...voor de uitlaat is het een ander verhaal natuurlijk want die haald de 400 graden verwacht ik..nu heb je ook zoiets als vuil tussen de kleppen,inslaan om een goed pasvlak te krijgen etc etc...na bijna 40 miljoen van ongeveer de zelfde motortjes weten ze het wel bij honda..Dezelfde Jasper schreef:Ligt eraan of je prestaties of duurzaamheid belangrijker vindt.
Het is vaak ook afhankelijk van hoeveel km's het blok gelopen heeft. Adviezen voor klepspelingen na een aantal km's kunnen anders zijn dan nieuw uit de fabriek, ook wordt door ervaring weleens de originele gegevens gecorrigeerd, dus zo hard zou ik niet altijd vasthouden aan wat er in ''het boekje'' staat. Als Loef 0,06 beweert kan dat misschien beter zijn, alhoewel ik denk dat 0,06 ipv 0,05 amper merkbaar is.
Heel frapant is bmw; na het klepfrezen/inschuren schrijft bmw voor bij de r80 om juist de speling erg groot te zetten zodat het pasvlak eerder goed is..na een kilometer of ?? weer terug zetten op de orginele maat en je bent er weer..(ik heb hetzelfde trouwens bij een hondatje gedaan; kan het je niet aanraden)