PBR houd nog steeds in!! help!!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

PBR houd nog steeds in!! help!!

Bericht door ssracer »

Heb een pbr skyteam en hij wou niet starten eerst. Heeft poos stil gestaan. Inmiddels loopt hij weer binnen 1 kickje nadat ik alles schoon gemaakt heb. Nou smoorde hij als ik naar de 2 schakelde en viel dan meteen uit..

Na een paar seconden starte hij weer gewoon en in de vrij gaat alles goed en optrekken in eerste versnelling gaat ook goed. Toen luchtfilter erachter weg en was al een stuk beter. maar toen liep hij tearm. Toen luchtfilter schoongemaakt en erweer achter bleef goed en de bougie had nu de goede kleur.

Maar in de 4e versnelling zit er totaal geen power in loopt bij plankgas meteen terug in toeren en ook in de 3e versnelling heeft hij last van dit probleem. Alleen als je van de 2 naar de 3 bij vol toeren schakelt pakt hij hem in de 3 ook wel op.

PBR is naar mijn weten orgineel zit een 70 sproeier in (heb 75 geprobeerd maar daar werd minder van) heeft 3200km gelopen.

Dus dacht misschien hebben hier mensen ervaringen waar ik morgen mee aan de gang kan. Of heeft zo,n skyteam blokje gewoon zo weinig power?

tevens zag ik elders op forum dat het gaatje in het spruitstuk wel heel erg klein is. Is dit gedaan als begrenser (voor goedkeur?) en moet dat er meteen maar uit ? Mijn zusje had een kymco filly (ja een scooter wel 4takt) waar meteen een carburateur ombouw zetje bij werd geleverd omdat deze geknepen was in de carburateur en daar door niet optimaal liep..

Hoop dat iemand een idee heeft..

Alvast bedankt :lol:
Laatst gewijzigd door ssracer op 17 feb 2007 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Spruitstuk is inderdaad begrenst. Dus uitboren/ander spruitstuk erop.

En dat inhouden in de 4, bedoel je dat wanneer je schakelt dat je dan meteen vol gas geeft? Dan begint die van mij ook te haperen... Iets terugdraaien en dan accelereert hij wel weer. Maar de jouwe niet?
Honda SS50 125cc 49cc

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Bij plankgas of half gas zit gewoon geen power meer in als ik hem in de 4 zet. In de 3 heeft hij al moeite om op toeren tekomen alleen met een beetje veel toeren overschakelen van 2 naar 3 pakt hij hem maar als je langzaam op trekt en doorschakeld dan is het net een snorfiets (qua snelheid dan he) In de 4 met hoog of laag toeren beginnen maakt niks uit zakt gewoon helemaal weg tot hij afslaat :roll:

Nee mijne niet lijkt een beetje zelfde probleem als eerder op forum is besproken maar kan daar niet echt de oplossing vinden,, Morgen dus eerst spruitstuk er ook maar af en het gat groter maken..

Larss50

Bericht door Larss50 »

De bougie vonkt wel lekker?
Heeft poos stil gestaan.
Misschien ff nieuw bougie proberen, kan geen kwaad

stormvogel

Bericht door stormvogel »

dat 7 mm gaatje in het spruitstuk lijkt me het probleem.

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

bougie vonkt prima een nieuwe kan geen kwaad maarja deze heeft een zeer stevige vonk en lijkt me niet het probleem..

Dat spruitstuk lijkt me idd beter dat ik die effe uitboor en dan ga kijken wat hij dan doet... :wink: Want ja als dat het is kan ik alles proberen maar heeft geen effect en dat spuitstuk uitboren lijkt me zowieso een goed plan ook al liep hij wel goed :wink: :lol:

Oja en haalde dat vliegwiel kapje er laatst af en die heb ik maar snel weer dicht gedraait want dat zag er wel een beetje anders uit dan wat ik dacht tezien tekrijgen.. :lol: Goh het vliegwiel hebben ze er ook verkeerd om op gezet en die spoelen horen die in het vliegwiel kapje :P :P :P :lol:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

ja die foto van spruitstuk was van mij.

als je vragen hebt kan je ze ook bij mij kwijt.

met dat kleine gat in spruitstuk viel hij bij mij ook uit bij volgas/bijna volgas..

succes met uitboren!
(doe het wel wat netter dan ik dan he :D)

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Ga er met een uurtje aan beginnen en zal wel effe foto,s maken van voor en na. Maar dus spruitstuk uitboren en dan is het probleem zo goed als verholpen.??? Heb er nu een 75 sproeier in zal die goed zijn voor een uitgeboord spruitstuk??? Nu loopt hij er niet echt geweldig mee :wink:

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

oke spruitstuk eraf gehaald maar zat geen bus in en gat was mooi groot. heeft ook nooit in dit spruitstuk gezeten zoals ik kon zien.. Dus daar kan ik niks mee oplossen.. Zijn pbr,s op meerdere manieren begrenst. Misschien op cdi of andere begrenser.. Want misschien zit daar dan het probleem..

Help help :lol:

Marinus84
4T-MSB addict
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:20
Locatie: Haarlem

Bericht door Marinus84 »

ssracer schreef:oke spruitstuk eraf gehaald maar zat geen bus in en gat was mooi groot. heeft ook nooit in dit spruitstuk gezeten zoals ik kon zien.. Dus daar kan ik niks mee oplossen.. Zijn pbr,s op meerdere manieren begrenst. Misschien op cdi of andere begrenser.. Want misschien zit daar dan het probleem..

Help help :lol:
Dit is vaag, ik heb ergens gelezen dat oudere PBR's inderdaad ergens anders op begrensd waren..
Maar CDI is alleen op toerental, dus dan moet je in de performance niet zo veel merken geloof ik..

In de uitlaat zit ook niks? Geen ring ofzo?

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Uitlaat er nog niet af gehad maar zit een dubbele skyteam op en de orginele ligt los in de schuur dus neem aan dat die skyteam uitlaat niet begrenst is :wink:

pb erwtje
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:28
Locatie: drachten (friesland)

Bericht door pb erwtje »

kijk eens een keer boven je gasschuif, bij mij hadden ze daar een busje boven gedaan zodat ik niet veel gas kon geven. en de cdi vervangen die zijn soms ook begrensd.


als je nog iets nodig hebt roep je maar,heb van alles wel liggen, en is dichtbij :)

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

ja idd dichtbij is het zeker.. heb jij een cdi bakje kan ik dat proberen :wink: boven gasschuif heb ik niet gekeken wel eruit gehad maar niet opgelet..(zou me waarschijnlijk wel opgevallen wezen) Tevens in de vrij en de 1ste en 2e versnelling wil hij wel op toeren komen..

Maar vandaag carb er achterweg gehad alles gechecked en schoon geblazen vlotter stroomd ook vol. naar mijn mening gaat dat vlug genoeg. Verder pakking groter gemaakt tussen carb en spruitstuk. 70 sproeier er weer in en nog niet goed eigenlijk werd het minder. De trekkracht in de 3 is ook zo goed als weg nu. :wink:

Maar misschien Pb erwtje als je tijd hebt kun je misschien effe langs waaien hier.... :lol: Kunt me bereiken op 06-12907653

pb erwtje
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:28
Locatie: drachten (friesland)

Bericht door pb erwtje »

zonet even langs geweest, cdi omgewisseld, carb. ook.

maar er veranderd niets, zeer vreemd.

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

ja heb er een 18mm ss50 carb achter geschroefd.. Blijft het zelfde.. cdi omgewisseld met 1 van een pitbike met ???cc (weet pb erwtje wel) Word wel agressiever op het gas in vrij en 1 en 2 maar daarna weer dood..


Dus iemand nog tips....????

Plaats reactie