PBR houd nog steeds in!! help!!
PBR houd nog steeds in!! help!!
Heb een pbr skyteam en hij wou niet starten eerst. Heeft poos stil gestaan. Inmiddels loopt hij weer binnen 1 kickje nadat ik alles schoon gemaakt heb. Nou smoorde hij als ik naar de 2 schakelde en viel dan meteen uit..
Na een paar seconden starte hij weer gewoon en in de vrij gaat alles goed en optrekken in eerste versnelling gaat ook goed. Toen luchtfilter erachter weg en was al een stuk beter. maar toen liep hij tearm. Toen luchtfilter schoongemaakt en erweer achter bleef goed en de bougie had nu de goede kleur.
Maar in de 4e versnelling zit er totaal geen power in loopt bij plankgas meteen terug in toeren en ook in de 3e versnelling heeft hij last van dit probleem. Alleen als je van de 2 naar de 3 bij vol toeren schakelt pakt hij hem in de 3 ook wel op.
PBR is naar mijn weten orgineel zit een 70 sproeier in (heb 75 geprobeerd maar daar werd minder van) heeft 3200km gelopen.
Dus dacht misschien hebben hier mensen ervaringen waar ik morgen mee aan de gang kan. Of heeft zo,n skyteam blokje gewoon zo weinig power?
tevens zag ik elders op forum dat het gaatje in het spruitstuk wel heel erg klein is. Is dit gedaan als begrenser (voor goedkeur?) en moet dat er meteen maar uit ? Mijn zusje had een kymco filly (ja een scooter wel 4takt) waar meteen een carburateur ombouw zetje bij werd geleverd omdat deze geknepen was in de carburateur en daar door niet optimaal liep..
Hoop dat iemand een idee heeft..
Alvast bedankt
Na een paar seconden starte hij weer gewoon en in de vrij gaat alles goed en optrekken in eerste versnelling gaat ook goed. Toen luchtfilter erachter weg en was al een stuk beter. maar toen liep hij tearm. Toen luchtfilter schoongemaakt en erweer achter bleef goed en de bougie had nu de goede kleur.
Maar in de 4e versnelling zit er totaal geen power in loopt bij plankgas meteen terug in toeren en ook in de 3e versnelling heeft hij last van dit probleem. Alleen als je van de 2 naar de 3 bij vol toeren schakelt pakt hij hem in de 3 ook wel op.
PBR is naar mijn weten orgineel zit een 70 sproeier in (heb 75 geprobeerd maar daar werd minder van) heeft 3200km gelopen.
Dus dacht misschien hebben hier mensen ervaringen waar ik morgen mee aan de gang kan. Of heeft zo,n skyteam blokje gewoon zo weinig power?
tevens zag ik elders op forum dat het gaatje in het spruitstuk wel heel erg klein is. Is dit gedaan als begrenser (voor goedkeur?) en moet dat er meteen maar uit ? Mijn zusje had een kymco filly (ja een scooter wel 4takt) waar meteen een carburateur ombouw zetje bij werd geleverd omdat deze geknepen was in de carburateur en daar door niet optimaal liep..
Hoop dat iemand een idee heeft..
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door ssracer op 17 feb 2007 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij plankgas of half gas zit gewoon geen power meer in als ik hem in de 4 zet. In de 3 heeft hij al moeite om op toeren tekomen alleen met een beetje veel toeren overschakelen van 2 naar 3 pakt hij hem maar als je langzaam op trekt en doorschakeld dan is het net een snorfiets (qua snelheid dan he) In de 4 met hoog of laag toeren beginnen maakt niks uit zakt gewoon helemaal weg tot hij afslaat
Nee mijne niet lijkt een beetje zelfde probleem als eerder op forum is besproken maar kan daar niet echt de oplossing vinden,, Morgen dus eerst spruitstuk er ook maar af en het gat groter maken..
Nee mijne niet lijkt een beetje zelfde probleem als eerder op forum is besproken maar kan daar niet echt de oplossing vinden,, Morgen dus eerst spruitstuk er ook maar af en het gat groter maken..
bougie vonkt prima een nieuwe kan geen kwaad maarja deze heeft een zeer stevige vonk en lijkt me niet het probleem..
Dat spruitstuk lijkt me idd beter dat ik die effe uitboor en dan ga kijken wat hij dan doet... Want ja als dat het is kan ik alles proberen maar heeft geen effect en dat spuitstuk uitboren lijkt me zowieso een goed plan ook al liep hij wel goed
Oja en haalde dat vliegwiel kapje er laatst af en die heb ik maar snel weer dicht gedraait want dat zag er wel een beetje anders uit dan wat ik dacht tezien tekrijgen.. Goh het vliegwiel hebben ze er ook verkeerd om op gezet en die spoelen horen die in het vliegwiel kapje
Dat spruitstuk lijkt me idd beter dat ik die effe uitboor en dan ga kijken wat hij dan doet... Want ja als dat het is kan ik alles proberen maar heeft geen effect en dat spuitstuk uitboren lijkt me zowieso een goed plan ook al liep hij wel goed
Oja en haalde dat vliegwiel kapje er laatst af en die heb ik maar snel weer dicht gedraait want dat zag er wel een beetje anders uit dan wat ik dacht tezien tekrijgen.. Goh het vliegwiel hebben ze er ook verkeerd om op gezet en die spoelen horen die in het vliegwiel kapje
oke spruitstuk eraf gehaald maar zat geen bus in en gat was mooi groot. heeft ook nooit in dit spruitstuk gezeten zoals ik kon zien.. Dus daar kan ik niks mee oplossen.. Zijn pbr,s op meerdere manieren begrenst. Misschien op cdi of andere begrenser.. Want misschien zit daar dan het probleem..
Help help
Help help
Dit is vaag, ik heb ergens gelezen dat oudere PBR's inderdaad ergens anders op begrensd waren..ssracer schreef:oke spruitstuk eraf gehaald maar zat geen bus in en gat was mooi groot. heeft ook nooit in dit spruitstuk gezeten zoals ik kon zien.. Dus daar kan ik niks mee oplossen.. Zijn pbr,s op meerdere manieren begrenst. Misschien op cdi of andere begrenser.. Want misschien zit daar dan het probleem..
Help help
Maar CDI is alleen op toerental, dus dan moet je in de performance niet zo veel merken geloof ik..
In de uitlaat zit ook niks? Geen ring ofzo?
ja idd dichtbij is het zeker.. heb jij een cdi bakje kan ik dat proberen boven gasschuif heb ik niet gekeken wel eruit gehad maar niet opgelet..(zou me waarschijnlijk wel opgevallen wezen) Tevens in de vrij en de 1ste en 2e versnelling wil hij wel op toeren komen..
Maar vandaag carb er achterweg gehad alles gechecked en schoon geblazen vlotter stroomd ook vol. naar mijn mening gaat dat vlug genoeg. Verder pakking groter gemaakt tussen carb en spruitstuk. 70 sproeier er weer in en nog niet goed eigenlijk werd het minder. De trekkracht in de 3 is ook zo goed als weg nu.
Maar misschien Pb erwtje als je tijd hebt kun je misschien effe langs waaien hier.... Kunt me bereiken op 06-12907653
Maar vandaag carb er achterweg gehad alles gechecked en schoon geblazen vlotter stroomd ook vol. naar mijn mening gaat dat vlug genoeg. Verder pakking groter gemaakt tussen carb en spruitstuk. 70 sproeier er weer in en nog niet goed eigenlijk werd het minder. De trekkracht in de 3 is ook zo goed als weg nu.
Maar misschien Pb erwtje als je tijd hebt kun je misschien effe langs waaien hier.... Kunt me bereiken op 06-12907653