Grappig feitje:
Ik las laatst een C310s owners manual.
Daar stond in dat je voor de C310s een benzine moest gebruiken met een octaangehalte van 80 of hoger.
Octaan 95/98
Als je in de VS rijdt, dan is het lachen bij de pomp:ivo215 schreef:Grappig feitje:
Ik las laatst een C310s owners manual.
Daar stond in dat je voor de C310s een benzine moest gebruiken met een octaangehalte van 80 of hoger.
regular =87
super=89
superplus=91
In het voormalig oostblok wordt ook lustig benzine met octaangetal 87 getankt. Je wil niet weten wat ze in mexico tanken of in cambodja. En overal rijden Ceetjes.
Ik tank zelf de goedkoopste variant aan de pomp. Dat is toch juist het hele idee achter de Cee: voor iedereen toegankelijk gemotoriseerd vervoer: zuinig en rijdt op alles.
Ik heb nog nooit ingefikte klepzittingen gehad met m'n C en aanverwanten. Wel met de noof, maar daarvan is de standaardafstelling van het mengsel zo gruwelijk arm. Witte bougie=standaard.
Voor de grap heb ik het wel geprobeerd: 95 of 98. Geen verschil merkbaar, althans niet met standaard setup. Mogelijk dat getunede blokken wel baat hebben bij 98.
cracque frontal
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
dan ga je inderdaad wel eens afvragen wat ze voor smurrie in vietnam tanken, en daar zijn ze denk ik wel voor gebouwd...heb wel eens een stuk gelezen over een paar gasten die even naar zuid afrika gingen rijden...somige ''benzineleveranciers" gewoon water toevoegen aan de benzine om zo nog wat meer te verdienen...ook op dat afgietsel moet zoiets kunnen lopen...irmin schreef:Als je in de VS rijdt, dan is het lachen bij de pomp:ivo215 schreef:Grappig feitje:
Ik las laatst een C310s owners manual.
Daar stond in dat je voor de C310s een benzine moest gebruiken met een octaangehalte van 80 of hoger.
regular =87
super=89
superplus=91
In het voormalig oostblok wordt ook lustig benzine met octaangetal 87 getankt. Je wil niet weten wat ze in mexico tanken of in cambodja. En overal rijden Ceetjes.
Ik tank zelf de goedkoopste variant aan de pomp. Dat is toch juist het hele idee achter de Cee: voor iedereen toegankelijk gemotoriseerd vervoer: zuinig en rijdt op alles.
Ik heb nog nooit ingefikte klepzittingen gehad met m'n C en aanverwanten. Wel met de noof, maar daarvan is de standaardafstelling van het mengsel zo gruwelijk arm. Witte bougie=standaard.
Voor de grap heb ik het wel geprobeerd: 95 of 98. Geen verschil merkbaar, althans niet met standaard setup. Mogelijk dat getunede blokken wel baat hebben bij 98.
En nu komt tie; ik maak veel onderdelen schoon in een emmer met benzine...op een gegeven moment is de benzine uitgewerkt en gaat hij bij mij door een dieselfilter en jawel...mik ik het gewoon in de c...Recycling heet zoiets...het rookt, het stinkt maar het loopt er gewoon op..
jahoor, ik heb gelezen. en ik heb ook al verslag gedaan van mijn bevindingen bij standaard setups: geen verschil.PizzaBenly schreef:HALLO !!!!!! lezen jullie niet of zo ????? Nog een keer dan.
Ik tank BP Ultimate, loopt soepeler, reageert beter, is wat feller en loopt zuiniger en ja het is ongelood 98.
Het verschil tussen 's middags en 's avonds rijden merk ik wel.
En dat een blok met versie olie soepeler loopt dan olie na 10.000 km merk ik ook (ja, ik weet het, dat is eigenlijk wat laat )
Maar 98 of 95, nee......
cracque frontal
Het feit dat jij het verschil niet mérkt, betekend niet dat er geen verschil is.irmin schreef:jahoor, ik heb gelezen. en ik heb ook al verslag gedaan van mijn bevindingen bij standaard setups: geen verschil.PizzaBenly schreef:HALLO !!!!!! lezen jullie niet of zo ????? Nog een keer dan.
Ik tank BP Ultimate, loopt soepeler, reageert beter, is wat feller en loopt zuiniger en ja het is ongelood 98.
Het verschil tussen 's middags en 's avonds rijden merk ik wel.
En dat een blok met versie olie soepeler loopt dan olie na 10.000 km merk ik ook (ja, ik weet het, dat is eigenlijk wat laat )
Maar 98 of 95, nee......
Er zijn mensen zat die het verschil niet horen tussen een Yokonamaak stereoset of een Denon. Of lekker rondrijden met tig gram onbalans op de wielen van hun auto, of met een half leeggelopen band en dat niet merken.
Ik merk het verschil zéér duidelijk tussen Ultimate en gewoon 95, komt wellicht door 70cc en het feit dat ik nogal gevoelig ben voor dat soort dingen (net als bandenspanning, kleppen stellen, andere olie etc)
Inderdaad, daarom heb ik effe aangegeven welke verschillen ik wel merk, dan weet je tot welke orde van grote ik gevoelig ben hiervoor. Kleinere details dan bovenstaande pik ik niet op, jij blijkbaar wel. En dat is nuttige informatie voor de lezers van dit topic.PizzaBenly schreef:Het feit dat jij het verschil niet mérkt, betekend niet dat er geen verschil is.irmin schreef:jahoor, ik heb gelezen. en ik heb ook al verslag gedaan van mijn bevindingen bij standaard setups: geen verschil.PizzaBenly schreef:HALLO !!!!!! lezen jullie niet of zo ????? Nog een keer dan.
Ik tank BP Ultimate, loopt soepeler, reageert beter, is wat feller en loopt zuiniger en ja het is ongelood 98.
Het verschil tussen 's middags en 's avonds rijden merk ik wel.
En dat een blok met versie olie soepeler loopt dan olie na 10.000 km merk ik ook (ja, ik weet het, dat is eigenlijk wat laat )
Maar 98 of 95, nee......
Lui die niet zo gevoelig zijn en die bij de verschillen die ik aangeef al zoiets hebben van: "merk ik niet", die hoeven zeker geen 98 te tanken.
Anderen die erg gevoelig zijn hebben er dan misschien wel baat bij.
Ennee, een zachte band merk ik ook nog wel
cracque frontal
Eigelijk is het zo dat of je nou wel of geen verschil merkt, voor het hele verhaal niet uitmaakt zit ik te bedenken. Want als je (rijder algemeen) verschil merkt tussen 2 soorten peut maar hij loopt verder prima op beide soorten, is het niet zo dat je een keuze MOET maken om technische redenen of zo. Het is een keuze van de rijder. Lopen doet "ons" blokkie toch wel, al gooi je er koffie met melk en suiker in.irmin schreef:Inderdaad, daarom heb ik effe aangegeven welke verschillen ik wel merk, dan weet je tot welke orde van grote ik gevoelig ben hiervoor. Kleinere details dan bovenstaande pik ik niet op, jij blijkbaar wel. En dat is nuttige informatie voor de lezers van dit topic.PizzaBenly schreef:Het feit dat jij het verschil niet mérkt, betekend niet dat er geen verschil is.irmin schreef:jahoor, ik heb gelezen. en ik heb ook al verslag gedaan van mijn bevindingen bij standaard setups: geen verschil.PizzaBenly schreef:HALLO !!!!!! lezen jullie niet of zo ????? Nog een keer dan.
Ik tank BP Ultimate, loopt soepeler, reageert beter, is wat feller en loopt zuiniger en ja het is ongelood 98.
Het verschil tussen 's middags en 's avonds rijden merk ik wel.
En dat een blok met versie olie soepeler loopt dan olie na 10.000 km merk ik ook (ja, ik weet het, dat is eigenlijk wat laat )
Maar 98 of 95, nee......
Lui die niet zo gevoelig zijn en die bij de verschillen die ik aangeef al zoiets hebben van: "merk ik niet", die hoeven zeker geen 98 te tanken.
Anderen die erg gevoelig zijn hebben er dan misschien wel baat bij.
Ennee, een zachte band merk ik ook nog wel