PBR houd nog steeds in!! help!!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
pbmr2

Bericht door pbmr2 »

oke zit ergens anders achter de pc en ingelogd via die naam.. Maar ben dus ssracer :lol: :lol:

Maar die 18mm zit er ook alleen maar achter om teproberen en niet om snel tegaan. moet het probleem vinden waarom hij niet harder als 40 in de 2 wil want die versnellings daarboven doen helemaal niks.. Ja 40 in de 2 is netjes maar dus nu nog vermogen om in de 3 en de 4 de snelheid erin tehouden want zal in de winter kut lopen maar wees nu eerlijk is het winter?? (10 tot 15 graden)

Neem toch aan dat die blokjes gewoon normaal 60 moeten willen lopen en dat de 3e en de 4e versnelling er niet voor niks opzitten :wink:

Verder hij gaat nu gewoon in de 4 niet slaat gewoon dood en gaat dan terug tot echt dood... (afslaan) Hij houd er smipel weg compleet mee op..

Zou het kunnen dat hij door de tank (benzinekraan) misschien teweinig benzine krijgt om de vlotterpan gevuld tehouden??? komt wel gewoon een redelijke straal uit dus eigenlijk sluit ik het probleem uit maarja weet ook niet waar ik verder nog moet zoeken.. Carburateur is het probleem niet want met orgineel en de 18mm doet hij exact het zelfde. Ook de cdi is het probleem niet dus wat heeft hier nog meer mee temaken...

Tevens orginele luchtfilter vervangen door een powerfilter om teproberen maakte ook totaal geen verschil... Dus zie ik iets over het hoofd???

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik kan alleen maar vragen welke kleur de bougie heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

pbmr2

Bericht door pbmr2 »

met luchtfilter en orginele carb met 70 sproeier was de bougie mooie kleur, Luchtfilter er achterweg en toen was de bougie wit. Heb niet meer de bougie eruit gehad na het proberen van de 18mm met 75 sproeier..

Zal hem morgen weer effe checken..

ander forum hadden ze het over compressie en lekkende kleppen.. Maar zou ik dan niet in de 1 en de 2 hier ook iets van moeten merken??
tevens ja hoeveel compressie moet zo,n ding hebben?? Ben d elaatste jaren op de ss50 alleen 70cc gewend..

pb erwtje
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:28
Locatie: drachten (friesland)

Bericht door pb erwtje »

zou het ook door een te zware eindoverbrenging kunnen komen?
kleiner voortandwiel?

anders de draadenboom nakijken,en de massa?

Name of Steel

Bericht door Name of Steel »

dat uitboren van je spruitjes is helemaal niet nodig.. duw door het spruitje een boutje, ( door de gebrensingsring ). boutje eraan vast.. en met een tang trek je die ringen er zo uit!.. kost hooguit 5 minuten..

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je kunt naturlijk even de klepspeling checken zodat eventueel lekken in elk geval niet aan te strakke kleppen ligt.

Als je weet ik onbderweg bij anderen wel eens tegengekomen ben snap ik niet dat het uberhaupt wilde starten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Goed zal ik eens na gaan kijken klep speling is het zelfde als bij een ss50 lijkt me?

tevens het spruitstuk hoefde niet uitgeboord teworden was een met grote doorlaat...

Verder de tandwiel verhouding ga ik morgen effe checken. wat zou het moeten wezen??

Verder ga ik morgen of loop deze week eens testen met een flesje met benzine rechtsteeks op de carburateur met een slangetje geen tank geen benzine kraan niks kijken of het dan beter is (vlotterbak niet snel genoeg gevuld, dus verstopping ergens.. al lijkt er genoeg uit tekomen) zoniet dan kan ik dat ook weer uitsluiten.......

the ghansman
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:54
Locatie: Diepenveen

Bericht door the ghansman »

Als je gewoon een stuk rustig in zn twee rijdt stopt ie dan ook op een bepaald moment, of rijdt ie dan gewoon "oneindig" door. Zoniet, dan krijgt ie te weinig brandstof. Controleer het benzinefiltertje onder de benzinekraan.
Misschien is er ook wel gekloot met de flotternaald, haal dan ff de flotterbak eraf en blaas door de benzineslang, doe de flotter op en neer en kijk of ie de lucht doorlaat als de flotter beneden is en of ie dicht zit als de flotter bovenin zit.
Altijd druk met heelveel niks.

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

idee was als het met de vlotter temaken zou hebben het probleem in elkgeval veranderd had moeten zijn toen we de 18mm ss50 carburateur erachter hadden gezet. verder ja die benzine kraan/filter en tank zou nog iets kunnen zijn. ga ik woensdag weer mee verder want dan ben ik weer een dagje vrij.

verder zou het kunnen dat hij teveel lucht krijgt aangezien ik er achter kwam dat het orginele luchtfilter voorzien was van een scheur. En een powerfilter zorgt ook voor veel lucht.. Ja je moet alles uit gaan sluiten ook al ligt het niet voor de hand..

Maar ga dus woensdag eerst eens proberen met een fles benzine zonder filters kraan en ander opstoppingen gewoon regel recht op de carb aansluiten. Dan kunnen we de eventuele benzine toevoer naar de carb ook weer uitsluiten.

Vind het trouwens top dat jullie zo mee denken :wink: Thanks.

pb erwtje
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:28
Locatie: drachten (friesland)

Bericht door pb erwtje »

en???? nog iets gevonden?

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Ja hij doet het :lol: :lol: :lol: :lol:

Klepspeling was 0 en toen heb ik ze op gevoel een beetje speling gegeven (kon geen voelers vinden :oops: ) En klaar was kees....

Rijd nu netjes 60 en trekt ook met laag toeren in zijn 4 door dus probleem opgelost :lol: :lol:

Nu nog effe de klepjes stellen op de juiste waarden want ik kan ze nu heel lichtjes horen :roll:

Verder thanks voor al het mee helpen en denken

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zo kun je ze onderweg prima stellen. Met de hand aandraaien en dan los tot je net iets speling hebt. Contramoer vast en nog steeds ietsje speling voelen. Bij nameten zit je meestal bijna perfect op 0,05mm.

In elk geval is het altijd beter dan een te strakke klep.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ssracer
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:49
Locatie: drachten

Bericht door ssracer »

Ja idd want gister eind van de middag alles nog na gesteld en er zat idd iets teveel speling daarna goed gesteld en nu loopt hij super. Haalde gister bijna 70km/u recht erop dus dat was netjes (teller stopt trouwens bij 60 al :lol: )

maar was dus verder nog niks ernstigs.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het is bijna altijd zoiets stoms. Alleen als je denkt: Hee een tikje, dan ben je vaak ernstig de sigaar...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie